Demaskavo gudrią kontrabandos schemą?

  • Teksto dydis:

Prie Kauno veikianti sraigtasparnių remonto bendrovė "Helisota", priklausanti "Avia Solutions Group", įsipainiojo į detektyvą primenančią įtariamos kontrabandos istoriją.

"Kauno diena" rašė, kad Muitinės kriminalinės tarnybos (MKT) pareigūnai praėjusią savaitę pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl Kaune sulaikytos rusiškų sraigtasparnių dalių – uodegos sraigto menčių, kontrabandos.

Dar sausio 9 d. MKT pareigūnai netikėtai patikrino vieną Kauno LEZ terminalų. Jame turėjo būti laikinai saugomos lapkričio pabaigoje "Helisotos" iš Baltarusijos įvežtos trys sraigtasparnio uodegos sraigto mentės. Tačiau patikrinimo metu paaiškėjo, kad dėžėse, kur jos turėjo būti, guli visai kitos – senos ir nudėvėtos. Nesutapo ir rastų senų bei įvežtų dalių numeriai. Tuo pat metu į terminalo teritoriją įsuko minėtos Kauno įmonės automobilis "VW Caddy". Jame pareigūnai ir aptiko sandėlyje turėjusias būti naujas mentes. Muitininkai sulaikė visus šešis – tiek senų, tiek naujų sraigtasparnio menčių komplektus, kurių vertė apie 110 tūkst. eurų.

"Kauno dienos" šaltinių teigimu, Muitinės kriminalistai demaskavo gana gudrią kontrabandos schemą. Įvežti ir vėliau sraigtasparnių remontui naudoti į strateginių prekių sąrašą patenkančias detales – būtinas specialus leidimas. Todėl jos ir būna saugomos laikinose patalpose. Verslininkai galėjo žinoti, kad tokio leidimo sraigtasparnio detalėms jie negaus ir jas turės grąžinti siuntėjui. Štai čia, galimai, ir įvyksta sumanytos aferos pagrindinis veiksmas – į laikinose patalpose saugomas dėžes sudedamos senos detalės, o naujos keliauja į remonto dirbtuves. Finale – siuntėjui grąžinamos ne naujos, o niekam nereikalingos senos detalės. O naujos be jokių leidimų atsiduria ant remontuojamų sraigtasparnių.

MKT Kauno skyriuje buvo pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl strateginių prekių kontrabandos. Jam vadovauja Kauno apygardos prokuratūra.

Aptikus "Helisotai" priklausančius sraigto menčių du skirtingus komplektus, pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl strateginių prekių kontrabanda.

Bendrovės pozicija

"Helisota" nėra gavusi jokių pranešimų apie pradėtą ikiteisminį tyrimą", – vakar teigė "Avia Solutions Group" atstovė Vilma Vaitiekūnaitė.

Ji tikino, kad esą pasirodžiusi informacija neatitinka realios situacijos, tačiau pripažino, kad bendrovėje sudaryta vidinė komisija, kuri aiškinasi įvykio aplinkybes.

"Abiejų sraigtasparnio uodegos sraigto menčių komplektų teisėtas savininkas yra UAB "Helisota". Sraigtasparnio uodegos sraigto menčių komplektas nebuvo perleistas jokiems tretiesiems asmenims, nebuvo pakeistas teisinis statusas", – pareiškė "Avia Solutions Group" atstovė.

Jos teigimu, naujų sraigto menčių prireikė remontuojamam Pietų Korėjos policijos sraigtasparniui.

"UAB "Helisota" sraigtasparnio uodegos sraigto menčių komplektui turi eksporto licenciją Pietų Korėjos (civilinės paskirties sraigtasparniui). Išduota: LR Ekonomikos ir Inovacijų Ministerijos, 2019 10 22, licencijos Nr. 19/314/EK", – tikino atstovė.

"Helisota" – vienintelė Baltijos šalyse veikianti Mi-8/17 tipo sraigtasparnių bei jų modifikacijų remonto ir techninio aptarnavimo bendrovė. Bendrovė atlieka sraigtasparnių kapitalinio remonto, techninio aptarnavimo, modernizavimo darbus, tiekia aviacines detales. "Helisota" priklauso verslininko Gedimino Žiemelio valdomai "Avia Solutions Group".



NAUJAUSI KOMENTARAI

Aaa

Aaa portretas
Nieko nesupratau. Aiškina, kad geras detales keičia senom, bet aprašo kaip tik atvirkštinį variantą: buvo senos, o atvežė naujas. Ir antras dalykas - Lietuvoje legaliai veikiančiam verslui sudaromos kažkokios dirbtinės kliūtys, kad jie negali remontuoti, gauti detalių, jos užlaikomos? Kodėl? Kodėl apie tai nėra straipsnio?

Alis...

Alis... portretas
politikavimas trukdo verslui...

Joo

Joo portretas
Lanzbyyrgio vagys sumanė teisėtai isigytas mentes atimti.
VISI KOMENTARAI 9
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių