Dviratininkai Manto gatvės ruože nuo Danės gatvės iki Lietuvininkų aikštės nebegalės važinėti šaligatviais. Jie turės persikelti į važiuojamąją dalį. Dviratininkai turės judėti kartu su autobusais šioms transporto priemonėms skirtoje juostoje.
Praktika nėra nauja
Klausimas dėl maršrutinio transporto ir dviračių juostos įrengimo Manto gatvėje nuo Danės gatves iki Lietuvininkų aikštės ketvirtadienį buvo svarstomas Saugaus eismo komisijos posėdyje.
Klaipėdos vicemeras Artūras Šulcas priminė, kad klausimas dėl dviratininkų eismo šioje dalyje buvo svarstomas prieš maždaug penkerius metus, tačiau tada tam nebuvo pritarta. Jiems leista važiuoti šaligatviais.
Mero pavaduotojas pabrėžė, kad dabar priimti sprendimus dėl dviračių eismo būtina. Toks važiavimas, koks yra dabar, esą negali būti.
„Šiame ruože pėstieji priversti lipti ant sienų, kad praleistų dviratininkus. Tai negali tęstis. Reikia priimti bent laikinas priemones. Pirma važiuojamosios dalies juosta būtų pažymėta A raide. Joje tilptų ir autobusai, ir dviratininkai. Pastariesiems nebereikėtų važinėti šaligatviais“, – aiškino vicemeras.
Pasak A.Šulco, tokia praktika naudojama daugelyje šalių: „Gal ji nėra puiki, bet naudoti galima“.
Vicemero teigimu, problemų gali kilti ties S.Daukanto gatve, darant kairinį posūkį. Tačiau tada galima būtų pakoreguoti šviesoforų darbą kaip Minijos gatvėje. Kol suks į kairę, priešpriešinis eismas stovi.
„Suprantu, kad dviratininkai turi savo nuomonę šiuo klausimu, bet reikia įvertinti, kad dviračiai ir pėstieji netelpa ant šaligatvio. Gali įvykti susidūrimai. Pėstieji bus sužaloti“, – komentavo vicemeras.
Dviratininkai bijo autobusų
Dviratininkai pateikė savo siūlymą, kaip būtų galima organizuoti jų eismą Manto gatvės ruože nuo Danės gatvės iki Lietuvininkų aikštės. Pasak jų, reikėtų abiejose gatvės pusėse reikėtų įrengti šioms transporto priemonėms skirtas juostas. Taip yra padaryta Tiltų gatvėje.
Tokiu atveju automobiliams ir autobusams liktų po vieną juostą kiekviena kryptimi.
„Tai būtų Tiltų gatvės tąsa. Dviratininkai tikrai nevažiuos gatve. Jie nesijaus saugūs, važiuodami kartu su autobusais. Dviratininkai kišami po pavojingomis transporto priemonėmis. Kol nebus saugu, jie tikrai nevažiuos važiuojamąja dalimi“, – pabrėžė dviratininkai.
Atstovai taip pat pabrėžė, kad autobusai dviratininką gali sužaloti labiau nei dviratininkas pėsčiąjį.
„Kiek bus šis sprendimas laikinas? Kol bus sužalotas koks dviratininkas“, – klausė atstovai.
Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda tvirtino, kad, norint įgyvendinti dviratininkų siūlymą, reikėtų pirmiausia atlikti tyrimą, kiek šia Manto gatvės dalimi važiuoja dviratininkų ir kiek automobilių.
„Gausis žvirblis ir dramblys. Ar dėl dviejų žvirblių reikia uždaryti pusę miestą? O dramblys būtų suspaustas“, – dėstė direktorius.
Anot A.Šulco, dviratininkų pasiūlymą galima bus svarstyti ateityje, kai bus pastatytas naujasis tiltas.
Reikia pasisaugoti patiems
Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis pabrėžė, kad dėl tokių laikinų priemonių nerimas kyla visiems.
„Dviratininkų yra visokių. Visokių yra autobusų vairuotojų. Tai, kad jie važiuos viena juosta, nėra pats geriausias variantas. Tačiau imtis priemonių būtina. Dabar kai kuriose minėto ruožo vietose žmonės turi eiti laiptais“, – dėstė direktorius.
Dviratininkai taip pat atkreipė dėmesį, kad policija turėtų rimčiau reaguoti į situacijas, kai dėl kažkokio automobilio dviratininkas nuvirsta, sustresuoja. Tokiais atvejais gaunamas atsakymas, kad nėra nusikaltimo sudėties ir tyrimas nutraukiamas.
Klaipėdos kelių policijos biuro viršininkas Ramūnas Šideikis pabrėžė, kad jei lietuviai neturi kultūros saugoti vieni kitus, tai reikia patiems pasisaugoti.
„Kilus konfliktui kreipiamasi į policiją. Tyrėjų atsakymai yra teisingi“, – tvirtino viršininkas.
Pasak R.Šideikio, bus sudėtinga kontroliuoti eismą autobusams skirtoje juostoje. Šioje gatvės dalyje yra daug įvažiavimų į kiemus, posūkių.
„Autobusų juostos yra ir Taikos prospekte. Ten kažkaip yra sukontroliuojama“, – pabrėžė viršininkas.
Saugaus eismo komisija pritarė maršrutinio transporto ir dviračių juostų įrengimui Manto gatvės dalyje. Policijos pareigūnai šiuo klausimu susilaikė. Manoma, kad juostos turėtų būti įrengtos per mėnesį ar du.
Naujausi komentarai