Lietuva ir Baltarusija ketina sumažinti geležinkelių tarifą rusiškiems kroviniams. Už tai Rusija pažadėjo papildomų krovinių srautą.
Uostamiestyje lankęsis Rusijos transporto ministras Igoris Levitinas su Lietuvos susisiekimo ministru Eligijumi Masiuliu pasirašė susitarimo Lietuvos, Rusijos ir Baltarusijos ekspertų derybų protokolą dėl geležinkelio tarifų. Jame numatoma per savaitę išanalizuoti pasiūlymus dėl tarifų mažinimo rusiškiems kroviniams.
Manoma, kad ši sutartis bus naudinga abiem pusėms. Geležinkelių tarifų sumažinimas padės susigrąžinti prarastus krovinius, kurie keliaudavo per Klaipėdos uostą į Kaliningradą. Už tai "Lietuvos geležinkeliams" šalis ketina užtikrinti apie 2 mln. tonų papildomų krovinių.
E.Masiulis teigė, jog Rusijos prašymas bus apsvarstytas per savaitę. Jis tvirtino, jog įvairių krovinių grupėms gali būti taikoma skirtinga nuolaida – nuo 10 iki 50 proc.
Per pirmąjį šių metų ketvirtį krovinių gabenimas į Kaliningrado sritį sumažėjo perpus. Labiausiai – 90 proc. – mažėjo akmens anglių, medienos (78 proc.), juodųjų metalų (59 proc.) ir naftos produktų (53 proc.) krovinių.
"Matydami šią situaciją mes ieškojome greitų sprendimų. Su Rusijos transporto ministru sutarėme, jog Klaipėdos ir Kaliningrado uostai neturi tarpusavyje konkuruoti, o sieks bendrai pritraukti prarastus krovinių srautus. Nuolaidų neprašome, mums reikia krovinių", – kalbėjo E.Masiulis.
Jis mano, jog vienas sprendimų – peržiūrėti tiek Lietuvos, tiek Baltarusijos geležinkelių Kaliningrado gabenamų kryptimi tranzitinių krovinių tarifus.
Krovinių mažėjimui įtakos turėjo ne tik ekonominė krizė, bet ir Rusijos rublio kurso kritimas, taip pat Rusijos bei Baltarusijos tarifų padidinimas.
Šiais metais "Rusijos geležinkeliai" padidino krovinių vežimų geležinkeliais tarifus: importo ir eksporto – 5 proc., tranzitinių vežimų – 8,8 proc. "Baltarusijos geležinkeliai" nuo šių metų pradžios krovinių vežimo geležinkeliais tarifus padidino 8–10 proc.
Naujausi komentarai