- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Per keletą pastarųjų metų Lietuvoje suklestėjo įvairios įdarbinimo bendrovės, kurios kviesdavo žmones dirbti į laivų statybos kompanijas.
Darbo rinka susvyravo
Lietuvoje nuolat būdavo ieškoma laivų apdailininkų, izoliacijos montuotojų, vamzdininkų.
Dabar tokių skelbimų akivaizdžiai sumažėjo. Dalis anksčiau Prancūzijos laivų statyklose dirbusių lietuvių po COVID–19 sukeltos krizės taip ir nebesugrįžo į laivų statyklas.
Ir pačių laivų statybos stabtelėjo. Anksčiau daug lietuvių apdailos darbus atlikdavo kruizinių laivų statybos kompanijose. Dabar kruizinė laivyba merdi, ji tiesiog žlunga ir apie laivų statybas nebegalvojama, o pradėti projektai įšaldomi.
Koronaviruso epidemija visiškai pakeitė naujų laivų statybos Europoje rinką. Darbdaviai masiškai stabdo darbo jėgos verbavimą. Ypač tai išryškėjo šių metų antroje pusėje.
Įsidarbinti tapo sunkiau
Be darbo liko ir dalis kruiziniuose laivuose dirbusių lietuvių. Tiesa, tie skaičiai nėra dideli, nes darbas kruiziniuose laivuose daugeliui lietuvių vis dar yra sunkiai pasiekiama viršūnė. Į ją prasimušdavo labai nedidelė dalis žmonių.
Europoje ir pasaulyje šiemet padidėjo aukštos klasės buriuotojų paklausa, nes daug turtingų žmonių dėl koronaviruso mieliau renkasi keliones ne lėktuvais, o privačiais laivais. Šioje srityje dirbančių lietuvių taip pat nėra daug – vos vienas kitas. Patekti į tokių prestižinių laivų įgulas, jų aptarnavimo komandas, reikia ir didelio pasitikėjimo.
Šiemet gerokai pasunkėjo ir jūrininkų įsidarbinimo laivuose procesas dėl iki šiol nesutvarkytos jūrininkų įgulų keitimo sistemos.
Išlieka paklausių profesijų
Laikini įdarbinimo procesai stabdomi ne tik jūrinėse srityse, bet ir daugelyje civilinių sričių. Darbdaviai masiškai stabdo įdarbinimo procesus.
Jau dabar pajamos iš įdarbinimo Europos šalyse yra sumažėjusios apie 40 proc., palyginti su praėjusiais metais. Ir tai ne pabaiga. Procesas tik įsibėgėja. Niekas nekalba apie tai, kada darbo jėgos samdymo rinkoje bus sugrįžta į 2019 m. lygį.
Tačiau yra profesijų, kurių jokie virusai neveikia. Ypač patrauklus išlieka informacinių technologijų sektorius, nes palyginti nemažai verslo ir įvairios veiklos perkeliama atlikti nuotoliniu būdu.
Populiarūs išlieka ir su logistika, prekių pardavimu, paslaugų centrų veikla susiję užsiėmimai.
Laivų statybos sektoriuje Europoje ir toliau yra graibstomi patyrę laivų korpusininkai, suvirintojai, smėliuotojai-dažytojai, laivų korpusų ir konstrukcijų statybos projektų vadovai. Visų šių specialistų labiausiai reikia Skandinavijos šalių darbdaviams, ypač Suomijos ir Norvegijos laivų statykloms.
Pastaruoju metu vis dažniau ieškoma ir vokiškai kalbančių laivų statybos specialistų ir darbų vadovų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje2
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
A. Vaitkus: politikuoti nereikėtų5
Klaipėdos savivaldybė rengiasi steigti naują Paliatyviosios pagalbos dienos centrą vaikams. Tokį centrą numatoma įkurti J. Karoso gatvėje, šalia Vaikų ligoninės, pritaikant buvusį konsultacinės poliklinikos pastatą. Kūdikių namai, kuriuos...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo4
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...
-
Netoli Kaštonų gatvės gyventojai vis veisia šiukšlynus3
Netoli Kaštonų gatvės atsirado savavališkas sąvartynas, tarp šiukšlių – senos padangos ir net sofa. Atokesnėse vietose tyčia paliktas atliekas pareigingi gyventojai surenka patys, tačiau norint pašalinti stambias...
-
Kas žudo Klaipėdos senamiestį?6
Klaipėdoje jau ne vieną dešimtmetį trunka diskusijos, kaip atgaivinti senamiestį. Įvairių kadencijų politikai siūlė neįtikėtinų būdų – svajota apie tramvajų, siūlyta dalį senamiesčio uždengti kupolu, o kojas klaipantį grindin...
-
Klaipėdoje kruizinis laivas pasitiktas sningant1
Šių metų pirmąjį keleivinį laivą su prancūzų turistais Klaipėda pasitiko žiemiškai. Šiemet į mūsų uostą planuoja atvykti 53 kruiziniai laineriai – daugiau nei pernai, ketinama sulaukti iki 70 tūkst. turistų. Sugrįžt...
-
Kas balsuos referendume?9
Jau dabar prognozuojama, kad balsuojant referendume dėl dvigubos pilietybės gali būti pasiektas antirekordas. Rinkėjai nepatenkinti ne tik informacijos stoka šiuo klausimu, bet ir neregėtu prezidento rinkiminės kampanijos vangumu. Žmonės pasigen...
-
Uostamiestyje – akibrokštas: merginą nustebino pardavėjos pasiūlymas14
Kai kuriuose prekybos centruose aptarnavimas verčia linkėti permainų. Esą kai kurie parduotuvių darbuotojai su klientais bendrauja ne itin supratingai. Viename prekybos centre apsilankiusią klaipėdietę nustebino pardavėjos elgesys. Merginai papra&scar...
-
Iššokęs pėdos kauliukas: deformacija pašalinama be didelių pjūvių
„Northway“ inf. ...
-
Intriga darže – kažkas užkasinėja margučius?5
Viena sodininkė sunerimo, kai kelerius metus iš eilės savo darže panašiu metu pradėjo rasti po užkastą velykinį kiaušinį. Margučius kažkas vis užkasa skirtingose sklypo vietose. Daržininkė klausė – gal kas nors jai link...