- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
"Parvykę po darbų namo dažnai dalyvaujame savotiškoje loterijoje – rasime vietos automobiliui ar teks numesti jį nakčiai kur nors pakeliui", – pasakojo kaunietė Edita. Panašu, kad centre gyvenančių kauniečių problemas imsis spręsti miesto savivaldybė.
Tenka sukti ratus
45-erių Edita, ne vienus metus praleidusi užsienyje, jau keletą metų gyvena Kaune. Veikli moteris įsikūrė pačiame miesto centre – Laisvės alėjos prieigose. Ji tikino, kad rinkdamasi būstą įvertino visus gyvenimo centre privalumus, todėl į būstą investavo kur kas daugiau, nei tai jai būtų kainavę nuošalesniuose mikrorajonuose. Anot pašnekovės, iš esmės sprendimas pasiteisino, tačiau kuo toliau, tuo didesniu galvos skausmu tampa automobilio parkavimas grįžus iš darbo.
"Iki 18 val. erdvių I.Kanto ir aplinkinėse gatvėse tikrai pakanka. Tačiau vakarais, kai stovėjimas tampa nemokamas, vaizdas pasikeičia į blogąją pusę. Jaučiamės kaip kokiame Niujorke, visi tarsi suplūsta į centrą ir, palikę mašinas prie mūsų, išeina pramogauti į vakarinę Laisvės alėją ar Senamiestį. Mums, vietiniams gyventojams, išsipirkusiems ilgalaikius parkavimo leidimus, labai sunku rasti bent mažiausią laisvą plotelį įsprausti savo automobilį. Ne sykį teko sukti ratus apie visą miesto centrą po pusvalandį ar net ilgiau, kad galėčiau pasistatyti mašiną nepažeisdama Kelių eismo taisyklių, – pasakojo kaunietė. – Man net baisu pagalvoti, kas bus, kai rugsėjį Kaune padidės transporto srautas. Tada turbūt teks bėgti iš darbo keletu valandų anksčiau ir ieškoti vietos automobiliui."
Centras perpildytas
Centrinėje miesto dalyje nemažėjantis transporto srautas tampa iššūkiu ne tik vietiniams gyventojams. Specialistai ragina kovoti su tarša, nuolatiniu triukšmu ir tykančiu pavojumi automobilių užgrūstose gatvėse. Pasak Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo Martyno Matusevičiaus, šios problemos žinomos ir savivaldybės atstovams, tad artimiausiu metu jas ketinama spręsti.
Artimiausiame Kauno tarybos posėdyje bus svarstomas eismo srautus turintis suvaldyti parkavimo naujovių paketas. Kauno miesto tarybai parengtame siūlyme numatyta pratęsti parkavimo laiką iki 20 val. trijose automobilių stovėjimo zonose: mėlynojoje, raudonojoje ir geltonojoje. Šios zonos apima Laisvės alėją ir jos prieigas, Senamiestį. Žaliojoje zonoje pokyčių nenumatoma.
"Mes stebėjome ir analizavime situaciją. Akivaizdu, kad 18–20 val. automobilių užstatymas šiose zonose siekia daugiau kaip 80 proc., kai kuriose – per 90 proc. Visiškai suprantame gyventojų, kurie prašo kontroliuoti eismo srautus centrinėje miesto dalyje, pageidavimus. Iš jų nuolat sulaukiame skundų ir peticijų, raginančių imtis veiksmų. Įgyvendinus šiuos sprendimus padidėtų automobilių rotacija stovėjimo vietose, jie būtų paliekami trumpesniam laikui, tad visi vairuotojai rastų vietos", – pasakojo M.Matusevičius.
Lėšos – į infrastruktūrą
Specialistų teigimu, dėl automobiliais užgrūsto miesto centro didėja tarša, iškyla didesnė avarijų tikimybė, kai ieškodami vietos automobiliui pastatyti vairuotojai priversti sukti ratus ir nuolat stabčioti važiuojamojoje gatvės dalyje. Projekte numatyti pokyčiai turėtų paliesti ir dvi automobilių aikšteles šalia Kauno pilies. Naujuoju sprendimu šias aikšteles dėl didelės apkrovos ketinama vietoje žaliosios zonos priskirti mėlynajai. Stovėjimo vietas rezervavusios įmonės turės galimybę mokėti už vietą nuo 7 iki 18 val., o likusį laiką rezervuotoje vietoje automobilius galėtų statyti visi norintys.
"Iki šiol vietas rezervavusios įmonės turėdavo mokėti už visą parą. Dabar siūloma nauja tvarka, pagal kurią įmonės mokės už laiką nuo 7 iki 18 val. Tai reiškia, kad nuo 18 val. bus daugiau parkavimo vietų visiems kauniečiams ir miesto svečiams", – pabrėžė M.Matusevičius.
Visą siūlymų paketą dar turės patvirtinti liepos 23 d. posėdžiausiantys miesto tarybos nariai.
Už automobilių stovėjimą surinktos lėšos keliauja į miesto biudžetą, kuris naudojamas miesto infrastruktūrai gerinti: asfaltuojamos aikštelės, įrengiami dviračių takai, tvarkomos miesto gatvės ir šaligatviai, remontuojami tiltai.
Komentaras
Kauno miesto planavimo ir architektūros skyriaus vedėjas Nerijus Valatkevičius:
Vakarinio parkavimo Kauno centre ir Senamiestyje problemos iš tiesų egzistuoja. Jos aktualios ne tik vietiniams gyventojams, bet ir atvykstantiems į renginius kauniečiams bei svečiams. Tad akivaizdu, kad sprendimai būtini. Jie gali būti įvairūs – tiek greitesni, tiek ilgalaikiai. Pasaulyje yra įvairių pavyzdžių – tai ir įvažiavimo į miesto centrą apribojimas, parkavimo didesnis ar ilgesnis apmokestinimas nei kitose zonose. Yra ir vadinamieji žalieji sprendimai: miestiečių skatinimas persėsti į viešąjį transportą, autonomiškai valdomi autobusai ar Skandinavijoje bei Nyderlanduose itin populiarūs dviračiai, Lietuvoje populiarėjantys elektriniai paspirtukai ir t.t. Manau, ir Kaune eisime tokiu keliu. Tačiau daug kas priklauso ir nuo žmonių mentaliteto, o jis taip greit nesikeičia. Pavyzdžiui, laisvų parkavimo vietų skaičius priklauso ir nuo to, ar tvarkingai statome automobilius. Yra apskaičiuota, kad kiemuose, kur yra tvarkingai sužymėtos parkavimo vietos, automobilių telpa apie 20 proc. daugiau.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Sužydėjusios Kauno puošmenos džiugins iki pat rudens
Ilgus metus puoselėjami ir plečiami gėlynai vėl traukia kauniečių žvilgsnius. Ryškiausiomis spalvomis nusidažė Laisvės alėja, aikštės bei miegamųjų rajonų erdvės. Šiemet visame mieste apsodinta apie 70 atskirų augalų klom...
-
Nacionalinis kultūros forumas mėgins sujungti, kas sunkiai sujungiama, – kultūrą ir verslumą
Nacionalinis kultūros forumas, šiais metais vykstantis devintąjį kartą, kraustosi į Kauną. Vytauto Didžiojo universitete šalies kultūros lauko dalyviai imsis nagrinėti dvi itin svarbias – kultūros regionuose ir verslumo – te...
-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle1
Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stoteles įrengusi savivaldybės administracija, reaguodama į elektros kainų svyravimus ir piktnaudžiavimo atvejus, imasi neišvengiamo sprendimo. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo s...
-
Liūčių tvindomame Dubajuje esantis lietuvis: nustėrau pamatęs apsemtą aštuntą viešbučio aukštą32
„Dvi dienos, atrodytų, iškrito iš gyvenimo“, – atviravo darbo reikalais į audrų ir liūčių pastaruoju metu talžomą Dubajų atvykęs kaunietis Donatas. Vyras neslėpė – miestas nepasiruošęs tokioms nelaimėm...
-
Kraipo galvas dėl „Megos“ ryklių: kaip visi galėjo nugaišti per vieną mėnesį?21
Kaunas neteko ryklių – tokią žinią pranešė prekybos centras, kurio akvariume trys rykliai gyveno bene du dešimtmečius. Akvariumo prižiūrėtojai sako, kad rykliai tiesiog paseno, tačiau lankytojai, atvažiavę ryklių pasiži...
-
Landynė daugiabutyje: ar gali būti blogiau?54
Vieno Šilainių daugiabučio gyventojai pavargo: landyne virtusiame bute – narkomanų slėptuvė, nuolatinės girtuoklystės, muštynės, sklindantis dvokas. Problema – ne nauja, bet sunkiai sprendžiama. ...
-
Mugė Laisvės alėjoje – dar gausesnė35
Trim dienom nuo penktadienio į Kauną susirinks ūkininkai, tautodailininkai, amatininkai ir susiveš įdomiausio, skaniausio, gražiausio, ką turi. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ žada įspūdžių, reginių, unikalių dirbinių, gaminių i...
-
Į vasarą – naujais laiptais: iki remonto pabaigos liko nedaug14
Pernai rudenį prasidėjęs Aušros laiptų remontas įpusėjo. Nors Žaliakalnio gyventojai ir turistai vis dar kabarojasi laikinai įrengtais mediniais laiptais, vasarą remontas bus baigtas. ...
-
Išskirtinėje vietoje – prestižiniai „Kauno panoramos“ apartamentai9
Žaliakalnyje, Pelėdų kalno pašonėje, naujakurių laukia išskirtiniai „Kauno panoramos“ apartamentai, pritaikyti patogiam ir tvariam gyvenimo ritmui. Projekto išskirtinumas – kvapą gniaužiantys Kauno vaizdai, kuriais...
-
Incidentas Kauno oro uoste: lėktuvas negalėjo pakilti3
Kauno oro uoste, viename iš orlaivių išsiskleidus avarinei išlipimo čiuožyklai, buvo atidėtas skrydis į Londoną. ...