Naujajam "iPad" – ir liaupsės, ir kritika Pereiti į pagrindinį turinį

Naujajam "iPad" – ir liaupsės, ir kritika

2010-04-12 14:00
Lyderis: "iPad" – ne pirmasis pasaulyje pasirodęs planšetinis kompiuteris, tačiau, ko gero, populiariausias.
Lyderis: "iPad" – ne pirmasis pasaulyje pasirodęs planšetinis kompiuteris, tačiau, ko gero, populiariausias. / AFP nuotr.

Visą praėjusią savaitę netyla ažiotažas dėl naujo "Apple" produkto.

Kaip ir kiti šios bendrovės gaminiai, planšetinis kompiuteris "iPad" vienų vadinamas revoliuciniu įrenginiu, o kitų – netobulu ir per daug išreklamuotu žaislu.

Šturmavo parduotuves

Pačią pirmą prekybos dieną buvo parduota per 300 tūkst. "iPad" įrenginių. Tiesa, kada juos išvysime Lietuvoje, dar neaišku.

"Yra didžiulis susidomėjimas šiuo įrenginiu. Tikrai ne pirmas manęs klausiate, kada jis atsiras Lietuvoje. Bet bijau, kad negaliu pasakyti daugiau nei yra "Apple" pranešime spaudai – "iPad" kol kas pristatytas tik JAV rinkai. Kada jis atsiras Europoje ir kiek kainuos, bendrovė neskelbia", – dienraščiui sakė bendrovės "Apple" produktus Lietuvoje platinančios "AVAD Baltic" rinkodaros ir komunikacijos vadybininkas Vytenis Morkūnas.

Jis spėliojo, kad naujasis planšetinis kompiuteris gali pakartoti nemažai aistrų sukėlusio išmaniojo "Apple" telefono "iPhone" kelią į Lietuvą. Šis telefonas, JAV rinkai pristatytas 2007 m. liepą, maždaug po mėnesio pasirodė Europoje ir tik 2008 m. rugsėjo pabaigoje šį žaisliuką galėjo išbandyti lietuviai.

Problemų neišvengė

Tiesa, toks delsimas turi tam tikrų pranašumų. Mat "Apple" skubėdama neretai į rinką išleidžia gaminius su trūkumais ir klaidas ištaiso tik po keleto mėnesių, kai dienos šviesą išvysta atnaujinti įrenginių modeliai.

"iPad" pasirodymą taip pat aptemdė pranešimai apie technines įrenginio problemas. Jau pirmą dieną naujovę įsigiję vartotojai "Apple" forumuose ėmė pranešinėti apie silpną belaidžio interneto signalą.

"iPad" gali prisijungti prie interneto tik per belaidį internetą. Kompiuterių ekspertai dar prieš pasirodant įrenginiui ne kartą yra sakę, kad be interneto "iPad "mirs vos pasirodęs". Kai kurie naujojo kompiuterio savininkai spėliojo, kad nesklandumų galėjo atsirasti dėl pernelyg silpnos belaidžio interneto antenos, kuri įmontuota už "iPad" logotipo.

Vienas internautas "Apple" techninės pagalbos forume rašė: "Signalas yra silpnas, atsisiuntimo greitis labai nedidelis ir signalas dingsta kas 5–10 minučių. Tai erzina." Kitas rašė: "Paleidau "iPad" tris kartus, ir tai nepadėjo. Mano "Macbook" puikiai veikia su tuo pačiu internetu. Nereikėjo leisti 500 dolerių daiktui, kurio net negaliu naudoti. Rytoj jis keliaus atgal į parduotuvę."

Įveikė per parą

Tiek "iPad", tiek kiti Steave'o Jobso įmonės sukurti produktai visada sulaukia prieštaringų vertinimų. Galima sakyti, kad pasaulis pasidalijęs į dvi stovyklas. Vienoje pusėje – "Apple" gerbėjai, o kitoje – žmonės, manantys, kad šios įmonės gaminiai nėra stebuklingi ar itin inovatyvūs. Skeptikų teigimu, "Apple" ir jos produktų sėkmės paslaptis – tik milijonai dolerių, kasmet metami rinkodaros kampanijoms. Tačiau dėl "Apple" gaminių kokybės nesiginčija net didžiausi skeptikai.

