Privatus verslas praris Kauno troleibusus ir autobusus?

Į naująją "Kauno autobusų" valdybą įtrauktas konkurentų "Kautros" vadovas Linas Skardžiukas. Tai sukėlė abejonių ne tik dėl interesų konflikto, bet ir dėl savivaldybės bendrovės ateities: privatus verslas praris Kauno troleibusus ir autobusus?

Į naująją "Kauno autobusų" valdybą įtrauktas konkurentų "Kautros" vadovas Linas Skardžiukas. Tai sukėlė abejonių ne tik dėl interesų konflikto, bet ir dėl savivaldybės bendrovės ateities: privatus verslas praris Kauno troleibusus ir autobusus?

Veža, bet nekonkuruoja?

Savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas savo įsakymu naująją "Kauno autobusų" valdybą patvirtino gegužės 11 d. Nei jam, nei kitiems miesto valdžios atstovams neužkliuvo, kad privačios keleivių pervežimo verslu užsiimančios bendrovės vadovo paskyrimas ir tolesnis darbas gali sukelti viešųjų ir privačiųjų interesų konfliktą.

"Mes svarstėme ir nutarėme, kad konflikto nebus. Nežinau. "Kautra" šiandien labiau bendraujanti negu konkuruojanti, bendrovė dirba skirtinguose segmentuose – vieni mikroautobusų, kiti – autobusų sferoje. Tai daugiau bendradarbiavimas nei konkurencija", – bandė aiškinti G.Petrauskas.

Administracijos vadovas tikino, kad "Kauno autobusų" valdyboje privataus verslo interesai esą neturės įtakos priimant sprendimus.

"Yra kiti keturi valdybos nariai, manau, kad taip nebus. Valdyboje žmonės turi dirbti gerus darbas, o ne ginti savo interesus. Kiti keturi valdybos nariai neleis tų interesų ginti", – abejotinus argumentus bandė pasitelkti G.Petrauskas.

Jis taip pat ėmė tikinti, kad L.Skardžiukas pasirinktas, nes esą nė vienas kitas neturi sukaupęs tiek patirties keleivių pervežimo srityje.

Nespėjo laiku

Praėjusių metų vasarą "Kautra" kauniečių akyse jau spėjo užsitraukti nemalonę – išreklamuoti mandagūs, punktualūs vairuotojai, naujos transporto priemonės su kondicionavimo, keleivių informavimo sistema Kauno gatvėse laiku nepasirodė, kaip žadėjo tuometinė miesto valdžia, įgyvendinusi viešojo transporto pertvarką.

Keleiviai piktinosi, kad neliko senųjų mikroautobusų maršrutų, o gyventojams ne itin patogiais naujais maršrutais ir toliau važinėjo savivaldybės seniai kritikuoti, ne pirmos jaunystės mikroautobusai, kuriuos vairavo ne itin drausmingi vairuotojai.

Tuomet "Kautros" generalinis direktorius L.Skardžiukas dėl kilusios sumaišties kaltės neįžvelgė ir tikino, kad konkursą mikroautobusais pervežti keleivius laimėjusi jo vadovaujama įmonė elgiasi pagal konkurso sąlygas, o dėl gyventojų nepasitenkinimo sulaukusios transporto reformos pirštu baksnojo į ją įgyvendinti nusprendusią miesto savivaldybę. Aiškinta, kad užtruko naujų mikroautobusų gamyba ir pristatymas iš gamyklos.

Viskas – keleivių labui

"Kauno autobusų" direktorius Mindaugas Grigelis su "Kauno diena" šįkart sutiko bendrauti tik per atstovę spaudai.

"Kautros" vadovas L.Skardžiukas turi didelės patirties susisiekimo srityje, yra susipažinęs ir su savivaldybės įmonių veiklos principais, tad profesionalaus specialisto požiūris ir patarimai pravers ir mums. Kita vertus, manyčiau, kad visi valdybos nariai bus suinteresuoti, kad bendrovė dirbtų efektyviai ir produktyviai, o jos priimti sprendimai pasitarnautų bendrovės, jos darbuotojų ir svarbiausia – keleivių labui", – raštu atsiųstame atsakyme teigia M.Grigelis.

Paklaustas, ar privačios bendrovės interesai neturės įtakos priimant sprendimus "Kauno autobusų" valdyboje ir ar nekils viešųjų ir privačiųjų interesų konfliktas, M.Grigelis tikino, kad "šis aspektas jau buvo apsvarstytas ir įvertintas renkant "Kautros" vadovą mūsų bendrovės valdybos nariu".

"Valdyba yra kolegialus organas, tad manau, kad priimant sprendimus, tai tikrai nebus vieno valdybos nario nuomonė", – tikino "Kauno autobusų" vadovas.

Vertinti neskuba

Buvęs "Kauno autobusų" valdybos pirmininkas konservatorius Jonas Koryzna apie naująją bendrovės valdybą nebuvo linkęs daug kalbėti, motyvuodamas tuo, kad kol kas neturi išsamesnės informacijos ir iš anksto nenori vertinti.

J.Koryzna neslėpė girdėjęs apie tai, kad valdyboje dirbs ir bendrovės "Kautra" vadovas L.Skardžiukas – jie abu yra Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partijos bičiuliai.

"Nenoriu sakyti, ar tai gerai, ar blogai. Vienas valdyboje jis mažai ką lems. Tikrai nesinorėtų, kad privatūs ir viešieji miesto interesai pradėtų kaip nors pintis. Neturiu nieko prieš patį L.Skardžiuką. Matysime, kol kas nelabai norėčiau komentuoti", – išsisuko J.Koryzna.

"Lieka neatsakytas klausimas, ar nesikerta su uždarųjų akcinių bendrovių įstatymu, jeigu veiklos sektoriai yra susiję, nes transporto ir keleivių pervežimo paslaugos tikrai persipina", – pastebėjo buvęs Kauno meras konservatorius Andrius Kupčinskas, tačiau ir jis neskubėjo vertinti situacijos.

"Dėl vieno asmens iš esmės situacija gal ir nepasikeis. Nesolidu būtų komentuoti, nes L.Skardžiukas – mūsų partijos narys. Manau, kad jis kaip pridera deklaruos viešuosius ir privačius interesus", – sakė A.Kupčinskas.

Abejoja nauda

Pats L.Skardžiukas tikino sulaukęs pasiūlymo dirbti "Kauno autobusų" valdyboje kaip šios srities profesionalas.

Paklaustas apie galimą viešųjų ir privačiųjų interesų konfliktą, "Kautros" generalinis direktorius labai atsargiai rinko žodžius. "Lygiai to paties ir aš klausiau. Na, čia tas konflikas – kaip pasižiūrėsi. Kiek galėsiu, tiek ir prisidėsiu iš profesionalios pusės. O tos naudos... Žinote, čia labiau teorinis matymas", – aiškino privačios bendrovės vadovas.
Priminus, kad "Kautros" mikroautobusai jau vežioja kauniečius, L.Skardžiukas tikino, kad šiuo atveju jo vadovaujama bendrovė yra tik vykdytoja.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

ateinant dar krabui i valdzia

ateinant dar krabui i valdzia  portretas
Su draugu bandem lengvai spelioti kas bus o ko nebus. Vienas is didesniu itarimu buvo privatizacija to ka dar kaunas iki siol turejo o cia ras straipsnis lygiai ta pa pacia tema. Autobusai kauno net nesiruosia bankrotuot na bent siuo metu o poto tipo bankrotuos todel kaunui ju nereikes na ir kautra ar dar koks dede Ale gelbes.......

Čiubaka

Čiubaka portretas
Mikrai gal ir pofig, laiku važinėja, tvarkingi, bet "ačiū Kupčinskų chebrai jog panaikino maršrutus"

tikrai

tikrai portretas
mikriukai ypatingai nepatogūs, į juos tik įlipti ir išlipti patogu ir dar vairuotojai laikykitės internete nurodytų grafikų
VISI KOMENTARAI 30

Galerijos

Daugiau straipsnių