Kauno marios prikaustė greičio gerbėjus

  • Teksto dydis:

Vos per kelias treniruotes išmėginti modifikuotą variklį prieš Kaune startavusias motorlaivių "Formulės 2" (F2) pasaulio čempionato pirmo etapo varžybas galėjo Lietuvos atstovas Edgaras Riabko.

Galvos skausmas – variklis

Kauno mariose vykusiose varžybose jėgas išmėgino 15-os šalių lenktynininkai, tarp jų – 2018-ųjų pasaulio vicečempionas Rashedas Al Qemzi (Jungtiniai Arabų Emyratai), bronzos medalio laimėtojas E.Riabko, pernai ketvirtą vietą užėmęs norvegas Tobias Munthe-Kaasas.

Praeitą savaitgalį Kupiškyje surengtame Baltijos šalių čempionate E.Riabko užėmė trečią vietą.

"Mano motorlaivis su sraigtais, kurie išvysto didelį greitį, o Kupiškio trasa – trumpa, todėl man labai neparanki. Bet kokiu atveju tai buvo neblogas apšilimas prieš startą Kaune", – sakė E.Riabko.

Lietuvos lenktynininkui didžiausią nerimą kėlė ne varžovai, o pasikeitęs pasaulio čempionato reglamentas.

"Iki šiol visi plaukėme motorlaiviais su vienodais varikliais. Nuo šių metų įvesta nauja taisyklė, kad galima variklius modifikuoti, forsuoti. Mūsų motoras buvo išgabentas į Belgiją ir tik birželio 26-ąją gavome informaciją, kad galime jį atsiimti. Teko skubiai ieškoti kurjerių. Variklis Kaune buvo vėlų ketvirtadienio vakarą", – pasakojo E.Riabko.

F2 motorlaivių standartiniai "Mercury" varikliai išvysto 200 AG. Kokios jų galimybės po modifikacijų, žinos tik pačios komandos.

"Motorų pokyčiai – minimalūs, milimetrų dešimtosios dalys, tačiau vis tiek tai gali lemti 10–15 AG skirtumus. Dauguma motorlaivių startuos su modifikuotais varikliais, todėl ir mes nusprendėme nelikti nuošaly", – teigė E.Riabko.

Iki šiol visų F2 motorlaivių varikliai buvo standartiniai. Dabar situacija pasikeitė. Turintys didesnius biudžetus gali daugiau eksperimentuoti.

Iš rusų – nemaloni žinia

Birželio 27-ąją "F2-Hegelmann-LT" komanda, kuriai atstovauja E.Riabko, jau buvo įsikūrusi prie Kauno marių, tačiau trūko pagrindinio akcento – motorlaivio.

"Jis buvo garaže ir laukė variklio. Kai tik atvežė, iškart sumontavome ir vežėme į marias. Būtinai reikėjo treniruotės, nes atnaujintą variklį reikia mažiausiai vieną valandą išbandyti. Nusprendėme rizikuoti, nes su neforsuotu varikliu pasipriešinti varžovams būtų sudėtinga", – sakė E.Riabko.

Lenktynininko nuomone, naujas varžybų reglamentas suteikia tam tikrą pranašumą turtingesnėms komandoms.

"Iki šiol visų F2 motorlaivių varikliai buvo standartiniai. Dabar situacija pasikeitė. Turintys didesnius biudžetus gali daugiau eksperimentuoti. Mes pagal galimybes stengiamės neatsilikti. Kita vertus, niekas neapdraustas nuo nemalonių staigmenų: Rusijos komanda mus nuteikė nesmagiai – jiems belgų modifikuotas motoras sugedo. Todėl ir mes – it loterijos dalyviai. Būtų gerai, kad visi nesklandumai paaiškėtų per treniruotes", – svarstė E.Riabko.

Pirmi startai – šiandien

Tarp Lietuvos lenktynininko varžovų Kauno mariose buvo ir Vokietijos atstovas Mike'as Szymura, neseniai dalyvavęs elitinėse F1 motorlaivių lenktynėse.

"Mike'as buvo mano pagrindinis konkurentas F4 varžybose, esu jį nugalėjęs. Vėliau vokietis perėjo į F1. Tai – patyręs sportininkas, mėgsta didelius greičius. Jis išsinuomojo visą komandą iš Anglijos", – sakė E.Riabko.

Šiandien Kauno mariose 11 val. vyko motorlaivių F2 pasaulio čempionato pirmo etapo dalyvių treniruotės, 14 val. – varžybų atidarymas, 15 val. – kvalifikaciniai startai.

Rytoj 11 val. – treniruotės ir paguodos plaukimai, 15 val. – pagrindinės lenktynės.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Vilius

Vilius portretas
"idomus"straipsnis-nei zodelio apie sios dienos plaukimus!O juk kvalifikaciniai plaukimai,siokie tokie rezultatai...Tad isvis kam kopijuoti senus straipsnius ir kisti skaityti?!

Anonimas

Anonimas portretas
Iš rusų – nemaloni žinia Ant saliaros Merkurijus nesisuka, o užkalė.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių