Į teismus plūsta gyventojų, norinčių atsiimti pinigus iš kelionių agentūros "Amber promotions", skundai. Dauguma jų jau patenkinti.
Reikalavo baudų
Vilniaus miesto 1-asis apylinkės teismas sulaukė per trijų dešimčių skundų, kuriuose atsakovė nurodyta jau spėjusi skandalingai pagarsėti kelionių agentūra "Amber promotions". Teismo atstovas ryšiams su žiniasklaida ir visuomene Audris Kutrevičius dienraščiui teigė, kad dauguma pareiškėjų siekia nutraukti sutartis ir prašo iš kelionių agentūros priteisti sumokėtus pinigus už būsimas keliones – nuo 200 iki 3,5 tūkst. litų. Gyventojai buvo priversti kreiptis į teismą, nes agentūra ne tik nesutiko grąžinti pinigų, bet ir reikalavo iš sutartį nutraukiančių gyventojų sumokėti baudas, siekiančias 350 eurų.
"Civiliniame kodekse numatyta, kad pirkėjas turi teisę atsisakyti sutarties, sudarytos ne prekybai skirtose vietose, apie tai pranešęs pardavėjui per 7 dienas nuo sutarties sudarymo. Kai sutartis nutraukiama, pirkėjas gali reikalauti grąžinti sumokėtus pinigus. Tokios teisės negalima suvaržyti jokiais papildomais įpareigojimais ar įmokomis", – teigė teismo atstovas.
Klientai laimi
Maždaug pusė skundų jau išnagrinėta, ieškiniai visiškai patenkinti arba ginčai baigti taikos sutartimi.
Skundus nagrinėjęs teismas pripažino, kad "Amber promotions" parengtos sutartys, kuriose iš klientų reikalauta baudų, prieštarauja Civiliniam kodeksui. Dėl ydingų sutarčių su šia kelionių agentūra teisiasi ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT). Ji siekia įpareigoti bendrovę pakeisti tipines sutarties sąlygas, kurios yra nesąžiningos.
Šios bylos nagrinėjimo data numatyta po poros mėnesių, nes iki šiol nepavyko atsakovui įteikti teismo dokumentų.
Beje, liepos 29 d. Vilniaus apygardos teismas buvo iškėlęs bankroto bylą bendrovei "Amber promotions", tačiau to siekusi bankrutuojanti įmonė "Liturimex kelionių tarnyba" vėliau ieškinio atsisakė. Rugpjūtį bankroto byla buvo nutraukta. Dalis gyventojų skundų, paskelbus nutartį dėl bankroto bylos iškėlimo, jau buvo išsiųsta Vilniaus apygardos teismui, tačiau dabar šios bylos turėtų sugrįžti į Vilniaus miesto 1-ąjį apylinkės teismą.
Kaip teismų maratoną vertina bendrovės "Amber promotions" atstovai, kol kas išsiaiškinti nepavyko. Jie pažadėjo atsakymus atsiųsti raštu.
Psichologinis spaudimas
Nepatenkintų gyventojų skundai jau seniai plaukia ir į VVTAT, ir į Valstybinį turizmo departamentą. Visi į VVTAT besikreipę vartotojai siekė nutraukti su bendrove sudarytas sutartis ir susigrąžinti sumokėtus pinigus, tačiau bendrovės atstovai iš jų reikalaudavo sumokėti baudą ir administracinį mokestį.
Gyventojai skundėsi, kad telefonu paskambinęs bendrovės atstovas per pirmą pokalbį apklausdavo vartotojus dėl atostogų užsienio šalyse įpročių. Po kurio laiko bendrovės atstovas tiems patiems vartotojams paskambindavo vėl ir nurodydavo, kad vartotojas esą laimėjo prizą, taip pat pakviesdavo atvykti su sutuoktine (sutuoktiniu) ir vykstant loterijai viešbutyje ištraukti, kokį konkretų prizą vartotojas laimėjo.
Nuvykusiems traukti prizų vartotojams bendrovės atstovai viešbutyje surengdavo siūlomų paslaugų pristatymą ir lygindami įvairių kelionių organizatorių siūlomų kelionių kainas reklamavo savo paslaugas ir intensyviai siūlė jas įsigyti.
VVTAT "Amber promotions" reikalavimą per itin trumpą laiką apsispręsti pasirašyti sutartį ir iš karto tą pačią dieną sumokėti sutartyje nustatytą pinigų sumą, taip pat tinkamą sutarties sąlygų neatskleidimą vartotojai įvertino kaip klaidinimą ir psichologinį spaudimą.
Už nesąžiningą komercinę veiklą VVTAT "Amber promotions" skyrė 13,9 tūkst. litų baudą. Tarnyba dar šių metų sausį paskelbė, kad bendrovės "Amber promotions" vartotojams siūlomų sutarčių kai kurie punktai pažeidžia sąžiningų sutarčių kriterijus. Bendrovei pasiūlyta sutartis taisyti. Ji šiek tiek sutartis pakeitė, tačiau nepakankamai, todėl tarnyba kreipėsi į teismą su prašymu pripažinti tam tikras sąlygas nesąžiningomis ir negaliojančiomis.
Naujausi komentarai