- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Ant rankų darbo popieriaus atspaudais kuriamos istorijos
-
Ant rankų darbo popieriaus atspaudais kuriamos istorijos
-
Ant rankų darbo popieriaus atspaudais kuriamos istorijos
-
Ant rankų darbo popieriaus atspaudais kuriamos istorijos
-
Ant rankų darbo popieriaus atspaudais kuriamos istorijos
-
Ant rankų darbo popieriaus atspaudais kuriamos istorijos
-
Ant rankų darbo popieriaus atspaudais kuriamos istorijos
-
Ant rankų darbo popieriaus atspaudais kuriamos istorijos
-
Ant rankų darbo popieriaus atspaudais kuriamos istorijos
-
Ant rankų darbo popieriaus atspaudais kuriamos istorijos
-
Ant rankų darbo popieriaus atspaudais kuriamos istorijos
-
Ant rankų darbo popieriaus atspaudais kuriamos istorijos
-
Ant rankų darbo popieriaus atspaudais kuriamos istorijos
-
Ant rankų darbo popieriaus atspaudais kuriamos istorijos
-
Ant rankų darbo popieriaus atspaudais kuriamos istorijos
-
Ant rankų darbo popieriaus atspaudais kuriamos istorijos
-
Ant rankų darbo popieriaus atspaudais kuriamos istorijos
Kauno valstybinės filharmonijos ekspozicijų erdvė, kurioje nuolatos rengiamos menininkų parodos, turi keletą ypatumų – šaltas jūros bangų mėlynumo sienas ir arkinius langus, pridengtus sunkiomis, klostėmis krentančiomis užuolaidomis.
Šie interjero elementai pačią erdvę transformuoja į eksponatą, kurį, smalsumo genamas, žiūrovas apžiūri ne mažiau atidžiai nei čia atidarytos parodos kūrinius. Tačiau šiuo metu ekspozicijų erdvėje veikianti personalinė grafikės Sigutės Bronickienės paroda, kurioje eksponuojami per pastaruosius aštuonerius metus sukurti estampai, miniatiūros ant Baltijos jūros krante rastų akmenų ir objektai – kėdės, užpildo erdvę vizualiomis istorijomis, kurias bangų mėlynumo sienos užsupa, nešdamos tolyn nuo supančios realybės.
Tobulas netobulumas
Žiūrovą su menininkės kuriamomis istorijomis supažindina ne tik metaforiški kūrinių pavadinimai: "Laiko ženklai", "Nieko ritmu", "Dėlionė", "Cirkas", "Ne viskas auksas, kas auksu tviska" ir kt., bet ir medija – popierius – ant kurios (į)vyksta pati istorija. Estampai, eksponuojami parodoje, yra atspausti ant rankomis pagaminto popieriaus naudojant ne tradicines grafikos stakles, o svirtinį odos dekoravimo presą, taip popieriaus paviršiuje išgaunant ryškų reljefą.
Rankų darbo popieriaus gaminimo tradicijos yra labai gilios ir senos, siekiančios senovės Egipto laikus. Nors medžiagos, iš kurių yra gaminamas popierius, ir jo gaminimo technologijos pakito, tačiau rankų darbo popieriaus vertė – liko tokia pati. Tai ne tik medija žiniai perduoti, bet ir savarankiška vizualaus meno rūšis. Kiekvienas, rankomis gaminto, popieriaus lakštas išeina vis kitoks, įdomus savo netobulumu. S.Bronickienė yra meistriškai įvaldžiusi popieriaus gaminimo technologiją ir atradusi savitą jo estetiką: menininkės gaminamo popieriaus lakštai yra gana stori, tvirti, skirtingi savo dydžiais, spalvomis.
Su menininkės kuriamomis istorijomis supažindina ne tik metaforiški kūrinių pavadinimai.
Spalva ne tik estetiškai išbaigia kūrinius. Ji yra kūrybinio proceso, kuris prasideda popieriaus gaminimu ir baigiasi meno kūrinio užbaigimu, dalis, kurianti nuotaiką, jausmą. Vienuose kūriniuose ji žėri auksu, kituose – talpina savyje visus įmanomus vaivorykštės atspalvius ar, priešingai, išsigrynina iki juodos ir baltos spalvų santykio arba giliasluoksnės pilkumos. Vis dėlto vyraujanti spalva S.Bronickienės estampuose – tankaus lietaus sušlapintų rūdžių, kurių tonų ir pustonių variacijos šiek tiek atima žadą.
Atgyjantis reljefas
Sutelkdama dėmesį į harmoningą spalvos ir rankų darbo popieriaus santykį, menininkė tokia pat susitelkusi ir kurdama atspaudą. Kūriniuose vyrauja gana smulkūs, gausūs tiek geometriniais simboliais, tiek rašto ženklais atspaudai, kuriuos grafikė išraižo linoleumo paviršiuje.
Tačiau pačios raižinių kompozicijos, kaip teigia S.Bronickienė, yra nesudėtingos, abstrakčios, kad grubiame popieriaus paviršiuje geriau atsiskleistų reljefas. Būtent reljefas plokščią popieriaus lakštą paverčia 3D kūriniu – istorija. Smulkiausias atspaudas tampa žodžiu menininkės kuriamame pasakojime, kuris atgyja prieš žiūrovo akis: "Cirko" klounai šiepia savo dantis tiesiai į veidą, spalvotos "Dėlionės" dalys, atrodo, tuoj pažirs ant grindų, susimaišydamos į neišprendžiamą galvosūkį, o "Mandaloje" ratu besisukantys žodžiai taps viesulu, įtraukiančiu į nuolatinių pasikartojimų verpetą.
Gyvastis akmenyse
Nuo dinamiškų iškilumų ir įdubimų ritmų menininkė žiūrovui suteikia erdvės atsikvėpti ir pamedituoti žvelgiant į dekoruotus akmenis. Prisitaikydama prie unikalios kiekvieno akmens formos, grafikė kuria linijinius piešinius.
Akmenys įgyja veidus plačiai atmerktomis akimis, mitinius personažus primenančių, gyvybių pavidalus arba tampa paviršiais, kuriuose juvelyriškai sukuriamos abstrakcijos, atkartojančios estampuose vyraujantį formų ritmiškumą. Čia taip pat svarbi spalva, kurios nėra daug, tačiau ji veikia kaip akcentas, suteikiantis ant akmenų piešiamoms kompozicijoms žaismingumo, iliustratyvumo, gyvasties.
Daiktų istorijos
Prieš išeinant iš parodos, grafikė pakviečia žiūrovą dienos skubesį ir nerimstančias mintis visiškai atidėti į šalį ir pasigrožėti objektais – kėdėmis, ant kurių, deja, negalima prisėsti. Antikvarines kėdes menininkė prikėlė naujam gyvenimui jas restauruodama, o sėdimąją kėdžių dalį dekoruodama subtiliais reljefiniais atspaudais. Buitiški kasdieniai objektai tapo ekspozicijos kuriamo pasakojimo veikėjais, atnešusiais į parodą ir dalį autentiškos savo istorijos.
S.Bronickienės personalinė paroda įtraukia žiūrovą tarsi paslėpto lobio ieškoti dar negirdėtų pasakojimų, kurie skirtingais spalvų, formų, kompozicijų ritmais suskamba Kauno valstybinės filharmonijos erdvėje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Romualdo Augūno skrydis virš kasdienybės
Dokumentinės fotografijos žanre kuriantis Romualdas Augūnas pristato personalinę savo kūrybos parodą ir albumą „Skrydis virš kasdienybės“. Jame – netikėtos Kauno spalvos ir rakursai. ...
-
Istorija ir interpretacija: kaip atrodė baltų kariai?3
Vytauto Didžiojo karo muziejuje vykstančioje parodoje „Drąsos gijos“ galima išvysti rekonstruotų karinių uniformų, kurios dėvėtos VI–XX a. Tarp eksponatų – ir pagal Taurapilio pilkapio radinius atkurti apdarai, leižiant...
-
Kultūros ir sporto renginiai sausio 14–19 d.
Sausio 14 d. Kačerginės daugiafunkcio centro laisvalaikio salė: 18 val. paskaita-diskusija prie arbatos puodelio „Mažai angliavandenių turinti mityba. Medicinos naujovė? Nauja mada?“. Voškonių laisvalaikio salė: 18 val. šv...
-
Sausio 13-osios renginiai Kauno rajone1
Ežerėlio kultūros centras: 8 val. – pilietinė akcija „Atmintis gyva, nes liudija“, skirta Laisvės gynėjų dienai. Ilgakiemio laisvalaikio salė: 8 val. – pilietinė akcija „Atmintis gyva, nes liudija“. Domeikavos l...
-
Ąžuolyno bibliotekoje – įtraukios Varkalio pelkės4
Žaliuojantį Ąžuolyno bibliotekos parką papildė Eugenijaus Varkulevičiaus-Varkalio „Pelkė“. Kadaise vos netapusi pražūtinga, prieš dvejus metus šlapžemė jį įkvėpė naujam ciklui. ...
-
Felikso Bajoro palaiminta folkloro ir modernios muzikos jungtis
Dainininkė Giedrė Kaukaitė kviečia klausytojus į jaukią Kauno filharmonijos kamerinę salę, kur skambės šio sezono jubiliato kompozitoriaus Felikso Bajoro ankstyvieji vokaliniai opusai, prieš pusšimtį metų atvertę naują, istori...
-
Fantastikos klasika įkvėpė poetę sukurti savą magijos pasaulį1
Kauno rašytoja, Lietuvos rašytojų sąjungos narė, Lina Navickaitė dažniausiai pristatoma kaip poetė, nes santūraus būdo, kukli, tyli menininkė – neabejotinai poetinės sielos žmogus, nors, be poezijos rinkinių, yra išleidus...
-
Antropomorfiniai portretai, arba Gyvūnai scenoje3
Dailininkė Eva Mili (Eva Miliūnienė) gruodžio antroje pusėje surengė personalinę parodą, išsiskiriančia intriguojančiu, žaismingu pavadinimu – „Uodeguotieji puošiasi“. ...
-
Kūrybiškas judesys – ne tik šokėjo privilegija
Sausio 23–26 d. Kaune organizuojamas intensyvaus šokio savaitgalis „Sausis“. Dirbtuvės sieks suburti ne tik profesionalius šokėjus, bet ir visus norinčius išmokti judėti kūrybiškai ir susipažinti su skirtingo...
-
Rašytoja Jutta Noak: kūryba man – raktas į savąjį iliuzinį pasaulį2
„Kolegos ilgai nesuprato mano pasirinkimo, lyg būčiau išdavusi savo profesiją“, – tarsteli rašytoja Jutta Noak. Ne vieną dešimtį metų odontologe dirbusi moteris, palikusi baltą gydytojos chalatą, kaskart velkasi s...