Pasiekti miestą – brangiau ir kebliau, bet kam tai rūpi? Pereiti į pagrindinį turinį

Pasiekti miestą – brangiau ir kebliau, bet kam tai rūpi?

2014-07-05 09:30

Kauno rajone ir miesto pakraščiuose gyvenantieji širsta, kad jiems tapo sudėtingesnis ir brangesnis susisiekimas su miestu. Permainas inicijavusios miesto savivaldybės atstovai neslepia, kad taip siekia pagerinti savo transporto bendrovės finansinę padėtį.

Pasiekti miestą – brangiau ir kebliau, bet kam tai rūpi?
Pasiekti miestą – brangiau ir kebliau, bet kam tai rūpi? / Tomo Raginos nuotr.

Kauno rajone ir miesto pakraščiuose gyvenantieji širsta, kad jiems tapo sudėtingesnis ir brangesnis susisiekimas su miestu. Permainas inicijavusios miesto savivaldybės atstovai neslepia, kad taip siekia pagerinti savo transporto bendrovės finansinę padėtį.

Laukia teismo sprendimo

"Kauno diena" rašė, kad nuo šios savaitės 81-ajam, 97-ajam, 99-ajam, 102-ajam maršrutiniams taksi, gyventojus vežusiems iš rajono per visą miestą, paskutiniąja stotele tapo Kauno pilis.
95-asis, 105A ir 105-asis, 107-asis maršrutai netrumpinti, bet iš K.Donelaičio ir Kęstučio g. iškelti į pakraštį – į Karaliaus Mindaugo pr.

Gyventojų atakuojami Kauno rajono savivaldybės atstovai teigia, kad pokyčius inicijavo ir jų reikalavo Kauno miesto savivaldybė. Rajonas privalo paklusti miestui, nes būtinas savivaldybių, per kurių teritorijas eina maršrutai, sutikimas.

Kauno rajono vežėjai sprendimą dėl maršrutų pokyčių yra apskundę teismui.

Atkirsti vienu smūgiu

Kauno rajono savivaldybės Kelių ir transporto skyriui laikinai vadovaujantis Tautvydas Tamošiūnas pasakojo, kad su miesto savivaldybe bandyta derėtis nuo praėjusių metų rudens, tačiau susitarimo nepasiekta.

"Taip vienu smūgiu nuo miesto atkirsti daug Kauno rajono vietovių yra neteisinga ir negražu", – mano T.Tamošiūnas.

Rajono savivaldybės atstovai siūlė, kad Kauno klinikas, Kauno klinikinę ligoninę, "Urmą" tiesiogiai iš Garliavos, Skriaudžių, Ringaudų būtų leista pasiekti bent jau alternatyviais maršrutais. Tai yra, važiuoti kitomis gatvėmis nei miesto transportas. Tačiau miestas buvo nepalenkiamas.

"Mus taip nukreipia, kad nesipainiotume kauniečiams. Norima, kad tik atvežtume kaimo žmogų iki miesto ir eitume savo keliais. O kaip yra patogiau ir pigiau žmonėms,– į tai nekreipiamas dėmesys. Pavyzdžiui, kodėl nepagalvojama, kaip žmonėms reikės pereiti per platų ir judrų Karaliaus Mindaugo pr.?" – stebėjosi T.Tamošiūnas.

Skaičiuoja tik pinigus?

Miesto savivaldybės atstovai įsitikinę savo teisumu ir viliasi taip pagerinti savo transporto įmonės finansinę padėtį.

"Po šitų pokyčių bus apkrauti "Kauno autobusai", – teigė Kauno miesto savivaldybės administracijos direktorius Dainius Ratkelis.

Pasak jo, kompromisas su Kauno rajono savivaldybe gali būti vienas – kompensacija. "Rajonas nesiūlė jokios kompensacijos už nuostolius, kuriuos dėl jų gyventojų važiavimo mieste patiria kauniečių išlaikomas viešasis transportas", – sakė D.Ratkelis.

Susisiekimas pablogėjo ir gyvenantiesiems miesto pakraščiuose. Be to, nemažai rajono gyventojų dirba mieste. Tačiau tai miesto savivaldybės atstovų neįtikina.

"Per daug nuostolinga leisti važiuoti kitų savivaldybių vežėjams ir kartu užtikrinti pakankamas Kauno miesto viešojo transporto paslaugas. Negalime leisti, kad vieni nusigraibytų grietinėlę, o kiti tik užtikrintų paslaugos prieinamumą", – aiškino administracijos direktorius.


Komentaras
Visvaldas Matijošaitis, visuomeninė organizacija "Vieningas Kaunas"

Mato tik savo kiemą, o už tvoros – nors ir tvanas. Taip apibūdinčiau Kauno miesto savivaldybės požiūrį į rajone gyvenančius žmones. Tai labai trumparegiškas požiūris. Gal meras pamiršo, kad net Rokai yra padalyti pusiau: vieni rokiečiai gyvena miesto, kiti rajono savivaldybės teritorijoje? Tikrai galima rasti viešojo transporto sprendimus, kurie nebūtų skausmingi abiems pusėms. Tačiau pastebiu, kad tarp miesto ir rajono savivaldybių nėra bendradarbiavimo, kuris leistų pasiekti geriausius sprendimus. Jeigu ir vyksta pokalbiai atskiromis temomis, tai jie labai formalūs. Be to, visuomeninės organizacijos "Vieningas Kaunas" nariai ne vieną kartą kreipėsi į Kauno merą su prašymu visus klausimus, susijusius su viešuoju transportu, svarstyti miesto tarybos posėdžiuose, o ne tik savivaldybės kabinetuose... Tarybos nariai išgirstų gyventojų problemas ir viešai pateiktų visus argumentus, rastų geriausią sprendimą. Tačiau miesto vadovas ignoruoja mūsų prašymą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų