Savaitgaliais Kauno senamiestyje galima sutikti grupelę dviračių entuziastų, kurie siūlo neįprastą paslaugą - nemokamą profesionalų dviračių servisą. Keturi jų dirba dviračių parduotuvėse, kiti šiaip prijaučiantys ir nusimanantys apie šią transporto priemonę.
Trūkumai matosi iš tolo
Servisas įsikūręs netoli "Santakos" parko, prie erdvės riedutininkams, riedlentininkams (vadinamojo "skeitparko"), veikia vakarais savaitgaliais, kai į trasą būna išvažiavę daugiausiai žmonių. Darbo laikas – nenormuotas.
Apie teikiamą unikalią paslaugą informuoja įbestas savadarbis ranka užrašytas plakatas. Servisą pažinti galima ir iš dviračių gausos vienoje vietoje.
Praėjusį savaitgalį ir vakar į servisą užsuko kelios dešimtys važiuotų žmonių. Dauguma buvo įsitikinę, kad jų dviračiai yra tvarkingi. "Kai kurie trūkumai matosi jau iš tolo. Pavyzdžiui, kad per mažai pripūstos padangos", - ėmė vardyti kitas entuziastas Paulius Pivarauskas. Girgždesys išduoda, kad reikia sutepti grandinę. Vaikinai juokėsi, kad dažnai moterys yra įsitikinusios, jog tokie garsai dviračiui yra tiesiog būtini. Ne vieną kaunietį jaunieji meistrai nustebino pasakę, kad reikėtų per naują nustatyti vairo aukštį ar pan.
Patikrinti reikėtų ir naujus
"Mano dviratis naujas - serviso nereikia", – toks dažnas atsakymas į vaikinų kvietimą stabtelti nemokamai apžiūrai. "Tačiau apžiūrėjus ir naują dviratį galima rasti neatitikimų. Įsigijus dviratį - naują ar dėvėtą patarčiau juo pavažinėti dvi savaites ir užsukti atlikti papildomą profilaktiką. Kartais paaiškėja, kad atsileidę stipinai ar reikia papildomai sutepti", – pastebėjo 24 m. Tomas Šapauskas.
Priklausomai nuo to, kuris ir ką sugebantis entuziastas-meistras tuo metu yra, teikiamos beveik visos dviračių serviso paslaugos, išskyrus detalių keitimą naujomis. Jeigu jų prireikia, nurodoma, kur tokią galima įsigyti. Šiame servise tiesinami ratai, keičiamos kameros, išvalomos detalės, sureguliuojami stabdžiai ir t.t.
Vienas dažniausių klausimų, kurių sulaukiama iš stabtelėjusių dviratininkų, – koks turi būti oro slėgis padangose? Tai būna užrašyta ant pačios padangos. Grandinę tepti reikia kas 400-500 nuvažiuotų kilometrų. Problemų gali kilti ne tik dėl per daug mažai, bet ir dėl per daug suteptos grandinės.
Skirs labdarai
Meistrų dažnai teiraujamasi, ar jų paslaugos čia tikrai nemokamos. "Taip, nemokamos. Bet esame dėkingi tiems, kurie nori ir gali prie mūsų idėjų prisidėti finansiškai", – kalbėjo T.Šapauskas.
Surinktas lėšas vaikinai planuoja skirti žmonių su negalia buities gerinimui, gyvūnų gerovei.
"Galim eiti per firmas ir ieškoti rėmėjų, bet pasirinkome kitą kelią. Taip surinkti pinigų gal bus sunkiau, bet smagiau mums patiems ir kartu naudingiau visuomenei", – aiškino entuziastai.
Ir pigiau, ir greičiau
Pačių žinovų gyvenime dviratis yra ir susisiekimo, ir laisvalaikio, ir sporto priemonė, ir darbo objektas. "Juo gali nuvažiuoti visur, kur reikia", – linksėjo galva T.Šapauskas. Jis su Paulium pasakojo, kad dviratį iš dalių surinkti išmoko dar ankstyvoje paauglystėje. Mokėsi eksperimentuodami.
Darbą, paskaitas jie pasiekia dviračiu. Taip ir pigiau, ir greičiau. Pavyzdžiui, P.Pivarauskas nuo namų iki universiteto numindavo per 12, kai troleibusu atpuškuodavo per 20 minučių. T.Šapauskui iki darbo tenka minti apie 23 min., tačiau ir jis apie automobilį negalvoja. Visuomeniniame transporte juos sutikti galima tik paspaudus šaltukui. "Kai jau rankų nuo šalčio imu nejausti, maždaug prie -2-4 laipsnių šalčio", – sakė P.Pivarauskas, baigęs anglų filologijos studijas.
Smagiausia važiuoti greitai ir ilgai, užsisvajojo Paulius. Arba, pavyzdžiui, minti ryte per Ąžuolyną saulei šviečiant ir krentant lapams. "Man visada patinka minti", – patraukė pečiais T.Šapauskas.
Kelyje neišvengė ir ne tokių malonių akimirkų. "Visus buvo bent po kartą partrenkę", - pastebėjo vienas iš kartu su Tomu ir Paulium besidarbavusių meistrų. "Bet dažniausiai vairuotojai mus atsargiai aplenkia, tad jaučiamės gana saugiai", - kalbėjo T.Šapauskas. P.Pivarauskas šypsodamasis prisiminė nustebusį vairuotoją, kuris jį bandė drausminti dėl neva jo viršijamo greičio. Vaikinas mynė iš širdies, kai atsidarė prie jo prisigretinusio automobilio langas, ir vairuotojas atraportavo: "Važiuoji 50 km/val.!"
Tvarkaraštis
Servisas atsidarė praėjusį savaitgalį. Veikė vakar, susidomėjusiųjų lauks ir šiandien, liepos 27 d., o taip ir kitą savaitgalį, rugpjūčio 2-3d.
"Manau, taisysim ir konsultuosim ir visais likusiais vasaros savaitgaliais, priklausomai nuo to, kaip viskas seksis. Šeštadieniais pradėsime servisą pradėsime iškart po savo darbų, apie 16-17 val., o sekmadieniais, manau, maždaug nuo 15 val. Pabūsim, kiek jėgos leis ir priklausomai nuo to, ar bus žmonių. Manau, kad būsim iki 20-21 val.", – vardijo dar vienas iš šios idėjos iniciatorių Andrius Navickas.
Naujausi komentarai