Kosminiai sodai „Auros“ šokio spektaklyje

  • Teksto dydis:

Choreografė Birutė Letukaitė, inspiruota japonų vaizdo ir garso menininko Tatsuru Arai, sukūrė̇ šokio spektaklį „Sodas 4.12°“. Šiame Kauno šokio teatro „Aura“ pasirodyme per gėlių ornamentiką skleidžiasi žmonijos išgyvenimai ir patirtys. Ūkų dariniai virsta planetomis, scena – kosmoso platybėmis, o sodas pražysta šokėjų̨ kūnais ir vizualizacijomis.

Šokio spektaklio „Sodas 4.12“ premjera įvyko festivalio „Japonijos dienos Kaune WA“ metu, o partnerystė tarp choreografės B. Letukaitės ir vizualiųjų menų kūrė̇jo T. Arai buvo ilgametės Kauno šokio teatro „Aura“ ir Japonų dienų bendrystės rezultatas.

Susižavė̇jusi jo audiovizualiniu kūriniu „Thermo“, pradėjusi kurti scenografiją, choreografė susidūrė ir su iššūkiu, kaip įpinti šokį į garso ir vaizdo jau pripildytą kūrinį. Tačiau, peržiūrėjusi dar daugiau autoriaus darbų, ji atrado santykį̨ su šokiu ir pripildė žmogiškosios dermės.

„Pirmąja atspirtimi tapo gėlės simbolis, kurį primenančios formos Žemėje ir kosmose kartojasi įvairiausiais būdais ir kintančiais pavidalais, laiko švytuokle. Šokėjų kūnai kuria formas, pro kurias veržiasi žmogiškoji patirtis, skausmingi iš̌gyvenimai ir atradimai. Asmeninės istorijos ir žmonijos tragedijos tampa gyvastimi. Spektaklis it baroko lipdyba, pro kurią veržiasi žmogiškoji egzistencija ir emocijos“, – kūrybinio proceso detalėmis dalijasi B. Letukaitė.

Spektaklis it baroko lipdyba, pro kurią veržiasi žmogiškoji egzistencija ir emocijos.

T. Arai garso takelyje sujungia klasiką, „Hyper Serial“ muziką ir tyrinėja dirbtinio intelekto gebėjimą kurti. Audiovizualiniame kūrinyje atsiskleidžia erdvių̨, kurias žmogus trokšta vis labiau pažinti, meninis vaizdas ir skirtingų žanrų̨ muzikos dermė.

Japonų̨ kūrėjas prasitaria: garso takelis nebuvo skirtas šokio spektakliui, tačiau šokėjų trupė̇ ir jų̨ kūno judesiai jį pripildė iš̌raiškos, o abstrakčioms dalims suteikė detalumo. Taip kūriniui suteikta nauja prasmė.

„Dažniausiai mano kurti vaizdai ir muzika – algoritminiai. Planetos gimimo momentas – geometrinis, panašus į gėlę. Tačiau nenoriu išreikšti vien gėlių grožio ir trokštu, kad publika dar kartą prisimintų ekosistemų istoriją“, – daugialypį scenos meno kūrinį aiškina T. Arai. Jis priduria, kad, pirminių žmogaus ir augalų ekosistemų istorijos kilmė yra energija, tekanti iš̌ saulės branduolių sintezės.

Žiūrovams premjera sukėlė gyvų jausmų. „Scenoje B. Letukaitė sukuria erdvę, kurioje tampame intymaus gė̇lė̇s-žmogaus gyvenimo metamorfozių liudytojais. Aštriabriaunės T. Arai kurtos vizualizacijos ir garsai kontrastuoja su be galo plastiškų šokėjų kūnais, vis labiau ir labiau prarandančiais žemišką pavidalą ir tiesiog akyse virstančiais trapiais augalais. Šis meditatyviai juslingas reginys labai sunkiai apibūdinama žodžiais, neuronų jungtis keičianti patirtis. Tokią galią ir gylį gali dovanoti tik labai aukšto lygio, klasikai prilygstantys meno kūriniai“, – teigia menotyrininkė Silvija Butkutė.


Kas? Spektaklis̨ „Sodas 4.12°“.

Kur? Kauno kino centre „Romuva”.

Kada? Gegužės 17 d. 18.30 val.


Šiame straipsnyje: Aurašokio spektaklisSodas 4.12

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių