Dėl publikos dėmesio varžosi du balsingi Don Žuanai

  • Teksto dydis:

Režisieriaus Jono Vaitkaus Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre šiemet pastatyta Wolfgango Amadeaus Mozarto opera „Don Žuanas“ laukia savo gerbėjų Žvejų rūmuose šį penktadienį 19 val. Don Žuano vaidmenyje debiutuos Mindaugas Rojus.

Spalvingas pagrindinis vaidmuo

Šiomis dienomis publika gali išgirsti du spalvingus Don Žuanus, į spektaklį įvesta ir daugiau naujų solistų.

Ketvirtadienį parodytoje operoje Don Žuano partiją atliko perspektyvus kviestinis baritonas Žygimantas Galinis. Jis jau žinomas sostinės publikai, vaidino daugelyje pastaraisiais metais Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre (LNOBT) išleistų premjerų. Jį buvo galima pamatyti spektakliuose „Don Karlas“, „Kapulečiai ir Montekiai“, „Penki Merės stebuklai“, „Post futurum“, „Kandidas“ ir kt.

Jei Ž. Galiniui Don Žuano vaidmuo jau nėra naujas, tai žymus Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro solistas M.Rojus šią partiją penktadienį atliks pirmą kartą. Balsingasis žemaitis M. Rojus, kurio plataus diapazono balsas lyginamas su garsiojo Placido Domingo balsu, jau du kartus buvo nominuotas Auksiniam scenos kryžiui: pernai už Herkaus Manto vaidmenį Giedriaus Kuprevičiaus operoje „Prūsai“, o prieš dešimtmetį – už Kunigaikščio Ibsheimo Gindelbacho vaidmenį Johanno Strausso operetėje „Vienos kraujas“. Gaila, bet apdovanojimas solistą iki šiol aplenkdavo. Gal lemtinguoju bandymu taps Don Žuanas?

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro solistas M.Rojus šią partiją penktadienį atliks pirmą kartą.

Kritikai įvertino palankiai

Don Žuano tarno Leporelo vaidmuo atiteko premjeriniuose spektakliuose puikiai pasirodžiusiam solistui Igoriui Bakanui. Klaipėdoje karjerą pradėjęs baritonas šalies vardą garsina užsienio scenose – jam teko pasirodyti ne tik Vakarų Europoje, kur jau spėjo pelnyti klausytojų palankumą, bet ir Los Andžele (JAV). „Negalima nepastebėti stipraus vaidmens atlikėjo – I. Bakano Leporelo. Komiškas Don Žuano tarno vaidmuo I.Bakanui nepaprastai tiko, jį kurti solistui sekėsi natūraliai ir lengvai. Šį Leporelą drįsčiau pavadinti genialiai komišku, tuo „tamsiuoju arkliuku“, suteikusiu pastatymui ryškių, kartais net kiek prieštaringų spalvų“, – po premjeros rašė muzikologė Rasa Murauskaitė (Mylėti, nekęsti ir nevaldomai kvatotis. 7md.lt, 2019-05-24).

Žavingąja Dona Ana, neskubančia tikėti meiliais Don Žuano žodeliais, ketvirtadienį scenoje tapo sopranas Agnė Stančikaitė. Jos pasirodymą premjeroje taip pat palankiai įvertino operos kritikai. LNOBT solistė yra dainavusi operose „Bohema“, „Post futurum“, „Turandot“.

Donos Anos sužadėtinio Don Otavijaus vaidmuo teko Tadui Jakui, o meilikautojo paliktos Donos Elvyros partiją atliko žavioji Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro solistė Beata Ignatavičiūtė, kuri, anot recenzentės muzikologės Beatos Baublinskienės, premjeroje paliko „puikų įspūdį gražiu mocartišku vokalu ir natūralia, gyva vaidyba“ (Dainininkų teatras klaipėdiečių „Don Žuane“ atvėrė naujų žvaigždžių. lrytas.lt, 2019-05-23).

Į nuotakos apgaudinėjamą Mazetą persikūnijo artistiškumu ir ypatingu balsu garsėjantis Kšištofas Bondarenka, jo žmonelės Cerlinos partiją pirmą kartą atliko ilgametė Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro solistė Rasa Ulteravičiūtė. Tašką Don Žuano istorijoje padėsiančio grėsmingojo Komandoro, arba Akmeninio svečio vaidmuo ketvirtadienį parodytoje operoje atiteko Valdui Kazlauskui.

Penktadienį spektaklyje Dona Ana taps Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro primadona Rita Petrauskaitė, Dona Elvyra – žinoma solistė Gabrielė Kuzmickaitė, o Komandoru – Vilius Trakys.

Sugrįžo dirigentas J. Wallnigas

Diriguoti „Don Žuano“ spektaklių į Klaipėdą sugrįžo pastatymo muzikos vadovas, žymus austrų dirigentas Josefas Wallnigas. 1980 m. jis tapo „Mozarteum“ universiteto profesoriumi, o 2006 m. Zalcburge įkūrė Mozarto operų institutą (MOI), kuris iškovojo autoritetą tarp pasaulio muzikų. Profesorius J. Wallnigas laikomas Austrijos, Zalcburgo ir W.A.Mozarto muzikos ambasadoriumi: keliaudamas po pasaulį, jis veda W. A. Mozarto muzikos interpretacijos meistriškumo kursus.

„Šios operos sėkmė – ne atsitiktinumas: ją lėmė puikios atlikėjų komandos susiklausymas ir įveikta gana aukštai pakelta meninio profesionalumo kartelė. Svarbiausias operos pasisekimo garantas – įspūdingas dirigento, W. A. Mozarto muzikos specialisto J. Wallnigo darbas. Maestro savo santūria energija, filigranine dirigavimo technika, W. A. Mozarto muzikos stiliaus pojūčiu bei supratimu užbūrė ne tik publiką, bet ir orkestrą, grojusį pakylėtai, tarsi įgavusį antrąjį kvėpavimą“, – po „Don Žuano“ premjeros konstatavo muzikologė Daiva Kšanienė.

„Don Žuano“ pastatymą Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre režisavo J. Vaitkus, scenografiją spektakliui sukūrė Gintaras Makarevičius, ryškius stilizuotus kostiumus – Sandra Straukaitė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
Balsą skiriu nepriekaištingai perteikusiam Don Žuano partiją - ŽYGIMANTUI GALINIUI. BRAVO!!!!
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių