- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Nesaugu: išvažiuojant iš Giraitės nėra greitėjimo juostos.
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
-
Jokio eismo saugumo: iš Giraitės – tiesiai į magistralę
Kiekvieną rytą Giraitės gyventojai, važiuodami į darbus, priversti rizikuoti. Ties išvažiavimo keliu į ypač judrią eismo arteriją – A1 kelią – nebeliko greitėjimo juostos, iš šalutinio kelio vairuotojai priversti rizikuodami įsilieti į dideliu greičiu lekiančių automobilių srautą.
Nesaugi vieta
Lietuvos automobilių kelių direkciją (LAKD) ne vienus metus magistraliniame kelyje Klaipėda–Kaunas–Vilnius daro pertvarkas, kad ties Kaunu būtų didesnis eismo pralaidumas. Jau pastatytas naujas tiltas per Nerį, pertvarkos vyksta ir ties Giraite. Tačiau, kol iki galo neįgyvendintas projektas, kyla rimtų eismo saugumo bėdų.
Giraitės gyventojai kiekvieną rytą lošia tarsi loterijoje, ar spės spustelėti greičio pedalą ir laiku įšoks į A1 keliu važiuojančių automobilių srautą, ar pateks į avariją. Dabar iš Giraitės įsukti į magistralinį kelią ypač pavojinga, nes nėra greitėjimo juostos.
„Seniau buvo, o dabar ties degaline iš karto reikia sukti į A1 kelią. Tiesiog kaip iš eilinio šalutinio kelio važiuotum į paprastą kitą gatvę. Tačiau čia labai intensyvus eismas, kadangi nėra greitėjimo juostos, automobiliai gali lengvai susidurti. Jau buvo ir skaudžių avarijų. Dabar padarė tokį užsisukantį keliuką, bet jis neatstoja greitėjimo juostos, nes vis tiek turi tiesiai įsilieti į srautą. Pasikeitė tik įsukimo kampas, bet problemos tai nesprendžia“, – kalbėjo vairuotojas, važinėjantis iš Giraitės.
Nesaugu: išvažiuojant iš Giraitės nėra greitėjimo juostos. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)
Jis pasakojo, kad ir žmona vos nepateko į avariją, nes, kai įrengė tą keliuką, nemažai vairuotojų jį prilygino greitėjimo juostai. „Laiku spėjau čiupti už vairo, nes būtų mus nunešę. Ten yra šalutinio kelio ženklas, visi prie jo ir stoja, bet tai tikrai ne greitėjimo juosta. Tai vieta, kai iš šalutinio kelio staiga turi įvažiuoti į kelią Kaunas–Vilnius“, – pridūrė pašnekovas.
Dabar iš Giraitės įsukti į magistralinį kelią ypač pavojinga, nes nėra greitėjimo juostos.
Problemų yra ir daugiau
Ties Giraite ne tik nėra greitėjimo juostos, tačiau panaikinta ir lėtėjimo juosta. Tad į namus ar degalinę važiuojančių automobilių vairuotojai turi staigiai sukti į dešinę, sudarydami nesaugias eismo situacijas.
„Negalima normaliai pasitraukti ir iš A1 kelio. Toje vietoje yra tik ženklas, bet jokios lėtėjimo juostos. Kurie nežino, tie pravažiuoja tą nusukimo vietą degalinės link. Toks intensyvus eismas, o nėra elementaraus saugumo užtikrinimo“, – toliau A1 kelyje daromomis pertvaromis stebėjosi vietos gyventojas.
Nematoma: kadangi nėra ir lėtėjimo juostos, dažnas pravažiuoja įsukimo keliuką į degalinę, kuris nutiestas stačiu kampu. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)
Tiesa, kol dar vyksta kelio darbai, greitis ties Giraite yra apribotas ir automobiliai negali važiuoti kaip normaliu greitkeliu. Tačiau dėl to, kad A1 kelyje yra kone labiausiai intensyvus eismas Lietuvoje, didelis automobilių srautas neleidžia saugiai atlikti manevrų važiuojant tiek į Giraitę, tiek iš jos.
Rytais išvažiuojant iš Giraitės tenka stovėti ilgose eilėse. Vietiniai jau žino, kad reikės palaukti, nes dauguma vairuotojų stengiasi sulaukti didesnio tarpo tarp A1 keliu važiuojančių transporto priemonių tam, kad saugiai spėtų pajudėti iš vietos ir įsilietų į bendrą srautą, važiuojantį Kauno kryptimi.
Dabar iš Giraitės įsukti į magistralinį kelią ypač pavojinga, nes nėra greitėjimo juostos.
„Kiekvienas dabar stoja tame keliuke ir laukia, kol bus saugu važiuoti. Kiekvieną rytą – ilgos eilės. Jei magistraliniame kelyje automobilių mažiau, ilgai laukti nereikia, bet būna dienų, kai šiuo keliu važiuoja nenutrūkstamas automobilių srautas, tada nėra kaip iš Giraitės saugiai išvažiuoti ir visi laukia, kol atsiras tarpelis ir galės įsisprausti“, – kasdienybę kelyje apibūdino vairuotojas.
„Kol dar neveikia viadukas, galėjo neeksperimentuoti ir palikti taip, kaip būdavo seniau. Dabar ten važiuoti dar negalima, o čia – nesaugu“, – pridūrė pašnekovas.
Direkcijos pozicija
LAKD dienraščiui nurodė, kad šiuo metu eismo ribojimai taikomi dėl vykdomų projekto „Magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 102,90 iki 107,00 km rekonstravimas“ darbų.
Anksčiau ties Giraite buvo nesaugu apsisukti, dabar tai neleidžiama, apsisukti galima už kelių kilometrų. Tačiau, siekiant užtikrinti patogų ir saugų susisiekimą, ties Giraite įrengtas viadukas.
„Transporto eismas jungiamaisiais keliais ir viaduku kol kas nevyksta. Eismą numatoma paleisti 2022 m. birželį“, – eismo pokyčius „Kauno dienai“ komentavo LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiasis komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas.
Darbai: planuojama, kad ties Giraite pastatytas viadukas bus baigtas kitą mėnesį, o A1 rekonstrukcija ties Kaunu – liepą. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)
Specialistas aiškino, kad šiuo metu eismas nukreipiamas laikinais maršrutais, kurie, visiškai baigus projekto darbus, bus panaikinti. Tuomet į aplinkines teritorijas bus galima patekti tik jungiamaisiais keliais ir viaduku.
„Atkreipiame dėmesį, kad minėto projekto pagrindinis tikslas – panaikinti nesaugų apsisukimą į Giraitę. Dė to, įgyvendinant projektą, ir buvo įrengti jungiamieji keliai, automobilių ir pėsčiųjų viadukai, kuriais bus užtikrintas saugus susisiekimas visiems eismo dalyviams“, – kalbėjo S.Jansonas.
Magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 102,90 iki 107,00 km rekonstravimo pabaiga numatyta šių metų liepą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kaune – įspūdinga kryžiaus kelio procesija13
Didžiojo penktadienio vakarą didžiulė minia kauniečių sugužėjo prie Šv. arkangelo Mykolo (Įgulos) bažnyčios. Nuo jos prasidėjo įspūdinga Kryžiaus kelio procesija. ...
-
Laimingai pasibaigusi nelaimė: išgelbėtas į Nemuną įkritęs šuo10
Kovo 29-ąją, 11.26 val., Kauno ugniagesiai gavo pranešimą, kad Karaliaus Mindaugo prospekte šuo įkrito į vandenį. Pranešėjas sulaukė ugniagesių ir nurodė tikslią vietą. ...
-
Teologas: jei meilė reikalauja, gyvybė yra tik priemonė2
„Mes visomis savo ląstelėmis jaučiame, kad esame skirti Prisikėlimui, kad ir ką jis reikštų“, – sako teologijos mokslų daktaras Benas Ulevičius. ...
-
Kaunas ruošiasi Saugaus eismo dienai: šiurpoka paroda kvies pasimokyti iš svetimų klaidų
Apie avarijose patirtus kaukolės lūžius, stuburo pažeidimus ir kitas gyvybei pavojingas traumas kauniečiai netrukus sužinos ne tik iš medikų pasakojimų, bet ir apsilankę nekasdieniškoje parodoje. Balandžio 6-ąją minima Saugaus eismo d...
-
Lietuvos oro uostai pristatė, kaip augs Kauno oro uosto pajėgumai6
Kauno oro uostui ilgalaikiame Lietuvos oro uostų tinklo plėtros plane (angl. master plan) iki 2052 metų numatytas svarbus vaidmuo. Oro uosto plėtra ir diegiamos inovacijos leis žengti svarbius žingsnius plėtojant konkurencingą Lietuvos oro uostų model...
-
Kaunas paminėjo Lietuvos įstojimo į NATO jubiliejų: jau 20 metų kartu24
Prieš 20 metų Lietuva įstojo į stipriausią gynybinį aljansą, tad visoje šalyje penktadienį skamba renginiai, skirti NATO. Kauniečiai tikino, kad būdami NATO šeimos dalimi jaučiasi saugiai ir gali didžiuotis Lietuvos lyderyste. ...
-
„Megoje“ perki – „Dyson“ prizus kasdien laimi!3
Prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ skelbia, kad dabar – pats metas stiliaus ir interjero pokyčiams. Naujos pavasario kolekcijos jau atvyko! O su jomis ir išskirtinis žaidimas, kuriame kiekvieną dieną galima laimėti inovatyviu...
-
Parodė atnaujintą Kauno rotušę: liko tik baigiamieji darbai14
Kauno miesto muziejus pravėrė virtualias duris į atnaujintą Rotušės pastatą. Po kapitalinio remonto matyti blizgančios erdvės. Skelbiama, kada Rotušė vėl bus atvira lankytojams. ...
-
Naujieji Lietuvos zoologijos sodo gyventojai – broliai zebrai4
Vos prieš mėnesį laiko iš Čekijos į Kauną atvežti du broliai zebrai. Praėjus karantino laikotarpiui dryžuočiai pagaliau pasirodė lankytojams. Tiesa, gyvūnai – baikštoki, dar tik pratinasi prie aplinkos. ...
-
Surengė piketą prieš karjerą Pakarklės miške: beldėsi į tarybos narių sąžinę12
Pakaunės gyventojai nepraranda vilties, kad Pakarklės miške nebus leista kasti žvyro karjero ir bus išsaugotas didelis miško plotas. Vietiniai gyventojai surengė piketą po rajono savivaldybės langais ir pabandė tokiu būdu prisibels...