Beje, nepraėjus nei 24 valandoms, kai "iPad" pateko į rinką, buvo įveikta jo apsaugos sistema, draudžianti kompiuteryje naudoti "Apple" nesankcionuotas programas. Kol kas įsilaužėliai demonstruoja, kad "nulaužtas" "iPad" veikia kaip nuotolinio prisijungimo terminalas.

Pranešama, kad įveikti "iPad" apsaugą pavyko naudojant panašius metodus, kokiais buvo įveikta "iPhone" sistema. Ši saugumo spraga įrodo, kad išmanusis bendrovės telefonas ir "iPad" – labai panašūs.

Ne "Apple" išradimas

Verta paminėti, kad planšetinius kompiuterius išrado ne "Apple". Ši bendrovė veikiau patobulino elektroninį skaitymo įrenginį – padarė jį paprastesnį ir patrauklesnį. Pirmasis viešai prieinamas planšetinis kompiuteris buvo 1989 m. pasaulį išvydęs įrenginys "GriDPad", sukurtas bendrovės "GRiD Systems". Laikui bėgant savo planšetinius kompiuterius išleido beveik visi stambesni gamintojai.

Dėl technologijų buvo kilę ir keli skandalai. Taivano bendrovė "Elan Microelectronics" šių metų pradžioje apkaltino "Apple" neteisėtai naudojant jos patentuotą jutiklinio mobiliųjų įrenginių valdymo technologiją ir dėl to kreipėsi į JAV tarptautinės prekybos komisiją (ITC).

Be to, bendrovei "Elan Microelectronics" JAV patentų biuras yra išdavęs patentą, kuriame aprašomas įrenginių valdymo dviem ir daugiau pirštų būdas. Bendrovė dar 2009 m. balandį apkaltino "Apple" pažeidus šį patentą ir kreipėsi į Kalifornijos apygardos teismą. Byla dar nagrinėjama.

Beje, "Apple" teko gerai paprakaituoti, kad jų sukurtas planšetinis kompiuteris apskritai vadintųsi "iPad". S.Jobso vadovaujamai įmonei teises į "iPad" prekės ženklą teko išpirkti iš japonų bendrovės "Fujitsu". Kiek "Apple" kainavo šis sandoris, neskelbiama. Tačiau tai jau ne pirmas toks atvejis. 2007 m. "Apple" po ilgų derybų įsigijo "iPhone" prekės ženklą, kuris nuo 2000 m. priklausė bendrovei "Cisco".

Konkurentai neatsilieka

Planšetinius kompiuterius jau pristatė ir kelios kitos aukštųjų technologijų įmonės. Tarp jų ir Europos bei Azijos. Vokietijos bendrovė "Neofonie" pranešė netrukus į rinką paleisianti savo gamybos planšetinį kompiuterį "WePad". Pirmieji vokiški įrenginiai parduotuves pasieks balandžio pabaigoje.

"WePad" turi 11,6 colio įstrižainės jutiklinį ekraną ("iPad" įstrižainė – 9,7 colio), nuo "Apple" kompiuterio jis skiriasi ir tuo, kad yra vaizdo kamera, 2 USB jungtis ir atminties kortelių lizdas.

Kitas būsimas "iPad" konkurentas – korėjiečių korporacijos "Samsung" įrenginys. Bendrovė savo planšetinį kompiuterį rinkai planuoja pateikti antrą šių metų pusmetį. Korėjiečiai taip pat jau paskelbė, kad skirtingai nei "Apple" planšetinis kompiuteris "iPad", būsimasis "Samsung" įrenginys bus pakankamai galingas ir turės didelį prisijungimo galimybių rinkinį.

