- Janis Muchks, Roma Pakėnienė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Europos Komisijos (EK) sprendimas leisti Rusijai tik geležinkeliais gabenti sankcionuotas prekes į Kaliningrado sritį ir atgal per Europos Sąjungos (ES) teritoriją, didelės žalos ir įtakos Lietuvos transporto bendrovėms neturės, teigia šalies vežėjų atstovai.
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas teigiamai vertina EK sprendimą.
„Mes buvome likę nežinioje ir labai gerai, jog pavyko pasiekti šiokį tokį susitarimą, kadangi buvo įmanoma tolesnė įvykių eskalacija. Sankcionuotos prekės sudarė viso labo apie 10–15 proc. viso krovinių srauto į Kaliningrado sritį. Likusias prekes ir toliau vežėme mes bei kiti Rytų Europos vežėjai“, – BNS Plius sakė Z. Buivydas.
Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso generalinis sekretorius P. Drižas teigė, jog didžiųjų Lietuvos vežėjų draudimas gabenti sankcionuotas prekes tranzitu nepaveiks, nes jie ten nieko nevežė.
Mes buvome likę nežinioje ir labai gerai, jog pavyko pasiekti šiokį tokį susitarimą.
„Galiu kalbėti tik už aljanso narius, tačiau neturiu žinių, jog kas nors iš mūsų narių, didžiausių Lietuvos transportininkų, dar vykdė kokią nors veiklą Kaliningrado srityje. Taip, kai kurios įmonės turi filialus pačioje Rusijoje, bet, mano žiniomis, bet kokie reisai į Kaliningradą buvo nutraukti prasidėjus karui Ukrainoje“, – BNS Plius sakė P. Drižas.
„Lietuvos geležinkelių“ ir Muitinės departamento atstovai BNS naujos tvarkos kol kas nekomentavo.
EK trečiadienį leido Rusijai geležinkeliais gabenti sankcionuotas prekes į Kaliningradą ir atgal per ES teritoriją, tačiau tik šio eksklavo poreikiams.
„Šiomis gairėmis patvirtinama, kad Rusijos įmonių vykdomas sankcionuojamų prekių tranzitas keliais pagal ES ribojamąsias priemones nėra leidžiamas. Tokio draudimo nėra geležinkelių transporte, nepažeidžiant ES valstybių narių pareigos atlikti veiksmingą kontrolę“, – rašoma Komisijos pranešime spaudai.
Dalies Rusijos prekių tranzitas į Kaliningradą sustojo, įsigaliojus Europos Sąjungos (ES) sankcijoms, paskelbtoms dėl Maskvos invazijos į Ukrainą.
Lietuvos ir Europos Komisijos atstovai pastarosiomis savaitėmis konsultavosi dėl sankcionuojamų prekių tranzito į Kaliningradą po to, kai Maskvos pasipiktinimą sukėlė birželį įsigalioję apribojimai plienui ir kitiems juodiesiems metalams.
Lietuva ir kitos ES šalys narės turės tikrinti, ar tranzito kiekiai išlieka pastarųjų trejų metų ribose, taip siekiant užtikrinti, jog į Kaliningradą vežamos sankcionuotos prekės atitiktų realią paklausą vietoje ir nebūtų eksportuojamos į Bendrijos šalis.
Valstybės narės taip pat turės stebėti, ar nėra neįprastų prekių srautų ar prekybos tendencijų, kurios galėtų padėti apeiti sankcijas.
Nepaisant atnaujintų gairių, toliau išlieka draudžiamas karinių ar dvigubo naudojimo sankcionuojamų prekių ir technologijų tranzitas, nepriklausomai nuo pasirinkto transportavimo būdo.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Siūlo keisti alkoholio prekybos ribojimus sekmadieniais15
Seimui šių metų pradžioje sausį atmetus pluoštą valdančiųjų iniciatyvų atlaisvinti alkoholio prekybą, liberalai siūlo atšaukti ribojimą sekmadieniais juo prekiauti tik iki 15 val. ...
-
I. Šimonytė: iš Medijų rėmimo fondo bus remiami kultūros bei kiti leidiniai1
Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad leidėjams ir toliau bus mokamos kompensacijos už prenumeratos pristatymą miesteliuose ir kaimo vietovėse. Be to, pasak jos, iš naujojo Medijų rėmimo fondo bus remiami ir kultūros bei kiti leidiniai, ku...
-
Seimas spręs, ar drausti prekybininkams bausti tiekėjus
Seimas imasi svarstymo, ar uždrausti prekybininkams bausti tiekėjus, kai jie negali pristatyti produkcijos per labai trumpą laiką, jei dėl to nesusitarta raštu. ...
-
Seimas: taršos mokesčiu nebus apmokestinamos perdirbtos pakuotės1
Nuo 2025 metų verslas bus atleidžiamas nuo mokesčio už aplinkos teršimą kombinuotų, plastiko, PET pakuočių atliekomis, jeigu jos visos bus perdirbtos. ...
-
Buvęs ministras apie siūlymus dėl rekordinių palūkanų: kam spręsti problemą, kurios nėra?
Kaip gelbėti paskolas turinčius lietuvius nuo finansinių kančių, pylėsi siūlymai iš visų pusių. Prezidentūra siūlo didinti gyventojų pajamas – minimalią algą ir neapmokestinamą pajamų dydį. Seimo opozicija užregistravo įstatymo ...
-
LEA: benzinas Lietuvoje per savaitę brango vienu, dyzelinas – keturiais centais
Vidutinė benzino kaina per savaitę Lietuvoje padidėjo vienu, o dyzelino – keturiais centais, rodo ketvirtadienį Lietuvos energetikos agentūros (LEA) paskelbta apžvalga. ...
-
Atgimsta prekyba su Kinija: pykčių – lyg nebūta?9
Lietuviški durpynų laukai prieš dvejus metus dar domino kinus. Šilutėje pagamintuose durpių substratuose Kinijos gyventojai galėjo užsiauginti kokių tik nori daržovių. Stojus prekybos karui su Kinija, daugiau durpės į tą pusę n...
-
Seimas uždraudė kailinių žvėrelių fermas19
Seimas ketvirtadienį priėmė įstatymą, nuo 2027 metų Lietuvoje uždraudžiantį kailinių žvėrelių verslą. ...
-
Statistikai: mokytojai uždirba 10 proc. daugiau nei kiti darbuotojai5
Šalies valstybinėse mokyklose dirbančių mokytojų vidutinis atlyginimas prieš mokesčius viršija 2,2 tūkst. eurų ir yra dešimtadaliu didesnis už šalies vidurkį, teigia Valstybės duomenų agentūra (VDA). ...
-
Apklausa: finansiniai sukčiai taikosi į vis jaunesnius žmones
64 proc. lietuvių mano, kad finansinio sukčiavimo atvejų per pastaruosius metus padaugėjo. Tai labiausiai pastebėjo žmonės nuo 30 iki 39 metų amžiaus, rodo „Luminor“ banko užsakymu atlikta apklausa. ...