- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sujungus Lenkijos geležinkelių infrastruktūros statybos bendrovę "Trakcja Polska" ir Lietuvos kelių bei tiltų infrastruktūros įmonę "Tiltra Group" į naują bendrovę "Trakcja Tiltra" ketinama suaktyvinti veiklą energetikos infrastruktūros sektoriuje, galbūt, žengiant ir įsigijimų keliu, dalyvauti koncesijos projektuose.
Planuojama, kad naujos bendrovės pajamos padidės milijardu zlotų ir 2012 metais bus 3 mlrd. zlotų (2,54 mlrd. litų).
"Tiltra Group" valdybos narys ir Plėtros departamento vadovas Romas Matiukas nurodo, kad 2009 metais bendros "Tiltra Group" ir "Trakcja Polska" pajamos siekė 1,9 mlrd. zlotų (1,61 mlrd. litų), apie 85 proc. sudaro infrastruktūros statybų apyvarta, iš šio skaičiaus 50 proc. tenka keliams ir 30 proc. geležinkeliams, Lenkijos verslo dienraščio "Puls Biznesu" informaciją trečiadienį cituoja "Verslo žinios".
"Šios dvi kryptys mūsų veikloje ir toliau dominuos, tačiau portfelyje yra ir kitų, kurios turi vis didesnę reikšmę: nekilnojamasis turtas, atsinaujinanti energetika ar statybos darbai energetikos sektoriuje. Taip pat planuojame išplėsti mūsų veiklą tokiose srityse kaip statybos koncesijos projektai ar statybinių medžiagų prekyba", - teigė R.Matiukas.
"Galvojame dalyvauti koncesijos projektuose, pavyzdžiui, statant automobilių stovėjimo aikšteles ir jas valdant. Lenkijoje šis sektorius yra menkai matomas, tačiau jis atsiveria Lietuvoje", - sakė bendrovės "Trakcja Polska" valdybos pirmininkas Maciejus Radziwillas (Macejus Radzivilas).
R.Matiukas teigia, kad grupės plėtra energetikos sektoriuje galima arba išnaudojant dabartinį "Trakcja Tiltra" potencialą, arba įsigyjant įmones, kurios jau dirba šiame sektoriuje. Tačiau apie konkrečias įmones nekalbama.
Vis dėlto analitikai pažymi, kad bendrovei bus sunku galvoti apie įsigijimus, nes po susijungimo nauja grupė turės 500 mln. zlotų (423,2 mln. litų) skolų. Taip pat pasigirdo nuomonių, kad tokie įsipareigojimai taps trukdžiu sklandžiai naujos jungtinės įmonės veiklai.
Tačiau R.Matiukas ramina skeptikus.
"Skolų lygis neturės įtakos grupės "Trakcja Tiltra" raidai. Atsižvelgiant į "Tiltra Group" patirtį bendradarbiaujant su Lenkijos ir Skandinavijos bankais, žinome, kad šis rodiklis jiems yra priimtinas", - sakė R.Matiukas.
Be to, jis pažymi, kad didžioji dalis įsipareigojimų tenka Lietuvos įmonės akcininkams, kurie lieka vieni didžiausių naujos įmonės savininkų, todėl bus suinteresuoti ilgalaike įmonės plėtra.
"Grupė taip pat turi piniginių srautų, kurių pakaktų plėtros planams finansuoti ir skoloms tvarkyti", - sakė R.Matiukas.
Sujungus Lenkijos geležinkelių infrastruktūros statybos bendrovę "Trakcja Polska" ir Lietuvos kelių bei tiltų infrastruktūros įmonę "Tiltra Group" į naują bendrovę "Trakcja Tiltra" ketinama suaktyvinti veiklą energetikos infrastruktūros sektoriuje, galbūt, žengiant ir įsigijimų keliu, dalyvauti koncesijos projektuose.
Planuojama, kad naujos bendrovės pajamos padidės milijardu zlotų ir 2012 metais bus 3 mlrd. zlotų (2,54 mlrd. litų).
"Tiltra Group" valdybos narys ir Plėtros departamento vadovas Romas Matiukas nurodo, kad 2009 metais bendros "Tiltra Group" ir "Trakcja Polska" pajamos siekė 1,9 mlrd. zlotų (1,61 mlrd. litų), apie 85 proc. sudaro infrastruktūros statybų apyvarta, iš šio skaičiaus 50 proc. tenka keliams ir 30 proc. geležinkeliams, Lenkijos verslo dienraščio "Puls Biznesu" informaciją trečiadienį cituoja "Verslo žinios".
"Šios dvi kryptys mūsų veikloje ir toliau dominuos, tačiau portfelyje yra ir kitų, kurios turi vis didesnę reikšmę: nekilnojamasis turtas, atsinaujinanti energetika ar statybos darbai energetikos sektoriuje. Taip pat planuojame išplėsti mūsų veiklą tokiose srityse kaip statybos koncesijos projektai ar statybinių medžiagų prekyba", - teigė R.Matiukas.
"Galvojame dalyvauti koncesijos projektuose, pavyzdžiui, statant automobilių stovėjimo aikšteles ir jas valdant. Lenkijoje šis sektorius yra menkai matomas, tačiau jis atsiveria Lietuvoje", - sakė bendrovės "Trakcja Polska" valdybos pirmininkas Maciejus Radziwillas (Macejus Radzivilas).
R.Matiukas teigia, kad grupės plėtra energetikos sektoriuje galima arba išnaudojant dabartinį "Trakcja Tiltra" potencialą, arba įsigyjant įmones, kurios jau dirba šiame sektoriuje. Tačiau apie konkrečias įmones nekalbama.
Vis dėlto analitikai pažymi, kad bendrovei bus sunku galvoti apie įsigijimus, nes po susijungimo nauja grupė turės 500 mln. zlotų (423,2 mln. litų) skolų. Taip pat pasigirdo nuomonių, kad tokie įsipareigojimai taps trukdžiu sklandžiai naujos jungtinės įmonės veiklai.
Tačiau R.Matiukas ramina skeptikus.
"Skolų lygis neturės įtakos grupės "Trakcja Tiltra" raidai. Atsižvelgiant į "Tiltra Group" patirtį bendradarbiaujant su Lenkijos ir Skandinavijos bankais, žinome, kad šis rodiklis jiems yra priimtinas", - sakė R.Matiukas.
Be to, jis pažymi, kad didžioji dalis įsipareigojimų tenka Lietuvos įmonės akcininkams, kurie lieka vieni didžiausių naujos įmonės savininkų, todėl bus suinteresuoti ilgalaike įmonės plėtra.
"Grupė taip pat turi piniginių srautų, kurių pakaktų plėtros planams finansuoti ir skoloms tvarkyti", - sakė R.Matiukas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilkikai prie Šalčininkų punkto nuo penktadienio turi laukti kitoje vietoje3
Vilkikai, važiuojantys per Šalčininkų pasienio postą ir laukiantys kelkraštyje bei keliantys riziką eismo saugumui, nuo penktadienio nukreipiami laukti į kitą, mažiau judrų kelią. ...
-
Bankų pelnas vėl viršijo rekordus ir tai dar – ne pabaiga?14
Bankų pelnas šiemet – beveik 1 mlrd. eurų. Tai yra du kartus daugiau nei 2022-aisiais. Beje, tiek pelno bankai uždirbo jau atskaičius laikinąjį solidarumo įnašą į šalies biudžetą. Bendra sumokėta suma perkopė 250 mln. eu...
-
KT vertins, ar kailinių žvėrelių verslo draudimas neprieštarauja Konstitucijai6
Konstitucinis Teismas (KT) ėmėsi svarstyti, ar parlamento įteisintas kailinių žvėrelių verslo draudimas atitinka pagrindinį šalies įstatymą. ...
-
Už šūkį „šlovė Ukrainai“ – išpuoliai prieš lietuvius užsienio kurortuose
Lietuvių turistų atostogas svetur vis dažniau apkartina netikėti susidūrimai su ten pat ilsėtis atvykstančiais rusais. Užtenka pasakyti „šlovė Ukrainai“ ir dūžta lėkštės, į poilsiautojus skraido stiklinės. Tokį i&scaro...
-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle6
Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stoteles įrengusi savivaldybės administracija, reaguodama į elektros kainų svyravimus ir piktnaudžiavimo atvejus, imasi neišvengiamo sprendimo. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo s...
-
Lietuvos specialistai nuskenavo Bučos ir Borodyankos teritorijas Ukrainoje: buvo apgadinti dronai
Statybos sektoriaus vystymo agentūra (SSVA) baigė karo suniokotų Bučos ir Borodyankos teritorijų Ukrainoje fotografavimą dronais, kad vėliau galėtų būti sukurtas 3D miestų planavimo įrankis. ...
-
A. Mazuronis prognozuoja, kad šios kadencijos Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos4
Opozicinės Darbo partijos lyderis Andrius Mazuronis sako, kad šiemet kadenciją baigiantis Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos, o pastaraisiais mėnesiais vykusios diskusijos buvo skirtos imituoti sprendimų paiešką. ...
-
M. Lingė: maitinimo sektoriuje bankrotų mažėja, įdarbinama vis daugiau žmonių3
Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas konservatorius Mindaugas Lingė sako, kad įdarbinimai maitinimo sektoriuje auga, bankrotų mažėja, daugėja pradedančių veiklą įmonių, tuo metu Ugdymo ir gydymo įstaigų maisto gamintojų asociacijos va...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...