- Ainė Jacytė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Buitiniai objektai žaidimų lauke
-
Buitiniai objektai žaidimų lauke
-
Buitiniai objektai žaidimų lauke
-
Buitiniai objektai žaidimų lauke
-
Buitiniai objektai žaidimų lauke
-
Buitiniai objektai žaidimų lauke
-
Buitiniai objektai žaidimų lauke
-
Buitiniai objektai žaidimų lauke
-
Buitiniai objektai žaidimų lauke
-
Buitiniai objektai žaidimų lauke
-
Buitiniai objektai žaidimų lauke
-
Buitiniai objektai žaidimų lauke
-
Buitiniai objektai žaidimų lauke
-
Buitiniai objektai žaidimų lauke
-
Buitiniai objektai žaidimų lauke
Ar galima praeiti pro meno objektą neatkreipus į jį dėmesio? Ne. "Mind Of The Object #3" – trečią kartą rengiama tarptautinė objekto meno paroda skatina pamąstyti apie santykius su meno kūriniu fiziniu būviu neįprastose vietose.
Šešiolika menininkų dviejose ekspozicijų erdvėse pateikė monologų konstruktus, tikėdamiesi, kad iš parodinių erdvių jie išeis virtę dialogais.
Ryšių (per)formavimas
Objekto ir jį stebinčios publikos santykį galima pavadinti netiesioginiais ryšiais – jie atsiranda net fiziškai nebūnant objekto lokacijos teritorijoje. Kokie jie bus – ilgalaikiai ar trumpalaikiai – lemia objekto perskaitomumo, įtaigumo, publikos intelekto, patirčių įvairiapusiškumo ir kt. faktoriai, tačiau per skirtingus būvius pereinantys ryšiai – akivaizdūs.
Parodoje dalyvaujantys autoriai žiūrovams sudaro sąlygas pakeisti įprastų buities daiktų (veidrodžių, plieninių dėžių, purškiamų dažų flakonų, kėdžių, kamuolių ir kt.), kurių gausu kasdienybėje, funkcijas ir atnaujinti nusistovėjusius ryšius.
Baimės panaudojimas
Kad ir kaip norėtųsi pasinaudoti kūrinių aprašais kaip sufleriais, geriau to nė nedaryti ir išlaisvinti erdvę atsargiems, tačiau smalsiems žvilgsniams, sukimbantiems su lėtais, prie paskirų objektų artėjančiais žingsniais. Atsargumas, vaikštant po ekspozicijas kyla ne iš nežinojimo – jį pakursto savisaugos jausmas.
Žvelgiant į Džiugo Šukio ("(Ne)griūvantis") vertikaliai sudėliotus, lubas remiančius, plieninius, rūdimis apėjusius kubus, apima mažytė panika: kas būtų, jei sunkiasvoriai kubai griūtų? Mato Janušonio ("Pulsas") objektas – veidrodis, tačiau kitoks. Įprastinį, statišką vaizdo atspindį pakeičiantis į dinamišką, pulsuojantį vaizdinį. Danas Aleksa ("Autoportretas") parodoje pats tampa eksponatu – embriono poza sustingęs vyro kūnas, įkalintas prekybos centro vežimėlyje – momentas parodoje pasijusti išalkusiu egzistencinės maitos, kuri bejėge poza susirangiusi tarp (įsivaizduojamo) vežimėlio turinio.
Slėpynės buvusiame laike
Po tokio įspūdžio norisi saugiai pasislėpti. Dalius Drėgva ("Sava erdvė") pasiūlė vietą, kurioje galima atsiriboti, pabūti su savimi, tačiau įspėja: "Laikui bėgant saugantis šarvas tampa našta." O Vėjas Aliukas ("Burbulas") į slegiančias, pabodusias, fiziškai ir emociškai pergrūstas erdves įspraudžia milžinišką, juodą, pripučiamą burbulą, kurio sprogimas priverčia apleisti asmeniniu simboliu tapusią erdvę, o tai – paskata atrasti naujas vietas, kurios gali būti iš tikrųjų stebuklingos.
Tai įrodo Yukari Nakamichi objektas "Secret Hide – Out – Swimming Pool", pro kurį žvelgiant aplankoma autoriaus vaikystės vieta, apgyvendinta istorijomis apie rūsyje gyvenančias fėjas. Vaikystės atmintį materializuoja ir Andrejus Polukordas ("Knyga"), vaikiškų žaidimų erdvę dengusią medžiagą (žolę) panaudodamas simboliškai knygai sukurti.
Griežtos pasakos
Pasakų tema artima Dariui Rakauskui ("Utopija"). Tačiau menininkas jas atranda realybėje, nukreipdamas savo žvilgsnį į biurokratines sistemas, grįstas kuo tikriausiais hierarchijos principais. Šia tema replikuoja ir Alvydas Urbietis ("Replika") – agresiją, kylančią siekiant titulų, pastebimą viešojoje erdvėje ir pasireiškiančią įvairiomis formomis, jis sudaiktina paversdamas naikinimo įrankiu.
Pasaulis dualus. Į jo tamsumas prasiskverbia šviesa. Apie tai primena menininko Morfai kūrinys "Akis", užsimenantis apie visa stebinčią Dievo akį.
Abi ekspozicijas apibendrina dueto "Legal (Art) Lovers" (Gretos Grendaitės ir Tomo Vosyliaus) darbas "Tarpininkai", kuriuo autoriai atkreipia publikos dėmesį "buities daiktų parodėjimo" tendenciją, kuri atsiskleidžia ir šioje parodoje. Buitiškas objektas transformuojamas į laidininką, perkeliantį publiką į menininko veikimo teritoriją, tampančią žaidimo lauku ar, kaip įvardija "Legal (Art) Lovers", – dovana, be jokių teorinių įpakavimų.
Kas? Paroda "MIND THE OBJECT 3".
Kur? "POST" galerija, projektų erdvėje "Kabinetas".
Kada? veikia iki sausio 14 d.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Etninės kultūros muziejus kviečia į keramikos ir fotografijų parodą
Antano ir Jono Juškų etninės kultūros muziejuje iki rugpjūčio 31 d. veiks keramikos ir fotografijų paroda „Atradimai“, skirta archeologės Marijos Gimbutienės 100-osioms gimimo metinėms. ...
-
Pažaislio savaitgalis: vokalas, styginiai ir truputis fortepijono
Įprastai saulės šviesa ir nuostabiausiais muzikos garsais džiuginantį liepos mėnesį XXVII Pažaislio muzikos festivalis pradės trimis koncertais, nuspalvintais aksominiu violončelės stygų skambesiu. ...
-
Į Kauną sugrįžta audiofestivalis „Banguoja“
Antrus metus vyksiantis audiofestivalis „Banguoja“ kviečia į pirmąją pažintį su festivalio programa. Jau šį trečiadienį ir ketvirtadienį, Nepriklausomybės aikštėje Kaune vyksiančių naktinių perklausų po atviru dangumi ...
-
Globėjų diena Kaune – laukia turininga renginių programa
Atvirų durų dienos, koncertai, edukacijos, žygis bei cirko pasirodymai – tik keletas birželio 27–liepos 3 dienomis suplanuotų veiklų. Kaunas tęsia gražią tradiciją, drauge su Vaikų gerovės centru „Pastogė“ kviesdamas minėt...
-
Skaitmeniniai dvyniai – atsarginė paveldo objektų versija4
Atmosferos sąlygoms jautriems medinės architektūros objektams, apleistiems dvarams ar Ukrainoje nuo karo nukentėjusiems istoriniams statiniams gresia išnykti. Tačiau juos atkurti ar rekonstruoti galima pasitelkus šiuolaikines technologijas. ...
-
Operetės festivalis: gimęs iš optimizmo, augintas su meile6
Prie pokalbių stalo tetrūksta Kauno valstybinio muzikinio teatro vadovo Benjamino Želvio – visas tarptautinio festivalio „Operetė Kauno pilyje“ organizatorių branduolys būtų drauge. Tačiau Laima Kuzmickaitė-Milašienė (L.K.-M....
-
Į Kauną atvykstantys J. Meko draugai: tai, ką jis išdarinėdavo scenoje, sunku nupasakoti11
Jono Meko ilgai pristatinėti nereikia – unikalų menininką, režisierių ir poetą Lietuvoje pažįsta visi. Visgi tikrai ne kiekvienas yra girdėjęs, kad J. Mekas Niujorke ne tik kūrė filmus, bet ir muzikavo – daugiau nei 20 metų jis praleid...
-
Trupe virtusi bendruomenė perrašė legendą apie Kulautuvą3
Aktorius Eimutis Kvoščiauskas įsitikinęs: kultūra daro mus stipresnius. Todėl labai svarbu ją skleisti net ir labiausiai nuo politinio centro nutolusiose vietovėse. ...
-
Miesto festivalyje „Audra“ – nemokami atlikėjų pasirodymai1
Birželio 29 dieną prasidėsiantis festivalis miesto teritorijoje „Audra“ visą savaitgalį Kauną pripildys muzikos, šiuolaikinio meno ir gyvų pasirodymų. ...
-
Maršruto „Smaragdo kelias“ kuratorė: įdomiausioms mintims nereikia ypatingos infrastruktūros
Kelią sukūrė Lietuvos ir užsienio menininkai, praneša LNK. ...