- Daiva Janauskaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pandemija, karas Ukrainoje, sankcijos buvusiems verslo partneriams, energijos kainų šuolis privertė Klaipėdos uosto įmones galvoti apie išgyvenimą ir perdėlioti savo darbus. Nepaisant didelių iššūkių, Klaipėdos uostas rado būdų, kaip prarastus krovinius pakeisti kitais.
Išlieka tarp geriausių
„Kai kas mums pavyko, kai kas ne. Taip, pernai krova sumažėjo. Bet skaičiai rodo, kad viskas buvo ne taip blogai, kaip tikėjomės 2021 m. pabaigoje. Vietoje planuoto 35 proc. mažėjimo, krova sumenko tik 21 proc., – pasakojo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas. – Investuojame į infrastruktūrą, į darnumą su aplinka, savo strateginės krypties nekeičiame.“
Dabar Baltijos jūros rytinėje pakrantėje Klaipėdos uostas yra ketvirtas pagal tenkančią rinkos dalį po rusiškų Ust Lugos, Primorsko ir Sankt Peterburgo uostų. Pagal konteinerių krovos rezultatą mūsų uostas tapo pirmu, nes buvo įtrauktas į papildomus jūrinius maršrutus. Metinis konteinerių krovos augimas siekia 57 proc.
Pernai Klaipėdos uostas neteko beveik visų tranzitinių krovinių, bet sugebėjo persiorientuoti, didesnį dėmesį skyrė jūra atkeliaujantiems kroviniams ir pritraukė naujų krovinių srautus.
Skaičiai rodo, kad viskas buvo ne taip blogai, kaip tikėjomės 2021 m. pabaigoje.
Tranzitinių krovinių praradimą 2022-aisiais kompensavo naftos produktų ir suskystintų gamtinių dujų krova. Skystų krovinių, kuriuos sudaro naftos produktai, natūralios ir cheminės trąšos, aliejus, suskystintos gamtinės dujos ir kiti kroviniai, lyginant su 2021-aisiais, paaugo 17 proc.
Krovinių konteineriuose, ro-ro arba ratuotomis transporto priemonėmis pervežamų, šaldytų ir kitų krovinių pernai mūsų uoste krauta 10 proc. daugiau nei prieš tai buvusiais metais.
Didžiausią nuosmukį lėmė birių krovinių sumažėjimas, nes pernai nuo kovo nebegabenamos baltarusiškos trąšos. Todėl praėjusiais metais birių krovinių Klaipėdos uoste sumažėjo 55 proc.
„Birių krovinių terminalas nusiteikė imtis ir nedidelių krovinių, krova šiek tiek vyksta, ne paslaptis, kad jie yra pasiruošę didelę dalį terminalo skirti žemės ūkio produktų krovai. Įmonė yra nusiteikusi optimistiškai“, – atskleidė A. Latakas.
Algis Latakas. Vytauto Liaudanskio nuotr.
Laukia turistų
2022-aisiais, po poros metų pertraukos, atsigavo kruizinė laivyba. Į Klaipėdą užsuko 61 laivas, tiesa, jie nebuvo pilni keleivių, tad mūsų šalį aplankė mažiau turistų (47 tūkst.), nei galėjo tilpti šiuose laivuose.
Praėjusiais metais Klaipėdos uoste pabuvojo 5 605 laivai. Tai buvo sausakrūviai, tanklaiviai, keltai, mažieji ir kito tipo laivai, uostamiestį aplankė 337 tūkst. keleivių.
Didžioji jų dalis atplaukė keltais.
Kalbėdamas apie uosto perspektyvą A. Latakas minėjo ryšius su Lenkijos uostais, mat ši šalis grįžta prie iškastinio kuro.
Jau pasirašytas supratimo su partneriais Lenkijoje memorandumas, kuriuo įsipareigojama palaikyti energetinių krovinių krovą per mūsų uostą. Tai nėra kalba tik apie anglių krovą, tai gali būti ir naftos produktai, dujos ir kiti kroviniai. Anglys kraunamos ne miesto teritorijoje, o atokiai nuo gyvenamųjų rajonų.
Galvoja apie naujoves
A. Latakas pasakojo, kad, siekdamas būti modernus ir pajėgus konkuruoti su stipriausiais rytinės Baltijos pakrantės uostais, Klaipėdos uostas galvoja ir apie miesto ateitį.
„Pernai miestui skyrėme 1,8 mln. eurų. Šiemet dar 1,5 mln. eurų žadame skirti Baltijos prospekto projektui. Tai padarysime, kai tik gausime šias išlaidas pateisinančius dokumentus“, – pasakojo A. Latakas, tikindamas, kad Kruizinių laivų terminalo krantinių tvarkymas ir administracinio pastato atsiradimo perspektyva taps dideliu indėliu į galimybę klaipėdiečiams džiaugtis mariomis.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija iki 2026 m. numato investuoti apie 301 mln. eurų. Artimiausiu metu laukia įplaukos kanalo gilinimas, kai kurių krantinių sutvirtinimas, bangolaužių atnaujinimas, kurį planuojama baigti šiemet.
Vyksta poveikio aplinkai vertinimas pietinės uosto dalies vystymo klausimu. Tikimasi sulaukti atsakymo, kuris iš trijų projektų būtų tinkamiausias. Kai apie 2028-uosius ši dalis bus parengta naudoti, tikimasi, kad tai atneš daug pelno. Čia ketinama parengti uosto reikmėms apie 100 hektarų teritorijos.
Uosto direkcija planuoja aplinkosaugai skirti 32 mln. eurų. Tai reiškia, kad bus įrengta infrastruktūra laivų maitinimui elektra, kad uoste jie tam neeikvotų degalų; nuotekų ir šiukšlių surinkimui ketinama įsigyti laivą, kuris naudotų ne iškastinius degalus, o būtų varomas elektra arba vandeniliu; ketinama pakeisti moderniais, draugiškais aplinkai ir kitus katerius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasikeitė neatpažįstamai
Šiandien išaušo klaipėdiečių ilgai laukta diena – duris lankytojams po rekonstrukcijos atvers Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras. Penkerius metus be savo namų dirbę teatralai kvies ne tik mėgautis pastatymais, bet ir įve...
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
Žada vėjus ir darganą2
Sinoptikai nieko gero artimiausioms dienoms nežada – bus šalta, vėjuota, o kai kuriomis dienomis galime sulaukti ir šlapdribos. Malonesnių orų galima tikėtis tik ateinančios savaitės pabaigoje. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą4
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...
-
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?20
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų uostamiesčio gyventojams – vis dar aktualios. Tačiau daugelyje kiemų jos pamažu naikinamos, kadangi prioritetas teikiamas mašinų vietų, vaikų žaidimų aikštelių, suoliukų, žaliųjų plot...
-
Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai20
Uostamiesčio gyventojams įgriso naktimis triukšmingais automobiliais važinėjantys ir ramybės neduodantys jaunuoliai. Pareigūnai tikina, kad triukšmą keliančios modifikuotos automobilių išmetimo sistemos ne visais atvejais neatitin...
-
Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas5
Artimųjų amžinojo poilsio vietas lankantys klaipėdiečiai jau gali naudotis vandens čiaupais. Prižiūrėtojai įjungė vandens tiekimą Lėbartų ir Joniškės kapinėse. ...
-
Klaipėdoje planuojama rekonstruoti miesto polikliniką6
Klaipėdos savivaldybė pasirašė sutartį su įmone „Synergy Solutions“, kuri parengs 1979 metais uostamiestyje pastatytos poliklinikos kapitalinio remonto techninį projektą. ...
-
Jaunieji uostamiesčio ambasadoriai
Septintą kartą Klaipėdos turizmo informacijos centras organizavo „Jaunųjų gidų mokyklėlę“ arba užsiėmimų ciklą „Jaunasis Klaipėdos ambasadorius“, skirtą jaunesniųjų klasių vaikams. Kadangi šiemet mieste paskelbti...