Gatvių valymo technika rugpjūtį, nors švarinti aplinką labiau įprasta pavasarį, išriedėjo į tas Kauno gatves, kurios jau daug metų neregėjo šluotų. Deja, kol kas ne visada darbą pavyksta atlikti kokybiškai.
Tikisi geranoriškumo
"Gal kiek ir neįprasta, bet rugpjūtį paskelbėme švaros mėnesiu", – šyptelėjo savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
Jis pripažįsta, kad kauniečių džiaugsmingai sutikta naujiena valyti gatves, kurių švara iki šiol gera valia rūpinosi nebent pavieniai kauniečiai, kelia ir nemažai rūpesčių. "Žmonės nori, kad visur būtų švaru, tačiau ir patys turėtų reaguoti į mūsų prašymus patraukti automobilius", – priminė Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas.
Anot A.Pakalniškio, apie tai, kurios gatvės kada bus valomos, gyventojus stengiamasi informuoti įvairiausiais būdais – prie automobilių paliekami spalvingi lapeliai, informuojantys vairuotojus, kada gatvė bus šluojama, gatvėse iš anksto pastatomi laikinieji kelio ženklai, nurodantys, kada tose vietose transporto priemonėms draudžiama stovėti, tačiau kliūčių gatvių valymo mašinoms pasitaiko nemažai. Dauguma į naująjį sąrašą įtrauktų gatvių yra miegamuosiuose rajonuose, kur žmonės įpratę automobilius palikti gatvėse.
"Gal ši žinia žmonių dar nepasiekė, gal jie pastatė automobilius ir yra kur nors išvykę ar uždarbiauja užsienyje. Drastiškų priemonių nuvežti tokias transporto priemones kol kas nesiimame. Tikimės, kad ir kaimynai vieni kitus įspės, jog gatvėse palikti automobiliai trukdo valymo technikai", – viliasi A.Pakalniškis.
Bent sykį per mėnesį
Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas prasitarė, kad pasitaiko ir piktybiškų gyventojų, kurie mato įspėjimus, tačiau vis tiek automobilius palieka arba net ignoruoja atvažiuojančią gatvių valymo mašiną.
"Paskui sulaukiame skundų, kad gatvė nešvariai nuvalyta. Bet taip nutinka dėl to, kad patys gyventojai nėra geranoriški", – aiškino A.Pakalniškis. Jis tikisi, kad ir toliau tęsiant švaros misiją miesto gatvėse, gyventojai apsipras bei jų nebereikės raginti tam tikromis dienomis atlaisvinti gatves.
Žadama, kad gatvių valymo mašinos iki šiol pamirštas gatves valys mažiausiai kartą per mėnesį. "Svarstome žiemą, kai prisnigs, taip pat valyti daugiau gatvių negu iki šiol, tik su sniego valymo technika gatvėse pravažiuoti bus dar sunkiau", – svarstė Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas.
Technika turi dirbti
Iki šiol mieste specializuota technika valydavo tik tas gatves, kuriomis važinėja viešasis transportas. Vasarai įsibėgėjus miesto vadovai nusprendė, kad vos pusdienį dirbantys savivaldybės kontroliuojamos bendrovės "Kauno švara" automobiliai gali nuveikti gerokai daugiau.
"Technika turi dirbti, o ne stovėti", – įsitikinęs Kauno meras Visvaldas Matijošaitis. Anot jo, tam nereikia jokių papildomų administravimo išlaidų, mat moderni ir daug kainavusi gatvių valymo technika turi GPS įrangą.
"Ji leidžia matyti, koks automobilis kokiu maršrutu važiavo ir kokias gatves nušlavė. Juk dabar ne sovietmetis, kad vaikščiotų kas nors ir baustų gyventojus, kurie su šluotomis nemojuoja gatvėse. Gyvename XXI a. – tegul dirba technika, tik norime, kad žmonės būtų geranoriški", – šyptelėjo meras.
Naujausi komentarai