Uostas įsigis išskirtinį locmanų laivą

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, šiuo metu jau užsakiusi statyti atliekų surinkimo laivą,  planuoja atnaujinti ir locmanų laivyną.

Pritaikys ir ekstremaliam plaukimui

Uosto tarnybos yra pateikusios viziją, kad norėtų įsigyti ir esant blogoms sąlygoms jūroje ir uoste tinkamą plaukioti 16–18 m ilgio locmanų katerį.

Tokiam laivui taikomas itin ekstremalus reikalavimas – įveikti iki 30 m per sekundę vėją ir netgi iki 5 m aukščio bangas. Tokios bangos nėra dažnos, nors Baltijos jūroje prie Lietuvos krantų yra užfiksuota ir 6 m aukščio bangų.

Net ir dideliam laivui tai ganėtinai ekstremalus plaukimas, o kateriams tai – jau rimtas išbandymas.

Įsigyti tokį katerį Uosto direkcija nori dar ir todėl, kad jį galima būtų naudoti ir gelbėjimo darbams. Laive būtų sumontuota speciali paieškos ir gelbėjimo įranga, elektrinė pakėlimo iš vandens gervė, numatytos ne mažiau kaip 5 vietos keleiviams priimti. Taip pat pageidaujama, kad laivas galėtų laužyti ledą.

Išskirtinis šio laivo reikalavimas būtų, kad jis galėtų buksyruoti ir kitus laivus. Siekiama, kad laivas būtų gana manevringas su papildomais vairavimo įrenginiais.

Pageidaujama, kad locmanų kateris būtų hibridinis – varomas dyzelinu ir elektros varikliu – generatoriumi, kuris energiją imtų iš specialiai sumontuotų baterijų. Laivą valdytų du žmonės – kapitonas ir mechanikas arba jūreivis-motoristas.

Įvertino locmanų paslaugas

Įsigydama naują locmanų katerį Uosto direkcija siekia išlaikyti tą lygį, kokį ši tarnyba yra sukūrusi uoste.

Neseniai buvo atliktas Klaipėdos uosto locmanų darbo tyrimas. Į Klaipėdos uostą atplaukiančių užsienio laivų kapitonai itin palankiai atsiliepė apie locmanų darbą.

Įsigydama naują locmanų katerį Uosto direkcija siekia išlaikyti tą lygį, kokį ši tarnyba yra sukūrusi uoste.

Šiuo metu Klaipėdos uoste dirba 22 locmanai. Jų kvalifikacija yra itin aukšta, nes locmanai yra jūrininkų mokslus baigę asmenys, kurie dirbo laivuose, o po to, atėję į Klaipėdos uostą locmanauti, papildomai studijavo uosto sąlygas, gilino žinias prie treniruoklių, laikė egzaminus.

Tik locmanai žino, kad laivų vedimas į Klaipėdos uostą esant ekstremalioms sąlygoms nėra lengvas. Įplaukiant iš jūros per uosto vartus reikia daryti gana aštrų posūkį. Laiku to nepadarius, galima susidurti su laivais, stovinčiais prie pirmųjų uosto krantinių.

Šiuo metu atliekama Klaipėdos uosto vartų rekonstrukcija. Po jos laivų vedimo sąlygos pagerės, posūkio kampas smarkiai sumažės.

Ir pačiame uoste yra specifinių vietų, kur užsienio laivų kapitonams reikia locmanų patarimų, kaip geriau švartuoti laivus. Klaipėdos uosto locmanai yra gerai pasirengę, turi specialią nešiojamą kompiuterinę įrangą. Ji padeda įvesti ir švartuoti laivus, teikia informaciją apie oro sąlygas, sroves ir kitus pokyčius realiu laiku.

Misija: Uosto direkcijos laivai jūroje sutinka ir išlydi užsienio laivus. V. Matučio nuotr.

Laivai užsiima ir komercija

Uosto direkcija locmanams plukdyti į laivus naudoja tris katerius.

Naujausias iš jų 19,5 m ilgio „Smiltė“ pastatyta 2006 m. Ji naudojama ne tik locmanams pristatyti į laivus, bet ir gali atlikti įvairius papildomus darbus: į laivus jūroje nugabenti agentus, komisijas, atlikti laivų įgulų keitimą, pervežti keleivius, smulkius krovinius, po Klaipėdos uostą plukdyti nedideles ekskursijas.

Po to, kai Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija tapo akcine bendrove, ji nustatė savo laivų nuomos kainas. „Smiltės“ vienos valandos nuomos kaina siekia beveik 130 eurų be PVM.

Kitas locmanų kateris „Mingė“, kurio ilgis 14 m, pastatytas 2005 m. 15 m ilgio kateris „Dangė“ statytas 2003 m. Abu šie laivai, kaip ir „Smiltė“, gali būti išnuomoti.

Be trijų locmanų katerių, Uosto direkcija dar naudoja 23 m ilgio 2017 m. pastatytą narų laivą „Naras“, 14,5 m ilgio 2007 m statybos narų laivą „Gelmė“.

Uostui ypač naudingas 23 m ilgio 2013 m. pastatytas hidrografinis laivas „Lotas“. Jo batimetrinių matavimų paslauga už valandą siekia per tūkstantį eurų.

Uoste dar naudojami ir nedideli boninių užtvarų statymo kateriai „Zunda“, kurie taip pat jau turi savo komercinių paslaugų įkainius.

Šiuo metu Uosto direkcija jau yra užsakiusi pastatyti 45 m ilgio atliekų ir lijalinių vandenų surinkimo laivą. Laivas, kurio statybos vertė 10,9 mln. eurų, bus pastatytas iki 2025 m.



NAUJAUSI KOMENTARAI

jūreivis

jūreivis portretas
užp iso tie nukvakę sofų ekspertai

tai

tai portretas
kam tusciam uostui tas laivas

kl

kl portretas
Reikia pinigėliu,leiskite speti vėl konkursus laimės tos pačios bendrovės.
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

  • Jūrinis erelis – vienas įspūdingiausių plėšriųjų paukščių
    Jūrinis erelis – vienas įspūdingiausių plėšriųjų paukščių

    Jūrinis erelis (Haliaeetus albicilla) yra vienas didžiausių Eurazijos vidutinių ir šiaurinių platumų dieninių plėšriųjų paukščių. Kūno ilgis – 69–92 cm, patinų kūno masė – apie 4 100 g, patelių – 5 ...

  • Nukentėjusiems nuo gaisro Klaipėdos daugiabutyje – savivaldybės parama
    Nukentėjusiems nuo gaisro Klaipėdos daugiabutyje – savivaldybės parama

    Gyventojus, nukentėjusius nuo vasarą Klaipėdoje kilusio daugiabučio namo gaisro, pasiekė savivaldybės kompensacijos už prarastą turtą, dar papildomai skirta lėšų namo stogo ir teritorijos sutvarkymui. ...

  • Audra siaubė ir Klaipėdos kapines
    Audra siaubė ir Klaipėdos kapines

    Visų Šventųjų ir Vėlinių savaitgalis buvo nemenkas išbandymas Klaipėdos kapinių lankytojams. Dvi dienas siautusi audra taršė kapų papuošimus – gėlių ir apverstų žvakių buvo pilni takai, tačiau didesnių nuostoli...

  • Lapų krytis: kova su vėjo malūnais
    Lapų krytis: kova su vėjo malūnais

    Skveruose, parkuose, pėstiesiems skirtuose takuose apstu prikritusių rudeninių lapų. Gyventojai skundžiasi, kad nors kai kur lapai ir sugrėbti bei sudėti į maišus, ilgą laiką nebuvo išvežami. ...

  • Paplūdimiai – lyg podukros vietoje?
    Paplūdimiai – lyg podukros vietoje?

    Šią vasarą kiekvieną dieną Klaipėdos paplūdimiuose – tiek Smiltynėje, tiek Melnragėje ir Giruliuose – apsilankydavo dešimtys tūkstančių poilsiautojų. Ir nors uostamiesčio pliažus kasmet bandoma priartinti prie europini...

  • Į Klaipėdos gatves atklydo briedis
    Į Klaipėdos gatves atklydo briedis

    Rudeninis gamtos šauksmas vėl atvijo miškų galiūną briedį į Klaipėdą. Antradienį ryte suaugęs gyvūnas blaškosi ties judriomis Minijos ir Nemuno gatvėmis. ...

    3
  • Mokyklos gatvės tiltu – 50 km/val. greičiu
    Mokyklos gatvės tiltu – 50 km/val. greičiu

    Vairuotojai turėtų būti atidesni važiuodami Mokyklos gatvės tiltu. Nuo lapkričio 1-osios įsigaliojo 50 km/val. maksimalus leistinas greitis šiame ruože. ...

  • Po Melnragėje užfiksuoto vaizdo – emocijų audra: liejosi ir pajuoka, ir pyktis
    Po Melnragėje užfiksuoto vaizdo – emocijų audra: liejosi ir pajuoka, ir pyktis

    Audringą savaitgalį nemažai uostamiesčio stichijos mėgėjų patraukė prie jūros, norėdami pasigėrėti didžiulėmis bangomis ir vėjo išdaigomis pajūryje. Vienas telefonu užfiksuotas vaizdas socialiniuose tinkluose sukėlė tikrą komentatori...

    16
  • Klaipėdoje siaučia stiprus vėjas
    Klaipėdoje siaučia stiprus vėjas

    Lapkričio 1-ąją, Visų Šventųjų dieną, Klaipėdoje stiprus vėjas plėšo lapus, keltai iš Senosios perkėlos neplaukia, tačiau norintys patekti į Smiltynę keliami Naujojoje perkėloje. ...

  • Iš policijos vado – į valdininko kėdę
    Iš policijos vado – į valdininko kėdę

    Paskutiniąją spalio dieną Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato pareigūnai atsisveikino su komisariato vadu Alfonsu Motuzu. Po 11 metų tarnybos vadovaujant Klaipėdos apskrities policijai jis tapo Vidaus reikalų sistemos pensininku ir t...

    2
Daugiau straipsnių