Interesai Klaipėdoje dėl rusų laivo

Klaipėdos uoste areštuotas rusų laivas tapo ir Lietuvos, ir Lotynų Amerikos, ir Afrikos šalių pinigų paieškos objektu.

Įteisina arbitražų sprendimus

Netoli Venesuelos esančios Kiurasao salos Pramonės ir prekybos rūmų registre registruota bendrovė „Redwater“ N.V. Londono arbitraže laimėjo bylą prieš Rusijos kompaniją „Murmansk Shipping Company“ dėl 264 519 svarų sterlingų skolos.

„Redwater“ N.V šią skolą siekia išsiieškoti Lietuvoje iš Klaipėdos uoste areštuoto Murmansko laivybos kompanijos laivo „Ivan Lopatin“. Šis laivas ilgai stovėjo prie Jūrų perkėlos 147 krantinės, o šiuo metu jau yra parduotas.

„Redwater“ N.V siekio išsiieškoti skolą Lietuvoje proceso įteisinimas jau prasidėjo. Lietuvos apeliacinis teismas spalio pradžioje pripažino ir leido Lietuvoje vykdyti Londono arbitražo sprendimą dėl pinigų išieškojimo iš laivo. Taip pat pripažinta ir 16 tūkst. svarų sterlingų skola už Londono arbitražo išlaidas.

Šis sprendimas dar gali būti apskųstas Lietuvos Aukščiausiajam Teismui, bet iš esmės skųsti nėra ko, nes Londono arbitražas skolą pripažino. Nebent būtų ginčas, ar Lietuvos teismai galėjo pripažinti kitoje šalyje esančio teismo – Londono arbitražo išlaidas.

Arbitražų įteisinimo proceso sprendimų dėl laivo „Ivan Lopatin“ Lietuvoje gali būti ir daugiau. Tai yra vienas iš būdų, Londono arbitraže prisiteisus skolą, Lietuvoje gauti pinigų iš tos sumos, kuri atsirado už varžytinėse parduotą laivą.

Laivą akylai stebėjo

Murmansko laivybos kompanijos laivas „Ivan Lopatin“ Lietuvoje buvo savotiška rakštimi. Jis nenaudojamas stovėjo nuo 2017 m. spalio. Į Lietuvą atplaukęs laivas buvo areštuotas kelių kompanijų prašymu.

Laivui esant Klaipėdos uoste, ėmė kauptis skolos ir Lietuvos valstybės ir verslo struktūroms. Iš pradžių laivas buvo remontuojamas, bet dėl skolų darbai sustabdyti.

Laivui esant Klaipėdos uoste, ėmė kauptis skolos ir Lietuvos valstybės ir verslo struktūroms.

Nerimą kėlė ir tai, kad laivas stovėjo netoli Lietuvos strateginio objekto – Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo. Laivas „Ivan Lopatin“ yra palyginti nesenas, statytas 2010 m. Tačiau jo šeimininkas MurmanSko laivybos kompanija juo mažai rūpinosi. Laivo būklė sparčiai blogėjo. Jis galėjo kelti pavojų šalia esančiam SGD terminalui. Uosto tarnybos nuolat šį laivą stebėjo.

Laive visą laiką buvo minimali 6 žmonių įgula. Jūrininkams atlyginimai kurį laiką nebuvo mokami. Kilo jų nepasitenkinimas.

Apie situaciją probleminiame laive buvo informuotas Rusijos konsulatas. Paprašyta pačios Rusijos spręsti jos laive Klaipėdos uoste esančias problemas.

Rusijos laivo problemos buvo sunkiai sprendžiamos. Murmansko laivybos kompanijos likimas yra panašus kaip buvusios Lietuvos jūrų laivininkystės. Ji susidūrė su rimtomis problemomis, tačiau pati bendrovė neigė, kad ji bankrutuoja.

20 laivų turinčios Murmansko laivininkystės kompanijos laivai buvo užstrigę Lenkijos, Ispanijos, Indijos, Afrikos šalių ir Kinijos uostuose. Laivų „Vsevolod Beleckij“ ir „Petr Velikij“ įgulos Indijoje ir Kinijoje skundėsi maisto ir vandens trūkumu.

Ne visus prašymus tenkino

Panašu, kad laivo „Ivan Lopatin“ problemos Lietuvoje baigiasi. Šis laivas parduotas Lietuvoje surengtose varžytinėse. Pradinė jo kaina buvo 2,4 mln. eurų. Laivas parduotas už 5,05 mln. eurų.

Ar šios sumos užteks visoms skoloms, kurios kilo dėl laivo, sumokėti?

Lietuvoje didžiausia suma už laivą „Ivan Lopatin“ buvo susidariusi jį remontavusiai ir įvairias paslaugas teikusiai bendrovei „Garant Service“. Ji buvo teikusi prašymą taikyti apsaugos priemones 492 tūkst. eurų sumai. Stovint laivui Klaipėdos uoste ši suma nuolat augo, nes už laivo laikymą prie krantinių reikėjo mokėti mokestį.

Murmansko laivininkystės kompanijos būklė buvo bloga. Dėl laivų ir įvairių veiksmų buvo net 182 bylos arbitražo teismuose, kur ji buvo atsakove.

Viešai pasklidus žiniai, kad Klaipėdoje yra areštuotas Murmansko laivininkystės kompanijos laivas, užsienio kompanijų, norinčių per Lietuvos teismus išsiieškoti pinigų sumas, daugėjo.

Ne visais atvejais prašymai Lietuvos teismuose buvo tenkinami. Šių metų rugpjūtį Vilniaus apygardos administraciniame teisme netenkintas kompanijos „Univers Acier Morocco“ reikalavimas dėl 7,1 mln. JAV dolerių ir 1,4 mln. eurų. Ši kompanija norėjo atgauti pinigus už įvykį, kuris nesusijęs su laivu „Ivan Lopatin“. 2018 m. ji frachtavo Murmansko laivininkystės laivą „Viktor Tkachyov“. Dėl skolų jis beveik du mėnesius vėlavo pristatyti krovinį į tris Afrikos uostus. Siekdama pagreitinti procesą Maroko kompanija netgi padengė dalį laivo skolų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

taip

taip portretas
KOTAS-IDIOTAS

kotas

kotas portretas
Pirkti kiaurą rusišką keptuvę? Nesąmonė.

jureivis

jureivis portretas
Todel kad ubagai...
VISI KOMENTARAI 5
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių