- Edita Radzevičiūtė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
-
Kaunas atnaujins troleibusų parką
Kauno mieto taryba pritarė naujų troleibusų įsigijimui. Iki 2020 metų tikimasi atnaujinti visus senus, nežemagrindžius troleibusus.
Nauji troleibusai
Antradienį Kauno miesto taryba uždegė žalią šviesą troleibusų parko atnaujinimui. Pritarta, kad dalyvaujant Europos Sąjungos fondų programoje miestas įsigis iš viso 17 naujų troleibusų.
Bendra Kauno įsigijamų troleibusų vertė siektų 7,9 mln. eurų. Iš jų 6,7 mln. skirs Europos Sąjunga, 1,1 mln. eurų – Kauno savivaldybė. Šios lėšos bus numatytos kitų metų Kauno savivaldybės biudžete.
„Šiuo metu troleibusų parko būklė yra pakankamai bloga, nes miesto gatvėmis važinėja apie šimtas troleibusų „Škoda“. Jie Kauno gatvėse važinėja apie 25 metus. Tai yra nežemagrindės transporto priemonės, senos technologijos. Jos jau pilnai nusidėvėjusios. Tad čia yra pirmas žingsnis, leidžiantis konkurso būdu įsigyti ne mažiau 17 naujų troleibusų. Manau, kad už šią sumą įsigysime virš 20 troleibusų, nes tikimės, kad bendraujant su gamintojas pavyks išlošti geresnes sąlygas. Dar reikės apie 60 troleibusų, tad pinigų jų įsigijimui teks skolintis iš banko. Manome, kad atėjo laikas pakeisti visus senuosius „Škoda“ troleibusus, kad visos transporto priemonės būtų žemagrindės ir šiuolaikiškos. Tai nėra tinklo plėtimas, tai – visiškai nusidėvėjusių transporto priemonių pakeitimas“, – kalbėjo bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Anot jo, tikimasi, kad Kauno gatvėse senų nežemagrindžių troleibusų neliks iki 2020 metų. Tikimasi, kad pirmieji šio pirkimo troleibusai į miesto gatves išvažiuos kitų metų pabaigoje. Šiuo matu mieste važinėja dviejų gamintojų troleibusai – „Škoda“ ir „Solaris“. Pastarieji yra žemagrindžiai, tad jais patogiau važiuoti neįgaliojo vežimėlyje sėdintiems žmonėms, taip pat tėvams su mažais vaikais.
Manome, kad atėjo laikas pakeisti visus senuosius „Škoda“ troleibusus, kad visos transporto priemonės būtų žemagrindės ir šiuolaikiškos. Tai nėra tinklo plėtimas, tai – visiškai nusidėvėjusių transporto priemonių pakeitimas.
Politikų užklausos
Tarybos posėdžio metu politikams kilo klausimų, ar naujosios transporto priemonės galės kažkokį atstumą nuvažiuoti neprijungus jų prie kontaktinės linijos. Tai leistų šiek tiek koreguoti maršrutus ir paimti keleivius iš tų vietų, kur nėra įrengti troleibuso kontakto laidai. Tačiau valdininkai paaiškino, kodėl tokių minčių atsisakyta.
„Tokia funkcija nenumatyta, nes vieną transporto priemonę brangintų 50 tūkst. eurų. Todėl priimtas sprendimas pirkti tuos, kurie važiuoja tik prijungti prie kontaktinės linijos“, – sakė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Tarybos narys Jonas Koryzna replikavo, kad tokiu siūlymu miestas investuoja į pasenusias technologijas. „Mes įsigyjame ne ateities transporto priemones, nes ateis elektra varomi autubusai. Esu pakankamai skeptiškas dėl troleibusų parko plėtros“, – sakė konservatorius.
Vairuotojų trūkumas
Kitas Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Gediminas Budninkas pastebėjo, kad viešojo transporto vairuotojų nuolat trūksta, todėl ar verta investuoti, jei nebus kam dirbti. Tačiau „Kauno autobusų“ vadovas tikino, kad didėjantys atlyginimai leis turėti pakankamą vairuotojų komandą.
„Ką reiškia vairuoti seną, nusidėvėjusią transporto priemonę arba naują. Tad net vairuotojus, manau, bus žymiai lengviau pritraukti, kai turėsime šiuolaikiškas transporto priemones. Dabar vairuotojų tikrai trūksta, tačiau mes didindami atlyginimus, bent jau sustabdėme jų išėjimą. Šiuo metu trūksta panašiai autobusų ir troleibusų vairuotojų“, – kalbėjo M.Grigelis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kauno mokslo premijos laureatė prof. V. Lesauskaitė: netikėtumai moksle skatina klausti
„Žmogaus organizmas – labai sudėtinga ir protinga, save reguliuojanti sistema. Svarbu žvelgti į visumą ir šioje sistemoje stengtis atrasti ir suprasti tarpusavio ryšius“, – sako Lietuvos sveikatos mokslų universiteto...
-
Kauno kovos menų akademija sėkmingai baigia įgyvendinti projektą3
VšĮ Kauno kovos menų akademija sėkmingai baigia įgyvendinti projektą bendrai finansuojamą valstybės biudžeto lėšomis, kurias administruoja Nacionalinė sporto agentūra prie Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto minister...
-
Miškininkai vėl pakvietė į namus parsinešti kvepiančias Kalėdas
Valstybinės miškų urėdijos specialistai paruošė tūkstančius eglių ir pušų šakų ir nemokamai jas išdalijo gyventojams. Kauniečiai neslėpė, kad kasmet labai laukia šios akcijos, o eglišakėmis papuo&sc...
-
Kalėdų pasaka Lietuvoje: įspūdžių ir kalbų – kelioms dienoms į priekį
Šeima, sugrįžusi po ilgų metų emigracijos Danijoje, Lietuvoje sukūrė Kalėdų namelį, kur vaikai susitinka su Kalėdų Seneliu, gamina žaislus ar stebi Elfus, pakuojančius dovanas. Kalėdinės rezidencijos Lietuvoje jau tampa Kalėdų tradicija...
-
Naujas žurnalo „Sveikata“ numeris: apie didžiausią ligų priešą ir geriausią meilės kalbą
Kas padeda nesusirgti, o susirgus – greičiau pasveikti? Įvairių sričių specialistai pateiktų ilgiausią priemonių sąrašą, tuo tarpu neurologas Jokūbas Fišas įvardija vieną – gerą nuotaiką bei pozityvų nusiteikimą. Koki...
-
Kauno biudžetas augo sparčiau, nei planuota11
Metų pradžioje Kauno miesto taryba patvirtino 680 mln. eurų biudžetą. Per metus jį teko ne kartą koreguoti, nes atsirasdavo papildomų pajamų, todėl pinigai perskirstyti įvairiems projektams. ...
-
Ypatingai suspindo Kauno policijos eglutės: ant šakų – dovanos gyventojams4
Nuo šiandien prie dalies Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato pastatų galite rasti žaliaskares, kurios papuoštos išties ypatingai. Jas puošia atšvaitai, o geriausia šios, jau antrus metus vykstančios, ...
-
Kepenų transplantacija Kauno klinikose: pacientui prireikė operacijos dėl parazitų pažeistų organų4
31-erių metų Petras tapo pirmuoju pacientu šalyje, kuriam dėl itin retos ligos – kepenų echinokokozės, kai parazitai pažeidžia kepenis, buvo atlikta kepenų transplantacija. Operacinis gydymas – pagrindinis kepenų echinokokozės gydy...
-
Keturračius pabalnoję Kalėdų Seneliai vėl džiugins kauniečius23
Tapo tradicija prieš didžiąsias metų šventes Kauno gatvėse pamatyti dešimtis Kalėdų Senelių, važiuojančių keturračiais. Jau šį savaitgalį ratuoti seneliai vėl džiugins kauniečius, kuriems paruošė ir staigmen...
-
Gruodžio 21–22 dienomis visus dovanų ieškotojus kviečiame į „Didžiąją Kalėdinę Kauno mugę“!
Gruodžio 21–22 dienomis, „Žalgirio“ arena taps kalėdiniu miesteliu po vienu stogu. Arenoje susiburs kone 200 skirtingų kalėdinių dovanų, aprangos ir aksesuarų kūrėjų bei maisto gamintojų. ...