- Zigmas Jurevičius
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiandien portale lankėsi bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Kęstutis Derliūnas. Jis atsakė į klausimus apie miesto viešąjį transportą, jo reformas ir naujoves.
Antradienį „Kauno dienos“ redakcijoje lankėsi bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Kęstutis Derliūnas. Jis atsakė į portalo kaunodiena.lt skaitytojų klausimus apie miesto viešąjį transportą, jo reformas ir naujoves. Kas kauniečių laukia nuo sausio 1-osios? Kaip keisis važiavimo tvarka ir įkainiai? Šie ir kiti klausimai buvo atsakyti pokalbio metu.
- Kartais autobusai ir troleibusai važiuoja pagal grafiką, o neretai tenka jų laukti. Nuo ko priklauso tokie dalykai ir kas daroma, kad būtų griežtai laikomasi grafiko?
- Mes tam aspektui skiriame daug dėmesio. Bendrovėje yra įdiegta GPS kontrolės sistema, kuri leidžia nustatyti visus mūsų transporto priemonių skubėjimus/vėlavimus. Tą informaciją gauna ir patys vairuotojai. Kuriant naują vairuotojų darbo apmokėjimo sistemą į tai atsižvelgiama. Jie yra motyvuojami laikytis važiavimo grafiko.
- Kaip reikės atsiskaitinėti už važiavimą autobusuose ir troleibusuose nuo sausio 1 d., kai bus įvestas euras? Ar vairuotojas atiduos grąžą, jei neturėsiu smulkių ir duosiu jam 50 eurų kupiūrą?
- Nuo 2015 m. sausio 1 d. iki sausio 15 d. – dviejų valiutų apyvartos laikotarpis, kurio metu autobusų ir troleibusų keleiviai už važiavimą gali mokėti eurais arba litais. Atsiskaitant už bilietą litais, grąža bus atiduodama litais; atsiskaitant eurais – eurais. Nuo 2015 m. sausio 1 d. transporto priemonėse esančių kasos aparatų spausdinamuose kvituose bilietų kainos bus nurodytos tik eurais 0,70 (2,40 lito); 0,35 (1,20 lito); 0,12(0,48 lito) (be valiutos ženklo).
Nepriklausomai nuo to, kokia valiuta mokėsite (litais ar eurais), iš vairuotojo gausite kasos aparatu atspausdintą bilietą, kuriame bus nurodyta perkamo bilieto kaina eurais. Nuo sausio 16 d. už važiavimą bus galima mokėti tik eurais. Grąža bus atiduodama tik eurais. Kadangi pradinis euro įvedimo laikotarpis bus nelengvas, todėl prašome supratingumo ir pagarbos vairuotojui. Tad prašome negaišinti vairuotojų ir pinigus už bilietą duoti be grąžos. Stambių kupiūrų prašytume neduoti.
- Skaitėme spaudoje apie kažkokį naują vienkartinį el. bilietą? Kaip veikia šis bilietas?
- 2015-aisiais kelionės greičio didinimui, grafiko laikymuisi bus skiriamas dar didesnis dėmesys. Tam ketinama pristatyti keletą naujovių. Viena jų – vienkartinė e. bilietų kortelė. Ji turėtų tapti patrauklia alternatyva popieriniams bilietams, perkamiems autobuse ar troleibuse. Šios kortelės skirtųsi ir nuo dabar galiojančių elektroninių vienkartinių ir terminuotų bilietų – populiariausių mėnesinių, savaitinių ar metinių.
Naujoji kortelė galios konkrečiam važiavimų skaičiui – nuo 2-jų iki 10-ies. Vienas važiavimas kainuos 2 litus arba atitinkamai 0,58 eurais. Kitas kortelės pranašumas – galimybė ja naudotis keliose transporto priemonėse ar maršrutuose. Įlipus į autobusą ar troleibusą ir aktyvavus kortelę (priglaudžiant prie komposterio, esančio šalia vairuotojo), nuo jos nuskaičiuojama vienos kelionės kaina. Keleivis per 30 min. nuo aktyvavimo gali ja nemokamai pasinaudoti kitame autobuse ar troleibuse. Persėdus į kitą maršrutą, kortelę tereikia dar sykį pažymėti – jei nuo pirmojo aktyvavimo nepraėjo pusvalandis, keleiviui papildomai mokėti nebereikės. Korteles bus galima įsigyti visose įprastinėse viešojo transporto bilietų pardavimo vietose, t. y. spaudos kioskuose, „Lietuvos pašto“ platinimo taškuose ir kt.
- Ar pasiteisino "Autrolio" ir "Kauno autobusų" bendrovių sujungimas?
- Taip, pasiteisino. Valdymo proceso ir technologinio proceso apjungimas leido sutaupyti lėšų. Be to, subalansavome autobusų ir troleibusų maršrutų tinklą. Atsirado galimybė lengviau pritraukti europinių lėšų.
- Bendrovės sujungtos, tačiau aiškiai matosi, kad autobusų vairuotojai dirba kur kas geriau: neskuba, lygiame kelyje nestabdo, dirba vilkėdami darbo drabužius, maloniai bendrauja su keleiviais. Kodėl troleibusų vairuotojams šios taisyklės negalioja?
- Naujos įmonės darbo tvarkos taisyklės įsigaliojo gana neseniai. Jos vienodos ir troleibusų, ir autobusų vairuotojams. Stengiamės, kad jie jų laikytųsi. Planuojame kitais metais vienoda darbo apranga aprengti ir troleibusų vairuotojus. Kalbant apie technologijas, dirbant su KTU buvo sukurta ir diegiama vairavimo kokybės analizės sistema. Iki šiol pasaulyje analogo dar neturinti sistema skirta vertinti keleivių vežimo viešojo transporto priemonėmis kokybę. Sukurtas duomenų surinkimo ir perdavimo įrenginys, kuris buvo sumontuotas ir išbandytas transporto priemonėse.
Tokios sistemos sukūrimas – tikra revoliucija, nes iki šiol tokio požiūrio vertinant teikiamų paslaugų keleiviams kokybę niekas dar netaikė. Mums, vežėjams, labai svarbu, kad keleivis iš taško A pasiektų tašką B ne tik greitai, bet ir patogiai. Iki šiol staigus transporto priemonės stabdymas ar akseleravimas buvo sietinas tik su neefektyviu kuro naudojimu, bet dabar akivaizdu, kad nuo judėjimo dinamikos priklauso, ar keleivis jaučiasi patogiai, stabiliai ir saugiai. Be to, jau seniau pradėta diegti ekonomiško vairavimo sistema, kuri parodo vairuotojo darbo kokybės parametrus.
- Kodėl jūsų transportas sustoja stotelėse, nors nėra kitų mašinų, pravažiavęs sustojimo atžymą?
- Autobusas turi sustoti taip, kad galinės durys sutaptų su stotelės ženklu, kad iš paskos važiuojantis autobusas tilptų toje pat stotelėje.
- Kodėl sustojimuose išgriovėte priedangas ir suolus? Kodėl autobusų ir troleibusų langai užteplioti reklama?
- Stoginių priežiūra niekada nepriklausė transporto įmonėms, tačiau matydami keleivių poreikį mes sutarėme su savivaldybe ir ėmėmės iniciatyvos gaminti ir statyti stogines. Jau yra pastatytos 22 stoginės ir dar 5 yra pagamintos. Reklama – mūsų įmonės papildomos lėšos, kurias galime investuoti į būtiniausius projektus. Klijuojama reklama yra permatoma iš salono, nors iš išorės gali atrodyti ir kitaip. Tad eismo saugumui ir keleivių orientacijai tai įtakos neturi.
- Miesto veido tikrai nepuošia likę važinėjantys seni "Škoda" troleibusai. Gal jau metas "Kauno autobusams" galvoti apie senų troleibusų atnaujinimą naujais?
- Elektrinis transportas atsidūrė kryžkelėje. Standartiniai troleibusai, kurie naudoja kontaktinio tinklo laidus, neturi perspektyvų. Ateitis priklauso elektrobusams arba baterijomis varomiems autobusams, kurie važiuoja be kontaktinio tinklo, yra pakraunami atskirose, tam skirtose stotelėse. Kaune troleibusų tinklas yra išvystytas, tačiau manome, kad jis egzistuos ne daugiau dešimties metų. O po to bus keičiamas minėtomis transporto priemonėmis. Kadangi šiuo metu neturime pakankamo troleibusų rezervo, vakar "Kauno autobusų" valdybos posėdyje buvo priimtas sprendimas dalį senųjų "Škodų" keisti nors ir naudotais, bet modernesniais vakarietiškais troleibusais.
- Teko girdėti, jog pradėjo važinėti greitieji autobusai. Kokiais maršrutais jie kursuoja, kuo pasireiškia jų greitumas? Ar numatoma tokių maršrutų įsteigti daugiau?
- Atsižvelgdami į keleivių pageidavimus nuo gruodžio 1 d. įvedėme 3 greituosius maršrutus. 6G: Garliava - Technikos g. , 17G: Kauno klinikinė ligoninė - Urmas ir nuo spalio kursuoja 27: Klinikinė ligoninė - Centras - Onkologinė ligoninė. Jų privalumai: jais važiuojant kelionė sutrumpėja vidutiniškai 14 - 20 min., nes stojama ne visose įprastinėse stotelėse, o 27-ojo kelionė sutrumpėja net 45 min. Pasiteisinus ir keleiviams pageidaujant, ketiname plėsti.
- Mieste važinėja ir "Kautros" mikroautobusai, ir "Kauno autobusų" mikroautobusai. Ar jie važiuoja taip pat, ar jų funkcijos kuo nors skiriasi?
- Mūsų mažieji autobusai skiriasi nuo "Kautros" maršrutinių taksi. Autobusai laikosi važiavimo grafiko, nustatyto kiekvienoje stotelėje. Juose galioja viešojo transporto el. bilietai, kurie dar ir yra gerokai pigesni nei maršrutinių taksi. Be to, galioja ir lengvatos. Nepamirškite, jog su el. bilietu yra galimybė per 30 min. persėsti į kitą UAB "Kauno autobusai" viešojo transporto priemonę.
- Spaudoje skaitėme ir esame patys susidūrę su nekultūringais ir šiurkščiais autobusų vairuotojais. Kartais galima išgirsti ir labai jau nelietuviško žargono. Ar jums žinomi tokie atvejai? Kaip su jais kovojate?
- Deja, taip. Reaguojame į visas pastabas ir stengiamės laikytis taisyklės: keleivis visada teisus. Faktus tiriame, o jiems pasitvirtinus taikome drausmines nuobaudas. Beje, neseniai dėl nekultūringo elgesio vienas vairuotojas buvo atleistas. Troleibusų ir autobusų vairuotojų rengimo programoje, kuri paruošta kartu su Darbo birža, numatytas spec. kursas, kaip mandagiai aptarnauti keleivius, išvengti konfliktinių situacijų ir jas valdyti. Kartais keleiviai skundžiasi dėl švaros transporto priemonėse. Pagal minėtą programą rengiami švaros darbuotojai, kurie bus apmokyti dirbti su naujomis valymo technologijomis. Be to, jau pradėti rengti nauji valymo cechai, kurie bus aprūpinti šiuolaikinėmis valymo technologijomis. Mūsų transporto priemonės bus gerokai švaresnės. Galbūt kažkada jos kvepės levandomis ar pakalnutėmis.
Visus atsakymus į klausimus galite rasti čia.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Prie „Žalgirio“ arenos vėl vyks 3×3 turnyras: registracija jau įsibėgėjo
Tradicinis Kauno „Žalgirio“ 3×3 turnyras sugrįžta ir šiais metais – krepšinio gerbėjai šalia „Žalgirio“ arenos bursis liepos 2 dieną. „Žalgirio 3×3 Green Feel‘s“ turnyro da...
-
Kaunas ieško Kalėdų eglės ir Rotušės aikštės puošėjo4
Prasidėjus vasarai, Kaunas tradiciškai dėlioja planus bei ruošiasi gražiausiai žiemos šventei. Miesto savivaldybė skelbia viešą konkursą ir ieško, kas papuoš pagrindinę miesto kalėdinę eglutę bei Rotu&scaron...
-
Kauno rajonas: turime, ką parodyti
Šią savaitę Zapyškyje dalytasi sėkmingomis turizmo skatinimo patirtimis Lietuvoje ir užsienyje. Kauno rajonas su kolegomis iš kaimyninės Latvijos baigia įgyvendinti projektą, didinantį gyventojų ir svečių trauką prie upių. ...
-
Aleksoto turgaus prekeivė: mes – ne žemesnė kasta27
Optimistiškai nusiteikę prekeiviai tvirtina, kad Aleksoto turgus patrauklus savo archajiškumu, todėl jam atsinaujinti nereikia, tačiau skeptikai turi priešingą nuomonę ir šią vietą vadina tikra katastrofa. ...
-
Mokslininkų ir ekologijos aktyvistų komanda ketina apeiti Baltijos jūrą12
Mokslininkų, visuomenininkų ir ekologijos aktyvistų komanda kitąmet planuoja apeiti Baltijos jūrą, siekdama atkreipti visuomenės dėmesį į „avarinę“ jos būklę. ...
-
Kauno klinikose reta liga sergančiai pacientei pritaikytas inovatyvus gydymas
Kamilė – pirmoji paauglė Lietuvoje, kuriai pritaikytas gydymas CFTR moduliatoriais, skirtais gydyti retą lėtinę ligą – cistinę fibrozę. ...
-
Parapija, globojama Dievo ir nuolat auganti8
Šv. Antano Paduviečio parapija, artėjant jos globėjo atlaidų dienai, džiaugiasi galėdama vadintis viena aktyviausių Kaune. Jai šie metai jubiliejiniai – nuo parapijos įkūrimo praėjo 90 metų. ...
-
K. Lukša: tėvas buvo kietas!39
Partizanas Antanas Lukša – nepalaužiamos dvasios kovotojas už Lietuvos laisvę, mėgęs kaklaraiščius, o automobilį vairavęs iki pat 90-ojo gimtadienio. ...
-
Pagerbė Žydų našlaičių namų globotinių atminimą: mergaitės su auksine apyranke istorija35
Izraelio litvakai pagerbė Kaune iki 1941 m. veikusių Žydų našlaičių namų globotinių atminimą. Šie namai veikė ir prasidėjus karui – tai patvirtina mergaitės su auksine apyranke istorija. ...
-
Magistraliniame kelyje – nauja greičio mėgėjų tramdymo priemonė29
Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) dėl eismo saugos įrengė momentinius greičio matuoklius prie Krunos tilto, esančio magistraliniame kelyje A1 netoli Kauno marių. ...