Dvi valandas laukė traukinyje, o „Lietuvos geležinkeliai“ tepasakė: darykit, ką norit

Kelionę traukiniu iš Kauno į Vilnių pasirinkę keleiviai dvi valandas taip ir nepajudėjo iš vietos, nors per tą laiką jau turėjo būti pasiekę tikslą. Į nepavydėtiną situaciją pakliuvusi kaunietė Janina pasakojo nespėjusi į svarbų renginį, tačiau kartu piktinosi ir „tyliu ignoravimu“. Taip ji apibūdino „Lietuvos geležinkelių“ darbuotojų elgesį su dėl nežinios sutrikusiais keleiviais.  

Iš Palemono į Vilnių traukiniu susiruošusi Janina jame praleido apie pusantros valandos, kai nusprendė ieškoti kito būdo, kaip nusigauti į sostinę.

Moteriai apmaudu, kad buvo gaišinama, kad buvo maitinama, kaip vis paaiškėdavo, tik pažadais. 

„Iš pradžių sakė, kad teks luktelėti 20 min., po to – iki 40 min.  Po valandos, kai pradėjome reikalauti, kad mus kaip nors kitaip nutransportuotų [į Vilnių], pasakė, kad dar valandą [traukinys] stovės, „darykit, ką norit“, – pasakojo Janina. 

Anot jos, keleivių, kurių buvo nemažai, buvo pasiteirauta, kurie vyksta į oro uostą. Tokių neatsirado, tačiau dėl tokio uždelsimo ne vienas patyrė rūpesčių.

Kaunietė pasakojo, kad traukinyje sąmyšis vis didėjo: kas skambino giminaičiams, prašydami pagalbos, kas ieškojo, kaip nusigauti iki stoties, ne vienam teko keisti planus, nukelti susitikimus ir pan.

Janinos manymu, bilieto kainos kompensacija – tikrai nėra tinkama išeitis. 

„Lietuvos geležinkelių“ Komunikacijos departamento projektų vadovė Novilė Valančė portalą kauno.diena.lt informavo, kad 11.26 val. traukinių eismas ruože Vilnius – Kaunas atnaujintas. Tiek laiko užtruko, kol buvo pašalintas traukinio gedimas.

Po valandos, kai pradėjome reikalauti, kad mus kaip nors kitaip nutransportuotų [į Vilnių], pasakė, kad dar valandą [traukinys] stovės, „darykit, ką norit“.

Anot jos, nuo 9 val. 24 min. dėl prekinio traukinio gedimo sutriko traukinių eismas ruože Vilnius–Kaunas. Buvo užlaikomi trys keleiviniai traukiniai: Vilnius – Kaunas Pravieniškių stotelėje, Kaunas–Vilnius Palemono stotyje ir Vilnius – Kaunas Kaišiadorių stotyje.

N.Valančės žodžiais kalbant, „Lietuvos geležinkeliai“ 11.30 val. teigė, kad tuo metu organizavo nemokamus autobusus keleiviams. „Bendradarbiaujame su aplinkiniais autobusų parkais, kad keleiviai keliones galėtų tęsti autobusais“, – teigė bendrovės atstovė.


Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyriausioji specialistė Natalija Jarmulkovič:

Atsakydami, informuojame, kad jei keleivis pagrįstai mano, kad dėl traukinio vėlavimo galutinę atvykimo vietą pasieks vėliau nei po valandos, keleivis turi teisę nedelsiant pasirinkti:

1) susigrąžinti visą bilieto kainą (tomis pačiomis sąlygomis, kokiomis buvo sumokėta);

2) pasirinkti važiuoti kitu reisu ar maršrutu, esant panašiomis sąlygomis ir ankščiausiai galimybei;

3) važiuoti kitu reisu ar maršrutu panašiomis sąlygomis vėlesne, keleiviui patogia data.

Svarbu paminėti, kad neprarasdamas teisės į transportą, keleivis iš geležinkelio įmonės taip pat gali reikalauti kompensacijos už vėlavimą, jei dėl traukinio vėlavimo pinigai už bilietą nebuvo grąžinti. Minimali kompensacija yra 25 proc. bilieto kainos tuo atveju, kai vėluojama nuo 60 iki 119 minučių ir 50 proc. tuo atveju, kai vėluojama 120 ar daugiau minučių. Grąžinimas už bilietą ar kompensacija keleiviui turi būti sumokama per vieną mėnesį nuo keleivio prašymo pateikimo vežėjui dienos.

Papildomai pažymime, kad tuo atveju, jei traukinys vėluoja ilgiau nei valandą, keleiviams taip pat turi būti nemokamai pasiūlytas maistas bei gaivieji gėrimai (atsižvelgiant į laukimo laiką ir jei jų yra traukinyje ar stotyje); esant fizinei galimybei, turi būti pasiūlytas viešbutis ar kita apgyvendinimo vieta ir transportas iš stoties į apgyvendinimo vietą tais atvejais, kai būtina pasilikti vieną ar daugiau naktų arba būtina pasilikti ilgiau, nei numatyta; o jei traukinys sustabdytas kelyje, esant fizinei galimybei, turi būti pasiūlytas transportas nuo traukinio iki geležinkelio stoties, alternatyvios išvykimo vietos ar iki galutinės atvykimo vietos.

Jei dėl traukinio vėlavimo keleivis patyrė papildomų nuostolių, jis taip pat turi teisę kreiptis į vežėją dėl šių nuostolių atlyginimo, tačiau tokiu atveju svarbu pagrįsti papildomai patirtus nuostolius konkrečiais įrodymais. 

Papildomai informuojame, kad tam tikrais atvejais vežėjas gali būti atleidžiamas nuo atsakomybės, jei traukinio atšaukimo, vėlavimo arba praleisto persėdimo priežastimi yra viena iš šių priežasčių:

a) su geležinkelio veikimu nesusijusios aplinkybės, kurių vežėjas, nepaisant to, kad ėmėsi tuo atveju konkrečiomis sąlygomis reikiamo atsargumo, negalėjo išvengti ir užkirsti kelio jų pasekmėms;

b) keleivio kaltė;

c) trečiosios šalies elgesys, kurio vežėjas, nepaisant to, kad ėmėsi tuo atveju konkrečiomis sąlygomis reikiamo atsargumo, negalėjo išvengti ir užkirsti kelio jo pasekmėms.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Jurijus

Jurijus portretas
kada ta Kauno diena padarys normalų savo puslapį.Neleidžia vertinti arba labai prastai veikia tasvertinimas.Kažkokiam praeitam amžiuje ta Kauno diena gyvena.Gėda džiunglėms

vartotojas

vartotojas portretas
ir aš papuoliau ten :) gerai, kad toliau nelaukiau traukinio stotyje. Nuėjau atgal į kasą ir susigrąžinau pinigus. Nuvažiavau autobusu. Tam geležinkelį prastai su ta komunikacija. Iš karto būtų pranešę apie situaciją ir bilietų nepardavinėtų. Aišku, kas tam traukinyje jau sedėjo niekur nedingsi jau..

...

... portretas
CHE: "Papildomai informuojame, kad tam tikrais atvejais vežėjas gali būti atleidžiamas nuo atsakomybės, jei traukinio atšaukimo, vėlavimo arba praleisto persėdimo priežastimi yra viena iš šių priežasčių..." - tai kad VISUOMET būna viena kokia iš tokių priežasčių, sunku įsivaizduot kad traukiniai būtų užlaikomi TIK kaip geležinkeliečių pramoga.
VISI KOMENTARAI 13
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių