- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Tarptautinės telekomunikacijų sąjungos (ITU) paskelbti interneto tyrimo rezultatai rodo, kad internetas tampa neatsiejama gyvenimo dalimi – 2014 m. pabaigoje net 3 mlrd. planetos gyventojų turėjo interneto prieigą (2013 m. pabaigoje tokių buvo 2,7 mlrd.). Spėjama, kad 2015 m. prieigą prie interneto turės ne mažiau nei 75 proc. Europos gyventojų. Kas atsitiko, kad žmonės taip stipriai tapo priklausomi nuo interneto, komentuoja reklamos agentūros „Adnet media“ vadovas Linas Šiautkulis.
„Į internetą tam tikra prasme persikėlė visas gyvenimas: žmonės dirba, pramogauja, apsiperka ir net bendrauja internete. Virtualioje erdvėje susibūrę visi draugai, ten pirmiausiai sužinoma apie giminaičiui gimusį vaiką ar draugų gimtadienius, – pastebi L. Šiautkulis. – Vis dėlto, svarbiausia ir labiausiai bauginanti dalis – tai, kad į internetą persikėlė ir asmens identitetas. „Facebook“ profilis, deja, daugeliui tapo svarbesnis už Lietuvos Respublikos pasą“.
Pasak L. Šiautkulio, internete privatumas neegzistuoja – žmonės, kurdami savo virtualiąją asmenybę, dažnai pamiršta apie savo duomenų saugumą. Vartotojai už galimybę dalyvauti įvairiuose socialiniuose konkursuose ar norėdami parsisiųsti žaidimus savanoriškai mainais atiduoda savo asmeninius duomenis, tad automatiškai jie tampa lengva preke suinteresuotiems rinkodaros ar specialių tarnybų atstovams. „Perkrautas informacijos chaoso, skaitmeninis žmogus tampa lengva „auka“ marketingo specialistams – norint pasiekti tikslą, jam tereiks teisingai sudėlioti savo žingsnius ir žmogus daiktą nusipirks net neįtardamas, kad sprendimą už jį priėmė rinkodaros specialistas“, – sako L. Šiautkulis.
Nors asmeninių duomenų apie vartotojus rinkimas gali atrodyti dviprasmiškas, specialistų teigimu, informacinių technologijų amžiuje tai yra būtina, norint išlaikyti vartotojų susidomėjimą. Pirkėjai darosi vis reiklesni, reikalauja naujų sprendimų ir galimybių. „Internetinės parduotuvės rinkoje užima vis didesnę dalį, tad galimybė nežengus nei kojos iš namų įsigyti reikalingų daiktų – pasiekiama ranka. Apsipirkimas internete populiarėja nebe tik jaunų žmonių tarpe, bet ir senyvo amžiaus grupėse, – sako L. Šiautkulis. – Tendencijų pokyčiams, tikėtina, įtaką padarė pasikeitęs vidutinio interneto naudotojo amžius – 2014 m. vidutinis interneto naudotojo amžius siekė 37,6 metus, 2000 m. – tik 28,7 metų. Kažkada tarsi fikcija atrodžiusi situacija, kai močiutė maistą iš prekybos centro užsako internetu, jau tapo kasdienybe“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Neištvėrė baisaus poveikio vaikams: ketiname išvyti šį banditą iš savo kaimynystės2
Albanijos ministras pirmininkas Edi Rama (Edis Rama) šeštadienį pareiškė, kad vyriausybė nuo 2025-ųjų bent vieneriems metams uždarys socialinį tinklą „TikTok“. ...
-
Protingiausiu pasaulio žmogumi tituluojamas vyras tikina turįs atsakymą, kas vyksta po mirties17
Christopheris Langanas, kurio intelekto koeficientas (IQ), teigiama, yra aukštesnis nei Alberto Einšteino, pasidalijo savo teorija apie pomirtinį gyvenimą. ...
-
Įstrigę kosmose: NASA vėl atidėjo dviejų astronautų sugrąžinimo misiją
Jau kelis mėnesius Tarptautinėje kosminėje stotyje (TKS) įstrigę du JAV astronautai ten liks bent iki kovo pabaigos, antradienį pranešė amerikiečių kosmoso agentūra NASA. ...
-
JK svarsto DI autorių teisių įstatymą, kad padėtų apsaugoti menininkų teises
Jungtinės Karalystės vyriausybė antradienį pradėjo konsultacijas dėl planų suteikti dirbtinio intelekto kūrėjams aiškumo autorių teisių klausimais, siekdama paremti menininkų pajamas ir paskatinti ekonomiką. ...
-
„TikTok“ lygties sprendimų ieško ir Rumunija, ir ES8
Rumunijos politinė sistema išgyvena precedento neturintį sukrėtimą. Kai antrojo prezidento rinkimų turo išvakarėse Konstitucinis teismas anuliavo pirmojo turo rezultatus, kilo poreikis skubiai įsivertinti, kas kelia didesnį pavojų demokr...
-
Žiniasklaida: sutriko socialinių tinklų veikla1
Trečiadienio vakarą sutriko socialinių tinklų „Facebook“ ir „Instagram“ veikla, praneša naujienų portalas „Delfi“. ...
-
Artėjant Kalėdoms „Meta“ stiprina kovą su internetinio apsipirkimo sukčiavimu
JAV technologijų bendrovė „Meta“ pirmadienį paskelbė apie pasaulinę kampaniją prieš sukčiavimą internete, skirtą apsaugoti socialinių tinklų naudotojus nuo internetinių sukčių prieš didžiąsias metų šventes. ...
-
Paviešinta, ko lietuviai ieškojo „Google“ 2024 metais: kas labiausiai kurstė smalsumą?1
Antradienį, „Google“ pateikė sąrašus tendencijų, ko šiemet internete ieškojo Lietuvos gyventojai. Dėmesio centre 2024-aisiais atsidūrė „Eurovizijos“ ir vasaros olimpinių žaidynių herojai, Europos futbolo ...
-
Europos raketa „Vega-C“ po atidėjimų iškėlė palydovą į orbitą
Naujoji Europos raketa nešėja „Vega-C“ ketvirtadienį buvo paleista iš Prancūzijos Gvianos ir pirmą kartą po nesėkmingo 2022 metų skrydžio iškėlė į orbitą palydovą. ...
-
Paleisti du Europos palydovai, turintys imituoti Saulės užtemimus
Į orbitą ketvirtadienį buvo paleisti du Europos palydovai, vykdysiantys pirmąją dirbtinių Saulės užtemimų misiją preciziška rikiuote kosminėje erdvėje. ...