LGBT eiseną lydėjo ir maldos, ir vestuvės

Kaune įvyko pirmosios miesto istorijoje LGBT eitynės. Į jas susirinko apie 2 tūkst. žmonių, kurių spalvinga eisena apsuko Laisvės alėją ir grįžo iki Kauno Šv. arkangelo Mykolo (Įgulos) bažnyčios.

Kai ši buvo apsupta tūkstantinės LGBT bendruomenės atstovų ir juos palaikančių žmonių, joje vyko tuoktuvės. Tiesa, sukurta tradicinė šeima, o ne vienalytė, dėl kokias kurti teisės ir kryžiuojamos ietys.

Skriejo kiaušiniai

Parade, nuvingiavusiame per visą Laisvės alėją, dalyvavo ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė, Jungtinių Valstijų ambasadorius Robertas Gilchristas, parlamentaras Tomas Vytautas Raskevičius, nuomonės formuotojai Agnė Kulitaitė, Naglis Bierancas ir kt

Vilmanto Raupelio nuotr.

Minia buvo nusiteikusi pakiliai nepaisant į ją paleistų kiaušinių, kai kurie buvo apspjaudyti, apipilti alumi, palydimi nemaloniais žodžiais. Vaivorykštės spalvų atributika ir aprangos detalėmis pasipuošę parado dalyviai, į priekį vedini užvedančio būgnų ritmo, nešėsi plakatus „Būk savimi, pasaulis pripras“, „Dievas myli visus“, „Meilė nugalės“ ir pan., skandavo „Ko mes norim? Lygybės! Kada norim? Dabar!“, „Mes esame visur!“.

Vilmanto Raupelio nuotr.

Parado maršrutas vedė pro pat Kauno miesto savivaldybės pastatą. Eidami pro jį eisenos dalyviai skandavo „Tu ne mūsų meras!“ Taip paminėtas savivaldybės pasipriešinimas dėl eisenos rengimo ir mero Visvaldo Matijošaičio akibrokštas pareiškiant, kad dėl Kauną užklupusios smarvės atsakingi LGBT. Leidimas eisenai gautas tik organizatoriams kreipusis į teismą, kurio sprendimą, palankų parado rengėjams, savivaldybė taip pat buvo apskundusi.

Skirtingi pasisakymai

Tarp eisenos dalyvių – ir lietuviai, ir užsieniečiai. LGBT situaciją savo šalyje ir Lietuvoje lygino estės, o Kaune gimusi, bet dabar Vilniuje gyvenanti Elena sakė labai norėjusi, kad tokio tipo renginys pasiektų ir Kauną. „Noriu, kad mano gimtasis miestas būtų atviras visiems žmonėms. Dabar svarbiausia yra parodyti, kad LGBT žmonės nėra mažuma, kad jie turi didelį palaikymą, kad jie kovoja ne tik už save“, – kalbėjo mergina.

Į Kauną ji atvyko traukiniu. Artėjant paradui ji socialiniame tinkle sulaukė negatyvių žinučių, komentarų, o šiandien iš stoties kulniuodama Laisvės alėjos link negatyvo iš kelių kompanijų sulaukė akis į akį.

Nepaisant to, ji sakė, yra nusiteikusi džiugiai, pozityviai, draugiškai kaip ir kiti parado dalyviai.

„Atvykau palaikyti šią bendruomenę, nes yra daug neteisybės. Ji šiomis dienomis matoma ypatingai“, – sakė minios dalimi virtęs vaikinas. Kiek tolėliau stovėjusi mergina kalbėjo pati nepriklausanti LGBT bendruomenei, tačiau eisenos dalimi tapo neabejodama. „Man svarbu, kad visi turėtų vienodas teises“, – teigė kaunietė.

Tarp eiseną stebėjusių žmonių buvo visaip nusiteikusių. Vieni palaikė ir plojo į eisenos dalyvių būgnais mušamą taktą kaip tą darė veiksmą stebėję greitosios medikai, kiti LGBT atstovus išdėjo į šuns dienas. Viena tokių – tai, kas vyksta, atidžiai stebėjusi senjorė. Užkalbinta ji akivaizdžiai nesitvėrė pykčiu.

 

 

„Aš labai prieš! Kaip kodėl? Jie iškrypėliai! Psichiniai ligoniai tie p...! Namuose jie tegul daro, ką nori, bet kodėl jie demonstruoja, tvirkina mūsų vaikus ir anūkus? Kam ta demonstracija reikalinga iš viso? Iškrypėliai prakeikti, juos gydyti reikia!“ – pakeltu balsu šaukė moteris, pateikusi sektiną, jos manymu, pavyzdį, kad sovietiniais laikais seksualinės mažumos galėjo veikti nebent pogrindyje.

Iš Alytaus specialiai dėl parado atvykęs Gintaras tokiais žodžiais nesišvaistė, tačiau buvo nepatenkintas tuo, ką išvydo. „Atvykau ginti savo bažnyčios“, – sakė vyras. Jam nepriimtina, kad LGBT bendruomenei buvo leista laipioti, stoviniuosi ant Įgulos bažnyčios ją juosiančių laiptų.

„Jie turi savo nuomonę, mes savo. Jie gavo leidimą eisenai, neprotestuoju prieš ją. Tačiau tokie žmonės, kurie atvirai propaguoja nuodėmę – lytinius santykius tarp tos pačios lyties asmenų, mano manymu, dabar išniekino šitą bažnyčią. Aikštė visų bendra, bet bažnyčia yra krikščionių“, – akcentavo alytiškis.

Prireikė riaušių policijos

Renginiui buvo sutelktos gausios policijos pareigūnų pajėgos, dar iš vakaro buvo sustatyti atitvarai, skirti riboti žmonių srautams, buvo uždarytos Laisvės alėją kertančios ir siekiančios gatvės. Pėstiesiems buvo palikti praėjimai, tačiau agresyviau nusiteikę asmenys buvo nepraleisti į renginio vietą.

 

Nepaisant visų išankstinių pastangų, o vėliau ir bandymų laikinai uždaryti patekimą į Laisvės alėją, per paradą prireikė ir riaušių policijos, kai priešiškai nusiteikusi žmonių grupė sumanė nepraleisti eisenos ir blokavo jai kelią.

Priešiškai nusiteikę žmonės paradą pasitiko skanduotėmis „Kaunas!“, „Žalia balta!“, „Gėda!“, „Lietuva!“ ir nė nemanė trauktis iš kelio.

Vilmanto Raupelio nuotr.

Dar prieš sulaukdami trankiai atidundančių žygeivių vyrai atvirai deklaravo, kad planuoja jo nepraleisti. Priminus, kad čia pat stovi pareigūnai, vienas protestuotojų švelnino padėtį sakydamas, kad čia atvyko ne pyktis su policininkais ar kitais asmenimis. „Bet Kaunas bus švarus!“ – savo misiją įvardijo pagrindinis pašnekovas.

Į jo pastabą, kad eisena, jiems užtvėrus Laisvės alėją, galės eiti per Šančius,  vienas kompanionų suskubo paprieštarauti: „Ne, ne, ne. Šančiuose neis!“ Į tai būrys atsakė garsiu juoku. Pasitikslinus, kam jie atstovauja, vienas sakė, kad šeimai, kitas, kad patiems sau.

Pareigūnų sausakimšoje Laisvės alėjoje ir Nepriklausomybės aikštėje didesnių incidentų išvengta, tačiau pasibaigus eisenai dviejų jos dalyvių akistata su oponentais baigėsi vizitu į ligoninę dėl patirtų sužalojimų.

Kauno miesto greitosios medicinos pagalbos stoties atstovė „Kauno dienai“ teigė, užpultiems 27 ir 31 metų vyrams vienam sužalota galva ir dilbis, kitam – veidas.

Iki 18 val. policija iš viso sulaikė 22 asmenis.

Atlygis Dievui

Prieš pradedant prie Įgulos bažnyčios rinktis eisenos dalyviams ties Vytauto pr. ir Laisvės al. sankryža ėmė burtis tikintieji. „Atsilyginimo Rožančius dėl homoseksualizmo propagavimo“ renginio metu skambėjo maldos ir giesmės.

Vienas maldos organizatorių Jurgis Jonaitis sakė, kad šia akcija nori atsilyginti Dievui už „viešai propaguojamas, skelbiamas, mėginamas įtvirtinti nuodėmes prieš prigimtį“. Maldomis siekta, kad Lietuvos gyventojai stengtųsi gyventi dorybingą, skaistų gyvenimą ypač jaunimas.

 

Nuodėmė, anot jo, yra ir LGBT bendruomenės narių pasirinktas gyvenimo būdas, ir jų eitynės: „Tai viešas veiksmas, kuriuo siekiama įvairiuose lygmenyse įtvirtinti moraliai nepadorų elgesį.  Pavyzdžiui, valstybės įstatymuose keičiant santuokos sampratą, švietimo sistemą, vaikų auginimo tradicijas, normas ir t.t.“

J.Jonaitis minėjo, kad bažnyčia nėra institucija, kuri priima bet kokį elgesį. „Ji priima visus, visi yra nusidėjėliai, visi padaro blogų dalykų, bet ji kviečia atsiversti, kviečia keistis, ieškoti atsakymų į sudėtingus klausimus, bet nenuolaidžiauti bet kokiems įgeidžiams ar nepriimtinoms moralės normoms.

Susirinkusiuosius į maldą jis apibūdino kaip taikius žmones, norinčius skleisti katalikų tikėjimą ir gyventi dorą gyvenimą. Vienas dalyvių – kunigas Edmundas Naujokaitis visus kviesdamas melstis sakė, kad „Kaunas Pride“ yra Dievo išjuokimas.

Tarp LGBT reikalavimų – teisė į santuoką, partnerystę, įsivaikinimą, socialines garantijas ir paslaugas nediskriminuojant pagal šeiminį statusą, neišskiriant nei vienišų tėvų, nei senelių, auginančių vaikus, nei seksualinių mažumų.

 

 

Taip pat „Kaunas Pride“ atstovai reikalaujama mokyklose, aukštosiose mokyklose mokyti apie LGBTQ+ bendruomenės istoriją, kovą už žmogaus teises. Lytinis švietimas, pasak organizacijos atstovų, turi būti grįstas mokslu.

„Norima sveikatos apsaugos, kur LGBT+ bendruomenės nariai nebūtų diskriminuojami, oraus lyties keitimo reglamentavimo, saugumo“, – sakė eitynių organizatoriai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
Puikiai pasimatė kokio lygio veikėjai žingsniavo. Apie privilegijas nėra ką kalbėti. Realybėje tas pats dugnas, kur prie seimo kėlė riaušes, tik iš kitos visuomenės grupės. Lygybė gali būti tik brandžioje visuomenėje, o šitiems žmonėms rūpi cirkas ir kiti žemiški dalykai. Kaip jie galėtų atlikti pareigas visuomenei ir prisiimti atsakomybes?

lape

lape portretas
reziume lietuva okupuos ne rusai,o lgbt bendruomenes su valdzia priessaky

Prie soboro

Prie soboro portretas
Buvo požeminis wc, iš ten milicininkų voronokas laikas nuo laiko išveždavo pagautus iškrypėlius. Laikai keičiasi. Dabar bandoma priversti juos mylėti
VISI KOMENTARAI 60
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių