- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Daug panašumų tarp Lietuvos ir Lenkijos dėl jūrinio verslo supratimo.
Aiškinosi dėl salietros
Prieš kelias savaites dirbtinai buvo sukelta „pūga“ dėl amonio nitrato arba, kitaip tariant, salietros krovos Klaipėdos uoste.
Amonio nitratą Klaipėdos uoste krauna dvi kompanijos. Abiem joms kliuvo po to, kai Beiruto uoste po gaisro užsidegė fejerverkai, o nuo jų sprogo ir šešerius metus laikyta susikristalizavusi salietra.
Netgi politikai, Seimo nariai Klaipėdos uoste ėmėsi ieškoti „pavojingos salietros“.
Abi amonio nitratą Klaipėdos uoste kraunančios kompanijos argumentuotai atsakė, kad jų krovinio negalima lyginti su tuo, kuris sprogo Beirute.
Jis nėra laikomas uždarose patalpose, uoste nėra sandėliuojamas, išskyrus kelių savaičių sukaupimą. Amonio nitrate yra priedai, kurie neleidžia susidaryti sprogimo sąlygoms.
Chemijos terminalas šalia miesto
Viena iš priežasčių, kodėl Klaipėdoje kyla ažiotažas dėl kraunamos salietros, yra tai, kad netoli krovos aikštelių yra gyvenamieji namai.
Klaipėdoje pučiamas burbulas, kad, jei sprogtų salietra, į orą išlėktų visa Klaipėda, nes nuo jos detonuotų kiti pavojingi uosto objektai. Jame yra ir naftos produktų, ir dujų, ir amoniako talpyklos šaldytuvuose.
Technologija: į laivo triumą pilama palaida salietra. / Redakcijos archyvo nuotr.
Stebėtinai panašus į Klaipėdą yra Lenkijos Gdynės uostas. Jis taip pat šalia miesto – prasideda tuoj pat už uosto tvoros. Panašių uostų kaip Klaipėda ir Gdynė yra daug. Ne visos šalys ir ne visi miestai turi galimybes greitai iškelti uostus iš miestų.
Uostų iškėlimas yra labai brangus. Ne visos teritorijos naujiems uostams gali būti pritaikytos. Iškyla ir tokios problemos – o kas bus senųjų uostų vietose? Kai kur iškeltų uostų vietose dešimtmečiais stovi dykvietės, kurios nėra pritaikomos žmonėms.
Pavyzdžiu galėtų būti ir Klaipėda, kur lėtokai buvo įsisavinamos teritorijos prie piliavietės. Miestui daugiau nei prieš dešimtmetį perduota „Laivitės“ teritorija taip pat kol kas beveik nėra naudojama.
Salietra – ir palaida, ir didmaišiuose
Paaiškėjo, kad Lenkijoje pagamintos amonio nitrato trąšos kraunamos ir Gdynės uoste „Baltycka Baza Masowa“ chemijos produktų terminale.
Šis terminalas neseniai buvo pristatytas Lenkijos jūrinėje žiniasklaidoje. Tai vyko ne kokia nors gąsdinančia forma, kuriant antireklamą Gdynės uostui ar chemijos produktų krovos terminalui.
„Baltycka Baza Masowa“ pristatymas vyko didžiuojantis, kad Gdynėje yra svarbus Lenkijos ekonomikai terminalas. Pristatymas vyko ypatinga proga – į laivą kraunama 25 tūkst. tonų salietros, kurie bus išgabenti į Braziliją.
Šio terminalo vadovas Pavelas Pavlekas teigė, kad per metus pakraunami 4–6 tokio dydžio amonio nitrato laivai. Tai yra Tarnovo azoto gamyklos produkcija. Salietra į mažesnius laivus kraunama ir didmaišiais.
Krovinys: Gdynėje sandėliuose salietra laikoma ir didmaišiuose. / Redakcijos archyvo nuotr.
„Baltycka Baza Masowa“ krauna amonio nitratą tiek palaidą, tiek didmaišiais. Skirtingai nei Klaipėdoje, jie netgi yra kurį laiką kaupiami uždaruose sandėliuose.
Gdynėje įsikūrusios trąšų krovos įmonės operacijų direktorius Romanas Malovas teigė, jog kraunant amonio nitratą ypač svarbus veiksnys yra oro sąlygos, nes krovinys esantis jautrus lietui ir sniegui.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą4
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...
-
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?20
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų uostamiesčio gyventojams – vis dar aktualios. Tačiau daugelyje kiemų jos pamažu naikinamos, kadangi prioritetas teikiamas mašinų vietų, vaikų žaidimų aikštelių, suoliukų, žaliųjų plot...
-
Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai20
Uostamiesčio gyventojams įgriso naktimis triukšmingais automobiliais važinėjantys ir ramybės neduodantys jaunuoliai. Pareigūnai tikina, kad triukšmą keliančios modifikuotos automobilių išmetimo sistemos ne visais atvejais neatitin...
-
Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas5
Artimųjų amžinojo poilsio vietas lankantys klaipėdiečiai jau gali naudotis vandens čiaupais. Prižiūrėtojai įjungė vandens tiekimą Lėbartų ir Joniškės kapinėse. ...
-
Klaipėdoje planuojama rekonstruoti miesto polikliniką6
Klaipėdos savivaldybė pasirašė sutartį su įmone „Synergy Solutions“, kuri parengs 1979 metais uostamiestyje pastatytos poliklinikos kapitalinio remonto techninį projektą. ...
-
Jaunieji uostamiesčio ambasadoriai
Septintą kartą Klaipėdos turizmo informacijos centras organizavo „Jaunųjų gidų mokyklėlę“ arba užsiėmimų ciklą „Jaunasis Klaipėdos ambasadorius“, skirtą jaunesniųjų klasių vaikams. Kadangi šiemet mieste paskelbti...
-
Klaipėdiečiai: ant šaligatvių virsta medžiai7
Draudimas kirsti ar genėti medžius įsigaliojo nuo kovo vidurio. Tad uostamiestyje iki šios datos jau turėjo būti viskas iškirsta ir išgenėta. Tačiau klaipėdiečiai stebisi virš šaligatvių pavojingai pasvirusiais ir b...
-
Klaipėdos savivaldybės pastate – darbuotojų evakavimo pratybos2
Klaipėdos savivaldybės administracijos pastate, esančiame Liepų gatvėje, vyko darbuotojų evakavimo pratybos. Jų metu pastate buvo imituotas gaisras, sklido dūmai. Pasigirdus garsiniams signalams, žmonės evakavosi iš pastato į sutartą vietą ...