NASA pristatė dešimt naujų astronautų praktikantų

NASA pirmadienį pristatė 10 naujų astronautų praktikantų, tarp kurių yra Harvardo profesoriumi tapęs ugniagesys, buvusi nacionalinės dviračių sporto rinktinės narė ir pilotė, vadovavusi pirmajai istorijoje naikintuvų F-22 kovos rikiuotei, sudarytai tik iš moterų.

2021 metų kursas buvo atrinktas iš daugiau nei 12 tūkst. pretendentų. Dvejų metų trukmės mokymai prasidės sausį Johnsono (Džonsono) kosmoso centre Teksase.

„Grįžtame į Mėnulį, o toliau keliausime į Marsą – taigi, šiandien sveikiname dešimt naujų tyrinėtojų“, – sakė NASA administratorius Billas Nelsonas (Bilas Nelsonas) per naujokų priėmimo renginį.

„Kiekvienas kandidatas atskirai turi tinkamas savybes, bet kartu jie simbolizuoja mūsų šalies devizą: E pluribus unum – iš daugelio – vienas“, – pridūrė jis.

Dešimt kandidatų, kuriems yra nuo 32 iki 45 metų, mokysis valdyti ir prižiūrėti Tarptautinę kosmoso stotį, išeiti į atvirą kosmosą, saugiai valdyti mokomąjį lėktuvą T-38. Jie taip pat lavins robotikos įgūdžius ir mokysis rusų kalbos, kad galėtų susikalbėti su kolegomis.

Baigę studijas, jie gali būti paskirti dalyvauti misijose TKS ar giliau kosmose. Viena iš tokių iniciatyvų – NASA planai dar šį dešimtmetį grįžti į Mėnulį pagal programą „Artemis“, kurios metu Žemės palydove pirmąkart istorijoje pabuvos moteris ir nebaltaodis asmuo.

Į šią programą galėjo pretenduoti JAV piliečiai, išlaikę testą internete ir turintys STEM (biologijos, chemijos, fizikos, informatikos, inžinerinių technologijų) mokslų magistro laipsnį. Pastarasis reikalavimas anksčiau nebuvo taikomas ir galėjo būti patenkintas, jei pretendentas turėjo medicininį išsilavinimą ar buvo baigęs lakūno bandytojo programą.

Vaikystės svajonės

„Pirmą kartą susidomėjau galimybe tapti astronaute labai, labai anksti“, – sakė 38 metų JAV karinio jūrų laivyno leitenantė, lakūnė bandytoja ir aerokosminė inžinierė Jessica Wittner (Džesika Vitner).

„Mokykloje buvau ta maža mergaitė, kuri žaisdavo su raketomis parke šalia namų ir mėgo gamtos mokslų pamokas“, – pridūrė ji.

Tarp kitų naujokų – naikintuvo pilotė Nichole Ayers (Nikol Ajers), praskridusi daugiau nei 200 valandų per karines operacijas. Ji yra viena iš nedaugelio moterų, šiuo metu pilotuojančių naikintuvą F-22. Užpernai N. Ayers per kovinę operaciją vadovavo pirmajai šių naikintuvų kovos rikiuotei, sudarytai tik iš moterų.

38 metų Christopheris Williamsas (Kristoferis Viljamsas) yra Harvardo universiteto medicinos fizikos docentas.

„Pusę savo laiko padėdavau ieškoti geresnių būdų tikslingiau taikyti spindulinę terapiją vėžiui gydyti, o kitą – realiai dirbdavau daugiadisciplininėje komandoje ir gydydavau pacientus“, – prisistatė Ch. Williamsas, MIT įgijęs astrofizikos daktaro laipsnį ir anksčiau savanoriškai dirbęs  greitosios medicinos pagalbos techniku bei ugniagesiu.

45 metų Anilas Menonas yra JAV oro pajėgų pulkininkas leitenantas, anksčiau tapęs pirmuoju „SpaceX“ skrydžio chirurgu ir kurį laiką dirbęs NASA.

Šis gydytojas, kurio tėvai yra kilę iš Indijos ir Ukrainos, teikė pirmąją pagalbą per 2010 metų žemės drebėjimą Haityje, 2015 metų drebėjimą Nepale ir nelaimingą atsitikimą 2011 metų aviacijos šou „Reno Air Races“.

35 metų Christina Birch (Kristina Berč) yra baigusi matematikos bei biochemijos ir molekulinės biofizikos studijas, taip pat turi Masačusetso technologijos instituto (MIT) biologinės inžinerijos daktaro laipsnį.

Ji paliko akademinę karjerą ir pradėjo lenktyniauti JAV treko dviračių lenktynių komandoje. Ch. Birch kartą dalyvavo Olimpinėse žaidynėse ir per Pasaulio čempionatą laimėjo medalius komandinėse persekiojimo ir madisono lenktynėse.

Ankstesnis NASA kursas studijas baigė 2017 metais, o du jo nariai – Raja Chari (Radža Čaris) ir Kayla Barron (Keila Baron) – šiuo metu dirba TKS.