- Asta Dykovienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pastatų griovimo ir ardymo darbai nėra labai populiarūs. Ir, pasak verslininkų, ne visada pelningi. Todėl įsigyti galingą griovimo, juolab statybinio laužo smulkinimo techniką, ryžtasi reta bendrovė.
Per 18 metų – du užsakymai
220 tūkst. litų. Už tokią sumą bendrovė „Klaista“ Kuršių nerijoje ir Pajūrio regioniniame parke nugriovė 12 aplūžusių pastatų.
„Mūsų įmonės veikla yra pastatų statyba, remontas, restauracija. Mes pastatėme ir Nidos bažnyčią. Tačiau per 18 darbo metų praktiką griovimo užsakymus turėjome tik du, “ – pasakojo įmonės „Klaista“ vadovas Rimvydas Norkus.
Pasak R.Norkaus, restauruojant pastatus ardymo darbų būna nuolat. Tačiau kad reikėtų išgriauti iki pat pamatų – retas užsakymas.
Statybininkų skaičiavimais, griovimo sąmatą sudaro išardymas, statybinio laužo pakrovimas ir rekultivacija. Tonos statybinio laužo atidavimas į sąvartyną kainuoja 56 litus.
„Kartais mes atiduodame tas senas plytas bendrovei “Bega„, jie ten sumala, perdirba. Džiaugiamės, kai kartais priima vieną kitą sunkvežimį statybinio laužo veltui“, – pasakojo R.Norkus.
Senos plytos – kelių skaldai
Pasirodo, iš griuvėsių galima gauti naudos. Aloyzo Kuzmarskio vadovaujama kompanija „Bega“ iš senų plytų tiesia kelius įmonės teritorijoje.
Pasak A.Kuzmarskio, prieš statant naują pastatą, pirmiausia reikia pasiruošti vietą. O senų pastatų įmonėje buvo daugybė.
„Lietuvoje buvome antri, o Klaipėdos regione – pirmi, kurie įsigijome specialią techniką, kad iš statybinio laužo ir betono pagamintume skaldą, kuri jau tinka kitokiems darbams“, – pabrėžė A.Kuzmarskis.
Skaldą sertifikavo, tai yra gavo leidimą naudoti ją kelių statybai, šaligatvių klojimui. Šitas sprendimas bendrovei esą labai atpigino statybas įmonės teritorijoje ir svarbiausia – suteikė galimybę utilizuoti statybinį laužą.
„Mes priimame visą statybinį laužą, kuris susikaupia Klaipėdoje. Priimame, perdirbame ir, jei kas pageidauja, grąžiname atgal arba pasiliekame pas save tolesniam utilizavimui“, – teigė A.Kuzmarskis.
Esą jei kompanija būtų samdžiusi kitą bendrovę griovimo darbams, tai statybos būtų pabrangusios ne vienu milijonu litų. Todėl brangią griovimo ir statybinio laužo smulkinimo įrangą ryžosi įsigyti patys.
„Tai yra brangi technika, bet protingai, ūkiškai dirbant, viskas gali atsipirkti“, – tvirtino A.Kuzmarskis.
Nėra pinigų
Tačiau „Begos“ atvejis – išimtis uostamiestyje. Klaipėdos statybinės bendrovės „Aldasta“ vadovas Algimantas Daugėla tvirtino, kad statybininkai griovimų nesiima dažniausiai todėl, kad reikia turėti specialią galingą techniką.
„Kai mums reikia ką nors nugriauti, samdome kitas įmones“, – tvirtino A.Daugėla.
Bendrovės „Klaipėdos statyba“ direktorius Sigitas Butėnas pripažino, kad jo įmonei tenka ne tik statyti, bet ir griauti. Tačiau retai.
„Nėra poreikio. Buvo atvejis, kai gavome užsakymą “Birių krovinių terminale„, reikėjo nugriauti seną transformatorinę, nugriovėme dar vieną pastatėlį. O šiaip dažniausiai remontuojame arba statome naujus“, – pasakojo S.Butėnas.
Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda, prieš užimdamas pareigas savivaldybėje, dirbo statybos įmonėje, bet jo įmonė esą taip pat griovimais neužsiiminėdavo.
Ne kažin kiek užsakymų nugriauti pastatus pastaruoju metu pateikia ir miesto savivaldybė.
„Mes neturime pinigų savivaldybės pastatų griovimui. Praėjusių metų pabaigoje gavome pasiūlymą nugriauti Vydūno mokyklą už pusę milijono litų. Nors buvo kalbama, kad tam prireiks apie pusantro milijono. Bet pinigų kol kas nėra“, – tvirtino L.Dūda.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Į Teatro aikštę atkeliavo Kalėdų pranašas – eglutė
Trečiadienio rytą į Teatro aikštę atkeliavo svarbiausias Kalėdų elementas – eglutė, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
Klaipėdoje bus atnaujinami pėsčiųjų ir dviračių takai
Ateinančiais metais Klaipėdoje bus pradėti pėsčiųjų ir dviračių takų tinklo atnaujinimo darbai Smiltelės ir Minijos gatvių atkarpose, pranešė savivaldybė. ...
-
Žvejybos uosto rajone teko stabdyti darbus: nepagelbėjo net skambutis policijai
Žvejybos uosto rajone rangovai buvo priversti stabdyti darbus dėl gyventojų paliktų automobilių. Paaiškėjo, kad statybininkams nepagelbėjo net skambutis policijai. ...
-
„Mano būsto“ taurės siekia aštuonios komandos
Klaipėdos krepšinio mėgėjai, praeitą sezoną dalyvavę „Bendruomenių“ turnyruose, šiemet kovoja „Mano būsto“ taurės varžybose. ...
-
Senamiestyje pajudėjo viešbučio statybos
Po septynerių metų atkaklios kovos su vietos biurokratais senamiestyje, Tomo gatvėje, viešbutį ketinantys statyti verslininkai pagaliau gavo statybos leidimą. Šioje vietoje, kur dar visai neseniai archeologų kadaise išraustose ir pal...
-
Virš jūros – atominis debesis?
Tarp Klaipėdos ir Palangos sekmadienio popietę užfiksuotas įspūdingos formos debesis. Danguje pasirodė atominės bombos sprogimo metu susiformuojančio grybo formos debesis. ...
-
Klaipėdoje – Kalėdų eglutės įžiebimas: šventę stebėti galės visi
Lapkričio 30-ąją uostamiestyje sužibs šventinio stebuklo laukimo simbolis. Klaipėdiečiai ir miesto svečiai kviečiami į Teatro aikštę, kur vyks šventinis koncertas ir bus įžiebta pagrindinė uostamiesčio eglė bei atverta ledo ...
-
Siuntų patikra – tik kilus įtarimų
Vienas būdų į mūsų šalį atgabenti draudžiamus dalykus – atsisiųsti juos siuntiniais. Nors pareigūnai neretai randa tokių neteisėtų siuntinių, kiek jų pasiekia adresatus, atsakyti niekas negali. ...
-
Ko Lietuvos švietimo sistema galėtų pasimokyti iš tarptautinio bakalaureato programos?
Kodėl Lietuvoje verta mokytis pagal tarptautinę programą? Kokios jos stipriosios pusės lyginant su lietuviška nacionaline švietimo programa, kokias galimybes ji padidina? Į šiuos klausimus atsakė Lietuvoje apsilankę tarptautinio bak...
-
„Klaipėdos vanduo“ informuoja: naktį iš ketvirtadienio į penktadienį vyks vandentiekio darbai
„Klaipėdos vanduo“ informuoja, kad naktį iš lapkričio 28 d. į 29 d., t. y. iš ketvirtadienio į penktadienį, nuo 22 val. iki 6 val. bus vykdomi vandentiekio modernizavimo darbai. Dėl jų galimi laikini geriamojo vandens kokybės...