- Asta Dykovienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Apsukrumas: sklando legendos, kad klaipėdietis sugebėjo iš Ukrainos parsigabenti šią „Čaiką“.
-
Automobilis: tai – pirmasis dienraščio „Tarybinė Klaipėda“ automobilis kabrioletas „Pobeda“.
-
Atgimimas: atrestauruota dienraščio redakcijos pirmoji „Pobeda“.
-
Aistra: senovinių automobilių fanatikai antikvarinėmis mašinomis papuošia bet kurį miesto renginį.
"Zim‘ų" bumas
Panašūs kaip ir "Čaikos", buvo "Zim‘ai". Iki 2000-ųjų Klaipėdoje jų buvo tik keturi. Vienas priklausė privačiam asmeniui, kitas – vienai laivų agentavimo bendrovei, trečias – senovinių automobilių klubo vadovui, o ketvirtasis buvo vieno politiko nuosavybė, jį šis parsigabeno iš Rusijos.
"Žmonėms, turintiems mažai žinių apie automobilius, siekiama įpiršti legendą. Pavyzdžiui, tą politiką įtikino, kad jo automobilis kadaise priklausė L.Berijai. Tarybiniais laikais valdžioje buvo labai ryški gradacija, ir automobilis turėjo atitikti nomenklatūrininko rangą", – tvirtino V.Rajevskis.
Teigiama, kad "Zim‘as" buvo ministerijos lygio mašina. O šalies vadovai važinėjo "Zil‘ais" arba "Zis‘ais", kurios pagrindą sudaro šarvuota kapsulė. Pagal technologijas tos mašinos buvo statomos kaip tankas – nesusprogdinamos ir neperšaunamos.
Kol pradėjo gaminti "Volgas" 1956 m., "Zim‘ai" šalies miestuose naudoti ir kaip greitosios pagalbos mašinos, ir net taksi.
Pastarasis automobilių aukcionas, kuriame už stulbinamą 90 tūkst. eurų sumą buvo parduotas Stasio Brundzos "Zim‘as", parodė, kokia šių automobilių vertė yra šiandien.
Redakcijos "arkliukas"
Kolekcininkai turi aistrą ne tik kaupti ir remontuoti automobilius. Jie renka informaciją apie juos dominančias mašinas tarsi detektyvai.
Vienas jų susidomėjimo objektų buvo kabrioletas "Pobeda" – pirmasis tuomečio dienraščio "Tarybinė Klaipėda" automobilis, kurį redakcija gavo pagal paskyrą 1950 m.
"Tas automobilis buvo toks įdomus, kad jo likimą mūsų klubas atsekė. Tą mašiną mes nupirkome iš Šiaulių, ją turėjo įsigijęs vienas garbaus amžiaus nusipelnęs mokytojas. Dabar "Pobeda" iškeliavo į Latviją. Su senais automobiliais taip nutinka", – teigė V.Rajevskis.
"Pobeda" esą važinėjo ne tik tuometis redaktorius Samuilas Borikas, kuris dirbo nuo 1945 m., bet ir visi žurnalistai, kai reikėdavo, nes tai – ne tik miesto, bet visos apskrities laikraštis.
"Ta mašina buvo "darbinis arkliukas". Tokios tarnybinės mašinos tarnaudavo iki 10 metų, paskui jas nurašydavo ar parduodavo privatiems asmenims. Klubo entuziastai "Pobedos" buvimo vietą atsekė pagal valstybinius numerius, nes tokių mašinų Lietuvoje iki 1998 metų buvo nedaug", – dėstė V.Rajevskis.
Pasak kolekcininkų, labai blogas metas automobilių entuziastams buvo 1992–1994 m., kai Lietuvoje dar žmonės buvo ne itin pasiturintys ir labai daug antikvariniu požiūriu vertingų tarybinių mašinų buvo išvežta iš šalies.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...
-
Šalčio išdaigos baisios tik nepasiruošusiems1
Šią savaitę pasirodė pirmieji pranešimai apie plikledį. Staiga užklupusi šalna gali tapti nemalonumų kelyje priežastimi. Prastos padangos ar netinkamai prižiūrima stabdžių sistema šią tikimybę padidina dar labiau. O kur...