Aršios diskusijos
Kauno politikai pritarė, kad Vydūno al. 4-uoju numeriu pažymėtame sklype būtų įrengta automobilių stovėjimo aikštelė. Planuojama, kad čia bus galima statyti maksimaliai 1950 transporto priemonių. Tačiau šis projektas sukėlė aršias tarybos narių diskusijas.
Minėtas sklypas yra Ąžuolyno pašonėje. Čia ilgus metus vyko komercinė veikla, mat tai yra atskiras sklypas, nepriskiriamas Ąžuolynui. Miesto taryba pritarė, kad čia būtų įrengta automobilių stovėjimo aikštelė, kuri esą atlieps parkavimo poreikį tų, kurie atvyksta tiek į patį parką, tiek į Lietuvos zoologijos sodą. Taip pat aikštelė tarnaus ir Kauno sporto halės bei naujai statomo S.Dariaus ir S.Girėno stadiono lankytojams.
Konservatoriai tokiam projektui nepritarė ir laikėsi pozicijos, kad Ąžuolyno pašonėje tokios didelės automobilių aikštelės neturėtų būti. Taip esą didinama Žaliakalnio oro tarša bei žmonės skatinami link centro vykti automobiliais. Pasak opozicijos atstovų, racionaliau būtų skatinti miestiečius ir Kauno svečius atvykti autobusais, dviračiai ar kitu transportu ir automobiliais neužkimšti tiek Žaliakalnio, tiek centrinių miesto gatvių.
Justinos Lasauskaitės nuotr.
„Tik nedidelė žmonių dalis pritaria tokiai aikštelei. Kodėl nesvarstomos alternatyvos aikšteles įrengti kitose vietose. Planai aikštelę įrengti prie Ąžuolyno skatina visuomenės nepasitenkinimą. Šioje vietoje geriau būtų įrengti rekreacinę zoną“, – tarybos posėdžio metu kalbėjo Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Vitas Lendraitis.
„Reikia ne aikšteles daryti prie Ąžuolyno, o organizuoti veiklą taip, kad žiūrovai iš tolimesnių vietų būtų atvežami autobusais. Taip sumažinama tarša bei automobilių skaičius“, – antrino kitas opozicijos atstovas Jonas Koryzna.
Reikia ne aikšteles daryti prie Ąžuolyno, o organizuoti veiklą taip, kad žiūrovai iš tolimesnių vietų būtų atvežami autobusais.
Tačiau valdantieji laikėsi pozicijos, kad į masinius renginius žmonės vis tiek vyksta automobiliais ir, jei nėra įrengtos infrastruktūros, transporto priemonės paliekamos bet kur, taip užkemšamos mažesnės gatvelės ir jose apsunkinamas eismas. Įrengus naują automobilių stovėjimo aikštelę, bent dalis automobilių galės būti palikti tam skirtose vietose, o ne siaurose Žaliakalnio gatvelėse.
Visgi, nors sprendimas ir priimtas, tačiau net ir patys valdantieji šį kartą balsuojant nebuvo vieningi. Už automobilių stovėjimo aikštelę Vydūno al. 4-ame sklype balsavo dvidešimt tarybos narių, devyni susilaikė, aštuoni balsavo prieš.
Vietos pasirinkimas
„Pastaruoju metu pastebime, kad miesto parkai (ypač rekonstruoti) gausiai lankomi miesto gyventojų. Ąžuolynas – vienas iš miesto parkų, sutraukiančių kauniečius iš įvairių mikrorajonų, todėl daugelis jų atkeliauja privačiu transportu. 2021 m. planuojama rekonstruoti Ąžuolyno parką jį dar labiau pritaikant miestiečių poreikiams, todėl, tikėtina, padidėjus į parką atvykstančių miestiečių skaičiui, automobilių parkavimo vietų poreikis dar išaugs.
Taip pat manome, kad šis į Ąžuolyną įsiterpęs žemės sklypas neturėtų būti užstatytas kitais statiniais ir tarnautų visiems miesto gyventojams“, – kiek anksčiau, kodėl siūloma minėtame sklype įrengti automobilių aikštelę, portalui kauno.diena.lt komentavo Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Paulius Keras.
Tarnaus ir renginių metu
Dar tik pristačius halės ir stadiono rekonstrukcijos projektus, visuomenėje netilo kalbos, kad tokiems objektams turi būti numatytos didelės automobilių aikštelės, nes ir iki tol renginių metu transporto priemonės tiesiog užgrūsdavo Perkūno alėją ir aplinkines gatves. Panašu, kad planuojama aikštelė Vydūno al. bent iš dalies turėtų patenkinti parkavimo vietų poreikį.
Justinos Lasauskaitės nuotr.
„Automobilių statymo aikštelės įrengimas taip pat siejamas ir su šalia esančiu rekonstruojamu S.Dariaus ir S.Girėno stadionu bei su išplėstomis stadiono tribūnomis, talpinsiančiomis daugiau lankytojų. Aikštelei pasirinktos teritorijos pasiekiamumas, teritorija ir pati lokacija yra labai paranki rekonstruotame S.Dariaus ir S.Girėno stadione vyksiantiems renginiams aptarnauti bei svečių transporto priemonėms statyti“, – aiškino P.Keras.
Pasak specialisto, aikštelė bus atvira visiems kauniečiams bet kuriuo metu, nebūtinai renginių. Kol kas nėra planuojama, kad ši aikštelė bus apmokestinta.
Naujausi komentarai