- Rolandas Vilkončius, LNK.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klausimą: ar vis dar reikia skirstyti greičio ribojimus pagal sezoniškumą?
Apie tai LNK žurnalistas plačiau kalbėjosi su žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiuoju redaktoriumi Vitoldu Miliumi.
– Ar žiemą važiuoti greičiau yra saugu?
– Žmonės nori važiuoti greičiau ir mes tą galime matyti plika akimi, nereikia būti dideliu ekspertu. Kodėl taip vyksta? Visų pirma, nes žmonės nori važiuoti greičiau, antra, mūsų automobiliai ir keliai, palyginus su tais, kuriuos turėjome prieš 30 metų, yra geresni. Padangos taip pat geresnės, viskas yra geriau. Dėl to važiuoti 130 km/val. nėra joks iššūkis.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Tačiau visur stovi greičio matavimo radarai ir jūs sakote, kad vis tiek žmonės lekia magistralėje.
– Vėlgi, nereikia būti ekspertu, kad pastebėtumei: pravažiavus greičio matuoklius, dažnai važiavimo greitis pasikeičia.
– O kaip dėl kelio stabdymo? Kalbama, kad kai temperatūra nukrenta žemiau 7 laipsnių šilumos, gumos sukibimas su kelio danga prastėja.
– Bus daugybė dalykų, kuriuos galima būtų išskirti į dešimt punktų, bet jei bendrai pasakyti, tai taip, esant šaltam asfaltui ar šaltai kelio dangai, sukibimas yra prastesnis. Aišku, labai stipriai skiriasi padangos – geroms žieminėms padangoms nėra joks iššūkis važiuoti nei 130 km/val., nei turbūt 180 km/val. Tačiau ne visi vairuotojai turi tokias padangas, o reguliavimas negali būti visiems skirtingas.
– Kitas dalykas – vairuotojo reakcija. Geru oru važiuojant 130 km/h vairuotojas vidutiniškai sureaguoja per 37 metrus į pavojų, o automobilis, pilnai sustabdomas, dar per 92 metrus. Taigi, vidutiniškai 129 metrai. Blogu oru, dėl prastesnio matomumo ir šlapios kelio dangos, testai parodė, kad vidutinis stabdymo kelias yra net 193,5 metro – kone 65 metrais ilgesnis. Ir čia buvo įvertinta tik šlapia kelio danga, nes tai buvo prancūzų tyrimai. O jei dar sniegas ar plikledis, tas kelias būtų gerokai ilgesnis, ypač žiemos tamsiuoju laikotarpiu. Kaip jums toks argumentas?
– Blogas matomumas ir blogas sukibimas yra problema, ar tai būtų vasara, ar žiema. Ir vasarą gali būti tamsu, rūkas ar dar kažkas. Taip, žiemą turime daugiau iššūkių, ypatingai Lietuvoje, kur per vieną dieną gali pasikeisti penkis kartus iš pliuso į minusą. Tai, aišku, stipriai pakeičia sukibimą. Vairuotojas visada yra atsakingas ir turi pats nuspręsti, koks greitis su tuo automobiliu, jo gebėjimais, tomis padangomis, tą dieną esant tokioms sąlygoms yra saugus. Vairuotojas vis tiek lieka atsakingas, o ne ženklai ar kiti dalykai.
Blogas matomumas ir blogas sukibimas yra problema, ar tai būtų vasara, ar žiema.
– Amerikiečių skaičiavimais, jei sportinis automobilis, esant geroms sąlygoms ir sausai dangai, važiuojant 96 km/h greičiu sustoja per 36,5 m, tai didelis visureigis tą padaro per 43,5 m. Gal tada reikėtų išskirti, kas kokiu greičiu galėtų važiuoti?
– Taip niekaip negalės būti, nes mes negalime skirstyti nei vairuotojų, nei automobilių į grupes ir nustatyti jiems skirtingų taisyklių. Jau prie vienodų taisyklių turime visiškai skirtingus vairuotojus, o jei dar nustatytume skirtingas taisykles, turėtume daug problemų.
– Ar magistralėje įmanoma važiuoti 130 km/val. greičiu?
– Manyčiau, kad įmanoma. Kai kuriose šalyse greitis ribojamas tik atsitikus oro pakitimui – pasnigus, pašalus ar pan.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vokietijai nesiseka „elektrifikuoti“ automibilių rinkos2
Vadybos konsultacijų įmonės „Deloitte“ prognozės rodo, kad Vokietijos elektromobilių rinka augs kur kas lėčiau, nei tikėjosi vyriausybė. ...
-
„General Motors“ atsisako robotaksi projekto
JAV automobilių pramonės gigantas „General Motors“ paskelbė atsisakantis robotaksi kūrimo, kai praėjusiais metais plačiai nuskambėjęs incidentas pristabdė tokio projekto pažangą. ...
-
LEA: lapkritį šalyje įregistruoti 959 elektromobiliai1
Šių metų lapkritį Lietuvoje iš viso įregistruoti 959 elektromobiliai. Tai 50,8 proc. daugiau elektromobilių nei pernai lapkritį, tačiau 17,8 proc. mažiau nei šių metų spalį, skelbia Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Įvertino automobilius, pagerbė sportininkus
Asfaltu ir žvyrkeliais, purve ir poligone, lyjant, sningant ir šviečiant saulei – tokių išbandymų teko rinkimų „Metų automobilis“ dalyviams. Pergales šventė „Škoda“, „Renault“ ir &bdq...
-
LDK bajorų vargai šių laikų vairuotojams neįkandami4
Prasidėjus šalčiams dažnai piktinamės, kad žiema kelininkus užklupo netikėtai. Ypač žinant, kiek lėšų investuojama į kelių būklės priežiūrą. Tačiau dabartinę situaciją lyginant su praeities keliais ir transportu, šiuol...
-
Beveik 100 tūkst. gyventojų rizikuoja prarasti teisę vairuoti: nusižengusiųjų laukia baudos3
Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) ir „Regitra“ primena vairuotojams pasitikrinti sveikatą iki 2025 m. sausio 1 d., nes to nepadariusiems būtų stabdoma teisė vairuoti. Šiandien to dar nėra padarę 98 tūkst. vairuotojų. ...
-
Kitąmet vairavimo egzaminą bus galima laikyti tik lietuvių arba oficialiomis ES kalbomis
Nuo kitų metų sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje bus galima laikyti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos Sąjungos (ES) kalbomis, tačiau išimtis bus taikoma ukrainiečiams, antradienį pranešė Vidaus reikalų ministerija (VRM). ...
-
Vairuotojai, dėmesio: įsigalioja KET pakeitimai16
Įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, nuo sekmadienio privaloma laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, draudžiama palikti automobilius intensyvesnio eismo keliuose, taip pat atsiranda nauji kelio ...
-
Gruodžio 1-ąją įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių pakeitimai10
Jau šį sekmadienį, gruodžio 1 d., įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, numatantys keletą naujovių šalies keliuose. Reikės laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, bus draudžia...
-
Įvardijo patikimiausius automobilius: trūkumų turi visi, bet kai kurie – mažiau1
Vokietijos techninės apžiūros asociacija (TÜV), remdamasi pastarųjų metų transporto priemonių patikrų rezultatais, įvardijo skirtingo amžiaus patikimiausius automobilius. ...