Savo planšetinį kompiuterį "Slate PC" šių metų pradžioje vykusioje parodoje "CES 2010" pristatė ir JAV informacinių technologijų galiūnė "Hewlett-Packard". Įrenginys JAV rinkoje pasirodys birželį, o Europą jis turėtų pasiekti rugsėjį. JAV kompiuteris kainuos apie 540 JAV dolerių (apie 1,4 tūkst. litų). "Slate PC" bus tiekiami tik su "Windows 7" operacine sistema.


Apie "Apple"

"Apple" pradėjo asmeninių kompiuterių revoliuciją 1970-aisiais, pristačiusi kompiuterį "Apple II", ir asmeninį kompiuterį – "Macintosh" – 1980 m. "Apple" ir šiandien kuria stacionarius ir nešiojamuosius kompiuterius, operacines sistemas, kitas mėgėjams ir profesionalams skirtas kompiuterines programas. Be to, pristačiusi nešiojamuosius muzikos grotuvus "iPod" ir elektroninę muzikos parduotuvę "iTunes", "Apple" sukėlė revoliuciją skaitmeninės muzikos pasaulyje. 2007 m. "Apple" užkariavo mobiliųjų telefonų rinką, kai pristatė revoliucinį "iPhone".

"Apple" prekės ženklas Lietuvoje pirmą kartą pasirodė 1994-aisiais. Pirmoji specializuota "Apple" produktų parduotuvė "iDeal" Lietuvoje duris atvėrė 2007-aisiais. Šiandien "iDeal" prekiniu vardu naudojasi jau trys įmonės, turinčios "Apple" produktų salonus Lietuvoje (Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje).


Apie "iPad"

"iPad" – planšetinio kompiuterio (angl. – tablet PC) tipo mobilusis įrenginys. Kompiuteris labiausiai pritaikytas vaizdo ir garso byloms tvarkyti, skaityti elektroninėms knygoms, bendrauti internetu ir žaisti žaidimams. Įrenginys veikia su "iPhone OS" operacine sistema, kuri leis veikti visoms senoms "Apple Store" programoms.

24,25 cm ilgio, 1024 x 768 pikselių skiriamosios gebos gaminys – kur kas lengvesnis nei dauguma nešiojamųjų kompiuterių ir turi belaidžio interneto funkciją. "iPad" baterija veikia iki 10 valandų. O daugelio nešiojamųjų kompiuterių šis rodiklis svyruoja nuo 3 iki 4 valandų. Netrukus bus galima įsigyti trijų skirtingų atminties dydžių "iPad" – 16 GB, 32 GB ar 64 GB. "Apple" yra sukūręs ir virtualią biblioteką "iBooks".


"iPad" galimybės

Pasak kūrėjų, "iPad" pateiks naują interaktyvaus žurnalo ar vadovėlio suvokimą, padės mokytis. Pavyzdžiui, pravers asmeniui, kuriam stinga erdvinio mąstymo ir gana sunku suvokti geometrijos teoremas ar fizikos dėsnius. Animacijos ar interaktyvaus žaidimo forma pavaizduotas fizikinis reiškinys leis daug sparčiau suvokti elektros krūvio ar realiatyvumo teorijas.

Judantys komiksai, buitiniai patarimai, vaizdinga reklama – įprastos "iPad" funkcijos. Vietoj statiškos nuotraukos naujausius Ženevos parodoje pristatomus automobilių modelius galima stebėti 3D formatu – mašinos sukasi erdvėje.

"iPad" vartotojui patogiu įrankiu gali tapti ir reklama – "iPad" gali nustatyti asmens buvimo vietą ir nurodyti kavines bei pasiūlyti užsukti išgerti šviežios kavos.

Judesys ir interaktyvumas – dar dvi svarbios "iPad" ypatybės. Norint tapti fotosesijos stebėtoju nebūtina išeiti iš namų. Pavyzdžiui, žiūrinėjant žurnalo "FHM" viršelio merginų fotogaleriją užtenka spustelėti pirštu, kad atsidurtum fotostudijos viduje.

"iPad" kainuoja nuo 499 JAV dolerių.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų