Vairavimo kursų kaina gali didėti dvigubai

Dėl Susisiekimo ministerijos vairavimo mokykloms nustatytų naujų reikalavimų, įsigaliosiančių nuo 2012 metų, vairavimo kursų kaina gali kilti nuo 30 iki 100 procentų, teigia šias paslaugas teikiančių įmonių vadovai. Anot pašnekovų, permainas lengviau turėtų atlaikyti didžiosios vairavimo mokyklos, turinčios po keletą filialų, tuo tarpu mažesniosioms gali tekti iš viso pasitraukti iš rinkos.

Kaip skelbta anksčiau, Susisiekimo ministerija nutarė, jog nuo 2012 metų vairavimo mokyklos privalės įrašyti praktinio vairavimo įgūdžių galutinę įskaitą.

Vairavimo mokyklos turės daryti ir vienerius metus saugoti praktinio vairavimo įgūdžių galutinės įskaitos vaizdo ir garso įrašus, todėl joms bus privaloma turėti šiam tikslui reikiamą įrangą.

Vairuotojų rengimui naudojamos transporto priemonės turės būti ne senesnės kaip 10 metų. Vairavimo mokykloms bus privaloma turėti nuosavą uždarą aikštelę.

Be to, 10 valandų (nuo 20 iki 30) pailgės praktinio vairavimo mokymų trukmė, tačiau bus mažinamas teorijos mokymo kurso valandų skaičius (nuo 60 iki 40).

Siekiant pagerinti vairavimo mokyklų darbuotojų kvalifikaciją, vairuotojų mokytojai ir vairavimo instruktoriai turės tobulinti kvalifikaciją aukštosiose mokyklose baigdami periodinius kursus bei kartą per 5 metus laikyti egzaminą „Regitroje“.

Lrt.lt domėjosi, kokią įtaką šios naujovės įturės vairavimo kursų kainą.

Vairavimo mokyklos: kursai gali pabrangti ir 50, ir 100 proc.

Lrt.lt kalbintos mokyklos kol kas nelabai noriai leidžiasi į kalbas apie tai, kaip nauji reikalavimai gali pakoreguoti vairavimo kursų kainą.

Vairavimo mokyklos „Visagalis“ vadovas Zenonas Kubiliūnas pastebi, jog kursų kainą įtakos ir tai, kokia 2012-aisiais bus kuro kaina ir darbuotojų atlyginimai.

„Sunku šiai dienai pasakyti. Prieš metus kursų kaina buvo 1200 litų, šiandien dienai – 800 litų. Jeigu tebesitęs krizė, žmonių nebus, tai gal kaina ta pati išliks, bet jeigu prisidės papildomų vairavimo valandų, tai mokymai gali pabrangti iki 30 procentų“, – svarstė pašnekovas.

Jono Jasučio vairavimo mokyklos vadovas Jonas Jasutis mano, vairavimo kursų kaina kils bent 50 procentų.

„Vairavimo mokymų kursų kaina, mokyklai norint įsigyti ne senesnius nei 10 metų automobilius, automatiškai turės didėti. Prisidės dar dešimt vairavimo valandų, o kur dar filmavimo įranga, laikmenos, kurias reikės įsigyti.

Kas laikys mažą kainą, turės užsidaryti, nes praktiškai finansiškai neišsiversi, neišsisuksi iš ministerijos reikalavimų“, – pažymėjo J. Jasutis.

Vairavimo mokyklos „Automotoket“ vadovas Aleksandras Galaševičius taip pat antrino savo kolegoms.

„Jeigu visi pakels kainas, kodėl aš turiu nekelti? Ir aš kelsiu kainą“, – sakė pašnekovas.

Vairavimo mokyklos savininkas Vladimiras Kostygovas mano, jog vairavimo kursų kaina 2012-aisiais turėtų padvigubėti.

„Gera kamera kainuoja 5 tūkst. litų. Tai jeigu mokykloje yra penkios mašinos, tai jau 25 tūkstančiai. Nauja mašina kainuoja apie 60 tūkst.“, – būsimas išlaidas skaičiavo vairavimo mokyklos vadovas.

Vairavimo mokykos ARV-AUTO vadovas Valdas Šlepikas pastebėjo, jog jeigu Susisiekimo ministerijos nustatyti reikalavimai įsigaliotų jau šiandien, kursų kaina jo valdomoje įmonėje didėtų trečdaliu.

„Aišku, tos vairavimo mokyklos, kurioms teks įsigyti naujas mašinas, kursus turės branginti 60–70, o gal ir visu 100 proc.“, – pastebėjo V. Šlepikas.

LVMA ir „Regitra“ kainų prognozuoti nenori Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos vadovas Darius Lesickas pažymėjo, jog vairavimo kursų kainos kils, tačiau kiek – prognozuoti sunku.

Paklaustas, kaip vertina naujus reikalavimus, D. Lesickas neslėpė nesantis visiškai patenkintas reforma.

Anot pašnekovo, į problemas Susisiekimo ministerija pasižiūrėjo „nekompleksiškai“ bei „nuėjo lengviausiu keliu“. Pašnekovo nuomone, daugiau atsakomybės turėjo būti suteikta ne tik vairavimo mokykloms, bet taip pat ir ugdymo įstaigoms, policijai, medikams.

„Ar pakeitimai pagerins situaciją keliuose, mes pamatysime po kelerių metų, nors aš manau, kad šie dalykai jai neturės jokios įtakos, todėl kad į esamą situaciją pasižiūrėta labai nekompleksiškai.

Tai yra ir teisės aktų, ir naujų technologijų įvedimo, ir pasižiūrėjimo kaip ir ką atlieka policija, ir visuomeninių organizacijų, pradedant darželiu ir baigiant mokykla, klausimas. Per du mėnesius, kuriuos vairavimo mokykla turi mokinį, žmogaus neįmanoma perauklėti, jeigu tėvai jam sakė kitaip.

Neatkreiptas dėmesys į medikus. Tyrimai rodo, jog mažiausiai 15 procentų žmonių apskritai negali būti vairuotojais, bet jeigu žmogus su negalia gauna medicininę pažymą, sutikite, kad kelyje yra problema“, – dėstė pašnekovas.

Tuo metu valstybės įmonės „Regitra“ vyresnysis specialistas Algimantas Tarabilda pastebėjo, jog „tik gyvenimas parodys, kaip čia viskas išsirutulios“.

„Pagyvensime – pamatysime. Dabar pasirinkome priemones, kai jos bus įgyvendintos, po kažkiek laiko, bus galima kalbėti apie rezultatus“, – sakė „Regitros“ atstovas.

V. Sadauskas: galbūt atsiras daugiau skaidrumo Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) docentas, daktaras Vigilijus Sadauskas pastebi, jog vairavimo kursų kainos 2012-aisiais kai kuriose mokyklose gali ir visai nepakilti, tačiau gali būti, jog daliai vairavimo mokyklų teks užsidaryti.

„Jeigu mokykla yra didelė ir ji turi pakankamą bazę, ruošia ne vieną mokinį, o ruošia daugiau, tai tokiose mokyklose kainos tikrai nepakils – jos jau dabar turi reikalingą įrangą.

Mažosios mokyklos, kuriose nebuvo mokoma, o tik išrašomi pažymėjimai, t.y. kurios pagrinde užsiimdavo tiktai kelių eismo taisyklių davimu ir nusirašymu, užsidarys, nes paprasčiausiai nebepajėgs konkuruoti su didesnėmis arba turės didinti kainas“, – teigė pašnekovas.

V. Sadauskas taip pat pažymėjo, jog nemažai vairavimo mokyklų dirba neskaidriai.

„Tarkime, viena vairavimo mokykla nurodo, kad dvi papildomos vairavimo pamokos kainuoja 70 litų. Oficialiai vairavimo mokyklos puslapyje. Bet tai nerealu. Paskaičiuokite, per dvi valandas vairuotojas važiuodamas vien kuro išdegina keletą litų. Už litrą mokėti reikės iki 20 litų, vadinasi automobilio eksploatacijai ir darbuotojo dviejų valandų trukmės darbo užmokesčiui išeina 50 litų. Jeigu nuo to reikėtų mokėti mokesčius, tai tikrai šitas 70 litų už dvi valandas mokestis būtų kitoks.

Mes VGTU saugaus eismo centre skaičiavome, kiek realiai, įvertinant ir mokant valstybei visus mokesčius, kainuotų viena vairavimo valanda žmogui, kuris norėtų ateiti patobulinti savo įgūdžius. Vienai valandai gavome 56 litus, nenumatant pelno, tačiau padengiant savikainą, išlaidas ir nustatant tam tikrus atlyginimus už tą valandą. Dabar gi 70 litų kainuoja dvi vairavimo pamokos. Tos kainos, kurios yra dempinguojamos, tikrai nėra realios“, – mano V. Sadauskas.


Šiame straipsnyje: vairavimo kursaikaina

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių