Iš kruizinio laivo dingusių žmonių skaičius padidintas iki 29

Iš italų kruizinio laivo dingusių žmonių skaičius padidintas iki 29, be to, ši tragedija pirmadienį virto dar ir ekologine krize, nes dėl audringos jūros į švarius vandenis prie Toskanos krantų, kurie yra delfinų ir banginių draustinis, gali išsilieti laivo degalai.

Italų kompanija, kuriai priklauso apvirtęs didžiulis laivas, apkaltino kapitoną sukėlus šią tragediją, per kurią žuvo mažiausiai šeši ir dingo dar 29 žmonės. Kompanija nurodo, kad kapitonas, kuris yra suimtas, atliko „nepatvirtintą, nesankcionuotą manevrą“, norėdamas nukreipti laivą nuo nustatyto kurso.

Anksčiau pareigūnai buvo pranešę, kad dingo 16 žmonių, bet Italijos pakrančių apsaugos pareigūnas Marco Brusco vėlai pirmadienį sakė, kad, praėjus trims dienoms po to, kai „Costa Concordia“ prie Džilijo salos užplaukė ant povandeninės uolos ir apvirto, dingę yra 25 keleiviai ir keturi įgulos nariai.

M.Brusco nepaaiškino, kodėl dingusiųjų skaičius buvo taip padidintas, bet sakė, kad 10 dingusiųjų yra vokiečiai, o du - amerikiečiai.

Pasak pareigūno, vis dar yra „vilties kibirkštėlė“, kad didžiuliame kruiziniame laive kažkas liko gyvas, nes dar ne visos jo dalys patikrintos. Praėjusį kartą gyvas žmogus - koją susilaužęs įgulos narys - iš laivo buvo išgelbėtas sekmadienį.

Jūra, kuri pirmosiomis gelbėjimo operacijos dienomis buvo rami, pirmadienį pradėjo banguoti, pajudino lavą ir privertė nuogąstauti, kad po bet kokio tolesnio sujudinimo degalai, kurių laive yra 1,9 mln. l, gali išsilieti į vandenį.

Džilijo sala yra populiari nardymo su akvalangais vieta ir priklauso saugomam Toskanos salynui.

Pirmadienį dėl audringos jūros gelbėjimo darbai kelioms valandoms buvo sustabdyti.

Italijos aplinkos ministras Corrado Clini prakalbo apie galima ekologinę katastrofą. „Kol kas jokie degalai neišsiliejo, bet turime greitai įsikišti“, - RAI radijui sakė jis.

Dar prieš „Costa Concordia“ katastrofą aplinkosaugininkai vis labiau ragino apriboti didelių laivų plaukiojimą tame rajone.

Laivą eksploatuojanti „Costa Crociere SpA“ pasamdė vieną garsiausių pasaulyje laivų gelbėjimo kompanijų - „Smit Internationale“ iš Roterdamo (Nyderlandai), - kad ji pašalintų 290 m kruizinį laivą ir saugiai išpumpuotų kurą. Ši kompanija užtikrino ir naftos gavybos platformų saugumą po uragano „Katrina“.

Be to, „Costa Crociere SpA“ paskelbė, kad laivo kapitonas Francesco Schettino vėlai penktadienį tyčia nukrypo nuo patvirtinto laivo kurso ir priplaukė pernelyg arti povandeninės uolos.

Tas priartėjimas prie kranto tikriausiai buvo padarytas dėl vyriausiojo padavėjo, kuris yra iš Džilijo ir kurio tėvai tebegyvena šioje saloje, praneša vietos žiniasklaida.

Teisėjas antradienį turi nuspręsti, ar palikti F.Schettino už grotų.

„Esame priblokšti to neatsargaus manevro, kurį “Costa Concordia„ vadas atliko prie Džilijo salos, - žurnalistams sakė prokuroras Francesco Verusio. - Tai buvo nedovanotina“.

Jungtinių Tautų (JT) laivybos saugumo agentūros vadovas sakė, kad reikia pasimokyti iš „Costa Concordia“ katastrofos, įvykusios praėjus 100-ui metų po to, kai į ledkalnį rėžėsi „Titanikas“ ir buvo sudaryta pirmoji tarptautinė konvencija dėl laivybos saugumo.

„Turėtume rimtai apsvarstyti pamokas, kurias reikia išmokti, ir, jei būtina, iš naujo išnagrinėti taisykles dėl didelių keleivinių laivų saugumo atsižvelgiant į aukų tyrimo išvadas“, - sakė Tarptautinės laivybos organizacijos generalinis sekretorius Koji Sekimizu.

Majamyje įsikūrusi „Carnival Corp.“, kuriai priklauso „Costa Crociere SpA“, preliminariai apskaičiavo, kad netekus „Costa Concordia“ nuostoliai vien 2012 metais sudarys 85-95 mln. dolerių, tačiau nurodė, kad bus ir kitokių išlaidų. Kompanijos akcijų kaina pirmadienį krito daugiau kaip 16 procentų.

„Costa Crociere“ valdybos pirmininkas ir vadovas Pieras Luigi Foschi sakė, kad kompanija suteiks F.Schettino teisinę pagalbą, bet atribojo kompaniją nuo jo elgesio, kuriuo esą buvo pažeistos visos taisyklės.

„Kapitonas Schettino savo paties valia ėmėsi iniciatyvos, o tai prieštarauja mūsų rašytinėms elgesio taisyklėms“, - pažymėjo P.L.Foschi, viešai kalbėdamas pirmą kartą nuo pat katastrofos.

Pasak P.L.Foschi, anksčiau kompanija tik vieną vienintelį kartą yra pritarusi tokiam priartėjimui prie Džilijo - pernai rugpjūčio 10-osios naktį. Tada tokiam manevrui pritarė ir uostas, ir kompanija.

Tačiau vietos gyventojai sako, kad anksčiau būta kelių tokių pasirodymų, tik visada - vasarą, kai saloje pilna turistų.

P.L.Foschi tiesiogiai neatsakė į prokurorų ir keleivių kaltinimus, kad F.Schettino paliko laivą dar prieš tai, kai buvo evakuoti visi keleiviai, tačiau užsiminė, kad kapitono elgesys evakuacijos metu nebuvo toks blogas, kaip vaizduojama. Plačiau jis nekomentavo.

Italijos pakrančių apsaugos pareigūnai sako, kad F.Schettino nepaisė jų prašymų grįžti į laivą, iš kurio chaotiškai buvo evakuojama daugiau kaip 4,2 tūkst. žmonių. Laivui pasvirus nebebuvo galima naudoti daugelio gelbėjimo plaustų ir laive likusias dešimtis žmonių teko evakuoti sraigtasparniais - tai vyko kelios valandos po to, kai žmonės matė F.Schettino paliekantį laivą.

Prieš savo suėmimą kapitonas viename interviu tvirtino, kad liko laive iki pat galo.


Šiame straipsnyje: Costa Concordia

NAUJAUSI KOMENTARAI

alpinistas

alpinistas portretas
geriau už kalnus gali būti tiktai kalnai, kuriuose dar nebuvau. Neturėčiau ką veikti tose geldose, t.y kruiziniuose laivuose.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių