- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Pritarta: Ąžuolyno pašonėje bus 2 tūkst. vietų automobilių aikštelė
-
Pritarta: Ąžuolyno pašonėje bus 2 tūkst. vietų automobilių aikštelė
-
Pritarta: Ąžuolyno pašonėje bus 2 tūkst. vietų automobilių aikštelė
-
Pritarta: Ąžuolyno pašonėje bus 2 tūkst. vietų automobilių aikštelė
-
Pritarta: Ąžuolyno pašonėje bus 2 tūkst. vietų automobilių aikštelė
-
Pritarta: Ąžuolyno pašonėje bus 2 tūkst. vietų automobilių aikštelė
-
Pritarta: Ąžuolyno pašonėje bus 2 tūkst. vietų automobilių aikštelė
-
Pritarta: Ąžuolyno pašonėje bus 2 tūkst. vietų automobilių aikštelė
-
Pritarta: Ąžuolyno pašonėje bus 2 tūkst. vietų automobilių aikštelė
-
Pritarta: Ąžuolyno pašonėje bus 2 tūkst. vietų automobilių aikštelė
Kauno miesto taryba antradienį pritarė, kad Vydūno alėjoje, visai šalia Ąžuolyno, būtų įrengta automobilių stovėjimo aikštelė. Joje tilps beveik 2 tūkst. automobilių.
Aršios diskusijos
Kauno politikai pritarė, kad Vydūno al. 4-uoju numeriu pažymėtame sklype būtų įrengta automobilių stovėjimo aikštelė. Planuojama, kad čia bus galima statyti maksimaliai 1950 transporto priemonių. Tačiau šis projektas sukėlė aršias tarybos narių diskusijas.
Minėtas sklypas yra Ąžuolyno pašonėje. Čia ilgus metus vyko komercinė veikla, mat tai yra atskiras sklypas, nepriskiriamas Ąžuolynui. Miesto taryba pritarė, kad čia būtų įrengta automobilių stovėjimo aikštelė, kuri esą atlieps parkavimo poreikį tų, kurie atvyksta tiek į patį parką, tiek į Lietuvos zoologijos sodą. Taip pat aikštelė tarnaus ir Kauno sporto halės bei naujai statomo S.Dariaus ir S.Girėno stadiono lankytojams.
Konservatoriai tokiam projektui nepritarė ir laikėsi pozicijos, kad Ąžuolyno pašonėje tokios didelės automobilių aikštelės neturėtų būti. Taip esą didinama Žaliakalnio oro tarša bei žmonės skatinami link centro vykti automobiliais. Pasak opozicijos atstovų, racionaliau būtų skatinti miestiečius ir Kauno svečius atvykti autobusais, dviračiai ar kitu transportu ir automobiliais neužkimšti tiek Žaliakalnio, tiek centrinių miesto gatvių.
Justinos Lasauskaitės nuotr.
„Tik nedidelė žmonių dalis pritaria tokiai aikštelei. Kodėl nesvarstomos alternatyvos aikšteles įrengti kitose vietose. Planai aikštelę įrengti prie Ąžuolyno skatina visuomenės nepasitenkinimą. Šioje vietoje geriau būtų įrengti rekreacinę zoną“, – tarybos posėdžio metu kalbėjo Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Vitas Lendraitis.
„Reikia ne aikšteles daryti prie Ąžuolyno, o organizuoti veiklą taip, kad žiūrovai iš tolimesnių vietų būtų atvežami autobusais. Taip sumažinama tarša bei automobilių skaičius“, – antrino kitas opozicijos atstovas Jonas Koryzna.
Reikia ne aikšteles daryti prie Ąžuolyno, o organizuoti veiklą taip, kad žiūrovai iš tolimesnių vietų būtų atvežami autobusais.
Tačiau valdantieji laikėsi pozicijos, kad į masinius renginius žmonės vis tiek vyksta automobiliais ir, jei nėra įrengtos infrastruktūros, transporto priemonės paliekamos bet kur, taip užkemšamos mažesnės gatvelės ir jose apsunkinamas eismas. Įrengus naują automobilių stovėjimo aikštelę, bent dalis automobilių galės būti palikti tam skirtose vietose, o ne siaurose Žaliakalnio gatvelėse.
Visgi, nors sprendimas ir priimtas, tačiau net ir patys valdantieji šį kartą balsuojant nebuvo vieningi. Už automobilių stovėjimo aikštelę Vydūno al. 4-ame sklype balsavo dvidešimt tarybos narių, devyni susilaikė, aštuoni balsavo prieš.
Vietos pasirinkimas
„Pastaruoju metu pastebime, kad miesto parkai (ypač rekonstruoti) gausiai lankomi miesto gyventojų. Ąžuolynas – vienas iš miesto parkų, sutraukiančių kauniečius iš įvairių mikrorajonų, todėl daugelis jų atkeliauja privačiu transportu. 2021 m. planuojama rekonstruoti Ąžuolyno parką jį dar labiau pritaikant miestiečių poreikiams, todėl, tikėtina, padidėjus į parką atvykstančių miestiečių skaičiui, automobilių parkavimo vietų poreikis dar išaugs.
Taip pat manome, kad šis į Ąžuolyną įsiterpęs žemės sklypas neturėtų būti užstatytas kitais statiniais ir tarnautų visiems miesto gyventojams“, – kiek anksčiau, kodėl siūloma minėtame sklype įrengti automobilių aikštelę, portalui kauno.diena.lt komentavo Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Paulius Keras.
Tarnaus ir renginių metu
Dar tik pristačius halės ir stadiono rekonstrukcijos projektus, visuomenėje netilo kalbos, kad tokiems objektams turi būti numatytos didelės automobilių aikštelės, nes ir iki tol renginių metu transporto priemonės tiesiog užgrūsdavo Perkūno alėją ir aplinkines gatves. Panašu, kad planuojama aikštelė Vydūno al. bent iš dalies turėtų patenkinti parkavimo vietų poreikį.
Justinos Lasauskaitės nuotr.
„Automobilių statymo aikštelės įrengimas taip pat siejamas ir su šalia esančiu rekonstruojamu S.Dariaus ir S.Girėno stadionu bei su išplėstomis stadiono tribūnomis, talpinsiančiomis daugiau lankytojų. Aikštelei pasirinktos teritorijos pasiekiamumas, teritorija ir pati lokacija yra labai paranki rekonstruotame S.Dariaus ir S.Girėno stadione vyksiantiems renginiams aptarnauti bei svečių transporto priemonėms statyti“, – aiškino P.Keras.
Pasak specialisto, aikštelė bus atvira visiems kauniečiams bet kuriuo metu, nebūtinai renginių. Kol kas nėra planuojama, kad ši aikštelė bus apmokestinta.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė60
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Kaune pagerbtas „Ąžuoliuko“ įkūrėjo atminimas5
Trečiadienį Kaune atidengta atminimo lenta, skirta choro dirigento profesoriaus Hermano Perelšteino, berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ įkūrėjui. Pernai buvo minimos 100-osios H. Perelšteino gimimo metinės. ...
-
Archyvas: nuo istorinės statistikos iki tautos nuomonių
Atvirame Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyve (LiDA) saugomi įvairūs šių sričių duomenys, o interneto puslapyje galima rasti apklausų duomenų, statistikos, žiniasklaidos turinio analizių, parlamento debatų, partijų ...
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?35
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste4
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms14
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų74
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose33
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa38
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...
-
Dainų slėnio prieigas papuošė proginiai ąžuolai ypatingam jubiliejui pažymėti9
Rekonstrukcijos pabaigą pasitinkantis Dainų slėnis sulaukė naujų akcentų – dviejų jaunų ąžuolų. Jais simboliškai įamžintas artėjantis Lietuvos dainų šventės 100-metis ir jubiliejinė Dainų diena Kaune „Miškais ...