Lietuvos kelių tarnybų pareigūnai nuo sekmadienio vidurnakčio į Lietuvą iš Lenkijos neįleido aštuonių leidimų neturinčių trečiųjų šalių vilkikų, dar vienas važiavo neužpildęs reikalaujamo leidimo.
Lenkijai per pasienyje su Baltarusija esantį vienintelį vilkikams skirtą pasienio kontrolės punktą Koroščine praleidžiant tik Europos Sąjungos (ES) ir Europos laisvosios prekybos asociacijos (EFTA) šalims priklausančius vilkikus, Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje išlieka padidėjusios jų eilės, o patikros laukimo laikas siekia iki dviejų parų.
Lietuvos logistikos verslo situacija rudenį neturėtų būti tokia bloga, kaip buvo prognozuojama prasidėjus karui Ukrainoje ir mažėjant vartotojų išlaidoms Europoje, teigia ekspertai. Pasak jų, viena pagrindinių problemų šiame versle išliks darbo jėgos trūkumas, iššūkių kels ir kylančios energijos kainos, neigiamai veikiančios konkurencingumą.
Europos Komisijos (EK) sprendimas leisti Rusijai tik geležinkeliais gabenti sankcionuotas prekes į Kaliningrado sritį ir atgal per Europos Sąjungos (ES) teritoriją, didelės žalos ir įtakos Lietuvos transporto bendrovėms neturės, teigia šalies vežėjų atstovai.
Lietuvos transporto ir logistikos verslo atstovai teigia pasigendantys informacijos apie ketinimus uždrausti rusiškų ir baltarusiškų krovinių gabenimą keliais. Anot jų, toks sprendimas, ypač jei jį priimtų tik Baltijos šalys ir Lenkija, smogtų ir daliai Lietuvos įmonių – jos prarastų prekių gabenimo koridorius į vidurinę Aziją, tuo metu Rusijos vežėjams didelės įtakos tai neturėtų.
Vilkikų eilės Lietuvos pasienyje su Baltarusija mažėja dėl kasdien vis labiau menkstančių vilkikų srautų sparčiai trūkinėjant prekybos ryšiams su Rusija ir Baltarusija, sako Lietuvos logistų ir ekspeditorių asociacijos „Lineka“ prezidentas.
Nuo vasario pradžios smarkiai išaugus vilkikų eilėms pasienyje su Baltarusija jos ir toliau nemažėja – beveik visuose pasienio punktuose išvažiuoti iš Lietuvos penktadienį laukė maždaug po pusantro šimto, o Baltarusijos pusėje – šimtai vilkikų.
Tvyrant geopolitinei įtampai tarp Rusijos ir Vakarų bei vis garsiau skambant nuogąstavimams apie galimą Rusijos karinę ataką prieš provakarietišką Ukrainą, Lietuvos logistikos ir transporto sektoriaus atstovai tvirtina, kad toks konfliktas dar labiau išbalansuotų tiekimo grandines, neatsigavusias nuo pandemijos.
Vidaus reikalų ministrei Agnei Bilotaitei užsiminus, kad augant migrantų bandymams patekti į Lietuvą vilkikuose, gali būti uždaryti Lietuvos–Baltarusijos pasienio punktai, vežėjų atstovai ragina valdžios atstovus atsakingiau daryti panašius pareiškimus.