Kaip KET pokyčiai pakeis eismą Kaune?

Nuo birželio įsigaliojo atnaujintos Kelių eismo taisyklės (KET), kuriose numatytos atskiros dviratininkų gatvės, viešojo transporto juostų ir šviesoforų pokyčiai. Kaunas naujovių neskubės diegti.

Nuo birželio 1 d. vairuotojai šalies miestų gatvėse gali pastebėti naują kelio ženklą „Dviračių gatvė“. Jis suteikia pranašumą dviratininkams ir paspirtukininkams, o automobilių vairuotojai negali jų lenkti ir važiuoti greičiau nei 30 km/val.

„Pastaruoju metu plačiai aptariamos dviračių gatvės Kaune nėra visiška naujiena. Savotiškas jų prototipas mieste atsirado daugiau kaip prieš penkerius metus: A.Mickevičiaus ir Maironio gatvių atkarpose, kertančiose Laisvės alėją. Čia buvo apribotas automobilių greitis iki 30 km/val. ir leista mišriame sraute judėti dviratininkams.

Svarstydami apie tokių gatvių įrengimą, pirmiausia turime įvertinti dabartinę esamą infrastruktūrą, transporto srautų intensyvumą ir kitas sąlygas, kad pakeitus eismo organizavimo tvarką į dviračių gatvę būtų užtikrintas maksimalus visų eismo dalyvių saugumas“, – teigė Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Kita KET naujovė – tik viešajam transportui skirti šviesoforai ir eismo juostos. Numatytos A ir A+ juostos, pastarąja galės važiuoti ne tik autobusai ir troleibusai, bet ir tos transporto priemonės, kurios numatytos atnaujintose KET.

„Kol kas įrengti atskirų viešojo transporto šviesoforų Kauno mieste nenumatyta. Rengiant gatvių projektus kiekvienu atveju individualiai vertinsime šią galimybę ir prireikus ja pasinaudosime. Šiuo metu mieste nėra tokių sankryžų, kuriose ši eismo reguliavimo priemonė funkciškai būtų tikslinga“, – teigė M.Matusevičius.

Anot jo, Kauno mieste A juostomis visada važiavo tik viešasis transportas. „Svarstome galimybę leisti čia judėti ir kai kurioms kitoms transporto priemonėms, jeigu tai nepablogins sąlygų viešajam transportui. Viena iš tokių juostų, kur galėtų judėti ne tik viešasis transportas, galėtų atsirasti Taikos prospekte. Tačiau reikalinga gilesnė analizė ir diskusijos. Šiuo metu A juostos įrengtos Šauklių, K.Donelaičio, Kęstučio gatvėse, taip pat Taikos prospekte ir Vytauto prospekto atkarpoje“, – teigė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.


Naudinga žinoti

BNS skelbia, kad nuo birželio 1 d. KET numatytos dviračių gatvės bus žymimos specialiu nauju kelio ženklu. Jose vyks mišrus eismas, bet dviračiams bus leidžiama važiuoti per visą gatvės plotį, nesilaikant dešiniojo krašto taisyklės.

Šiose gatvėse dviratininkų nebus galima lenkti išvažiuojant į priešpriešinę eismo juostą, bus draudžiama važiuoti greičiau nei 30 km/val.

Dar viena naujovė – maršrutiniam transportui skirti baltieji šviesoforai su specialiais signalais. Tai leis troleibusams ir autobusams įvažiuoti į sankryžą anksčiau nei likusiam transportui.

Raide A pažymėtomis juostomis galės važiuoti tik maršrutinis transportas, o A+ pažymėtomis juostomis – ir kitos transporto priemonės, kurioms suteikta tokia teisė, pavyzdžiui, lengvieji taksi ar automobiliai, kuriuose važiuoja keturi ir daugiau žmonių, elektromobiliai, motociklai neįgaliojo ženklu pažymėtos transporto priemonės.

Kita naujovė – kelio ženklai. Vienas jų – „Motorinių dviračių eismas draudžiamas“: jis leis riboti motorinių dviračių ir elektrinių paspirtukų eismą, kur daug pėsčiųjų ar to reikalauja eismo sąlygos.

Dar vienas naujas ženklas – „Gyvenamųjų transporto priemonių eismas draudžiamas“. Tai reiškia, kad nurodytoje vietoje nebus galima įvažiuoti su kemperiais.



NAUJAUSI KOMENTARAI

siMA

siMA portretas
PARTYZANŲ NR5 ĮVAŽIAVIMĘ Į ŽALIĄKALNIO SENIŪNYJĖ,YRA ŽENKLAS ĮVAŽIUOTĮ DRAUDŽIAMA, O TEN PYLNĄ AUTTO, RĄŠĖM, O MĖNTAM DZYN !

busistas

busistas portretas
kad taip bent jau muravos sankryzoje dubliuojantį šviesoforą įrengtumėt ir prie savo taip pat galėtumėt

Audrius

Audrius portretas
Totalus marazmas aplenkiu jeli bezdedama dviratininka ir už tai baudže kokie ten apsirūkia tas taisykles kure
VISI KOMENTARAI 13

Galerijos

Daugiau straipsnių