Go didmeistriui pavyko išplėšti vieną pergalę kovoje su superkompiuteriu

  • Teksto dydis:

Senovinio kinų stalo žaidimo go didmeistris iš Pietų Korėjos sekmadienį pagaliau iškovojo pirmąją pergalę žaisdamas prieš bendrovės „Google“ sukurtą superkompiuterį, o ši sėkmė atrodė netikėta po trijų žeminančių pralaimėjimų didelio dėmesio sulaukusioje žmogaus ir mašinos kovoje.

Lee Se-dolis (Li Sedolis) pagaliau įveikė kompiuterį „AlphaGo“ per įtemptą partiją, trukusią beveik penkias valandas. Tai buvo pirmoji jo pergalė per ketvirtąją iš penkių planuojamų partijų, o iki tol kompiuteris pirmavo „sausu“ rezultatu 3:0, paskutinį kartą laimėjęs šeštadienį.

Didmeistriui sunkiai sekėsi pastarosios partijos pradžioje, bet vėliau jis įgijo pranašumą ir galiausiai privertė „AlphaGo“ pasiduoti.

33 metų go čempionas laikomas vienu iš iškiliausių šio senovinio žaidimo meistrų ir yra laimėjęs 18 tarptautinių turnyrų, pagal šį rodiklį nusileisdamas tik vienam kitam go grandui.

Anksčiau Lee Se-dolis tvirtino triuškinamai laimėsiantis prieš dirbtinį intelektą (Artificial Intelligence, AI), bet vėliau buvo priverstas pripažinti, kad „AlphaGo“ esąs „pernelyg stiprus“.

Po antrojo pralaimėjimo Lee Se-dolis pažadėjo dėti visas pastangas, kad laimėtų bent vieną partiją.

Iki šiol garsiausia AI pergalė prieš žmogų buvo iškovota 1997 metais, kai bendrovės IBM sukurtas superkompiuteris „Deep Blue“ nugalėjo tuometį pasaulio šachmatų čempioną Garį Kasparovą.

Vis dėlto go, sukurtas prieš maždaug 4 tūkst. metų ir žaidžiamas daugiausiai Rytų Azijos šalyse, ilgą laiką buvo itin kietas riešutėlis AI kūrėjams, nes žaidimo taisyklės gana sudėtingos, o jo potencialių konfigūracijų skaičius yra beveik begalinis.

„AlphaGo“ sukūrusios grupės „Google DeepMind“ vadovas Demisas Hassabis (Demisas Hasabis) sakė, kad mokslininkams išmokyti AI žaisti go buvo ne lengviau negu įkopti į Everestą.

„AlphaGo“ naudoja dviejų giliųjų neuroninių tinklų (Deep Neural Network, DNN) sistemą, apdorojančią duomenis panašiai, kaip šis procesas vyksta žmogaus smegenyse - atmetant milijonus potencialių ėjimų, kurie, kaip žmonės žaidėjai instinktyviai nujaučia, būtų beprasmiški.

Superkompiuteris taip pat naudoja algoritmus, kurie leidžia mokytis iš sužaistų partijų, tokiu būdu didinant patirtį ir įgūdžius.

„AlphaGo“ strategija žaidžiant su Lee Se-doliu apstulbino daugelį go žinovų, kurie sakė, kad kompiuterio ėjimai buvo itin neįprasti ir kad joks žmogus dar nebuvo sugalvojęs juos panaudoti.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Keris

Keris portretas
Prieš superkompiuterį reikia žaisti naudojant kitus principus, negu jį sukonstruojant žinomais metodais, kuriais buvo pagrįstas jo žaidimas. Pavyzdžiui, priešininką galima ne spausti, o retkarčiais atsitraukti ar pan. Tas žaidimo subtilybes žino didmeistris.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių