Garsaus dailininko paveikslas – su broku?

  • Teksto dydis:

Esu gavusi dovanų – vieno gana žinomo kauniečio tapytojo drobę. Kabojo ji namuose, sausoje vietoje, periodiškai nubraukdavau dulkeles. Viskas būtų gerai, bet vieną dieną pastebėjau, kad nuo drobės nukritęs nedidelis gabalėlis dažų – tiesiog pasimatė balta drobė, padengta kažkokiu baltu "gruntu", žodžiu, labai panaši į drobės ruošinius, kuriuos už kelis litus galima nupirkti vaikams. Į autorių aš, žinoma, galiu kreiptis, kad pataisytų, vis dėlto smalsu – ar ką blogai dariau, netinkamai laikiau paveikslą (nors tikrai nedrėgnoje patalpoje), ar tapytojas pataupė ir kūrė naudodamas pigiausias medžiagas?

Gražina Misiukienė

Komentaras

Goda Jurgelionytė

Aukščiausios kategorijos restauratorė, Kauno kolegijos Justino Vienožinskio menų fakulteto dėstytoja

Kodėl išbyrėjo paveikslo dažai? Kol kūrinio neapžiūrėjo profesionalas, tol tikslaus atsakymo, nesužinosite. Geriausiai atsakytų paveikslą ištyręs molbertinės tapybos restauratorius. Net ne visada pats dailininkas nustatys teisingą priežastį. Šiuo atveju galiu pasidalyti tik spėlionėmis. Tapybos darbui eksponuoti reikia tinkamo patalpos drėgnio, temperatūros, apšvietimo. Ne tik drėgnos patalpos naikina meno kūrinį, jam gali pakenti ir pernelyg sausa aplinka. Gal kūriniui parinkta netinkama vieta? Taip pat paveikslą būtina saugoti nuo tiesioginių ultravioletinių spindulių. Be to, pakenkti gali uoli šeimininkė, paveikslus valanti drėgnu audiniu. Jau nekalbant apie buitinės chemijos priemones... Pagrindinė taisyklė prižiūrint meno kūrinius – jokių šlapių šluosčių! Geriausias įrankis yra minkštas teptukas, kuriuo atsargiai nubraukiame dulkes. Jūsų vietoje kaltinti autoriaus be rimtų įrodymų neskubėčiau. Tiksliausią atsakymą pateiktų laboratoriniai tyrimai, bet jie nepigūs.



NAUJAUSI KOMENTARAI

verslas aplanke mus

verslas aplanke mus portretas
zymus meninkas kaip bmw koncernas padaro darba su 3 metu garantija ir jei nori autentiskos restauracijos turi kreiptis pas ta pati meistra uz atitinkama suma pakeisti nauja detale.

L

L portretas
70% priklauso nuo grunto. byra dazai, jei buvo naudotas lipalas ar pan.

misiukienei

misiukienei portretas
tamstos didelei nuostabai tapyba aliejumi yra daug sudėtingesnis procesas nei piešimas spalvotais pieštukais. Čia yra naudojama daug medžiagų. Baltas gruntas gali būti labai brangus, nelabai suprantu palyginimą su drobės ruošiniais už kelis litus. Neįsižeiskit, bet tamstos supratimas yra nulinis, o pasvarstymai - turgaus lygio. Beje, senovės meistrų darbai yra visi patamsėję, gal ir jie naudojo kinietiškas medžiagas?
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių