Vilnius imasi iniciatyvos projektuoti modernius bortelius

  • Teksto dydis:

Vilnius dviračių takus nuo šaligatvio planuoja atskirti nuožulniais borteliais, kaip tai daro nemaža dalis Vakarų Europos šalių, tokių kaip Olandija, Austrija, Vokietija. Aukščio skirtumai tarp dviračių ir pėsčiųjų takų svarbūs, siekiant tinkamai atskirti skirtingu greičiu judančius srautus. Šiuo metu rengiamuose projektuose vaizduojamas naujas tipinis nuožulnus bortelis, tinkantis sujungti su standartiniu, 8 cm pločio vejos apvadu. Tikimasi, kad ir mūsų šalies gamintojai netruks pradėti gaminti ir siūlyti rinkoje šio tipo bortelius, nes jų poreikis miestuose tiesiant dviračių takus tik augs.

„Užsienio šalių ilgametė patirtis rodo, jog tokie borteliai pasiteisina ir kaip svarbus psichologinis veiksnys – mažina konfliktinių situacijų skaičių, užtikrina sklandų ir patogų dviratininkų bei pėsčiųjų judėjimą būtent jiems numatyta infrastruktūra. Nuožulnumas apsaugos nuo galimo kritimo nuo dviračio netyčia užvažiavus ant bortelio ratu. Bortelių svarbą ir poreikį nuolat akcentuoja pėsčiųjų ir dviratininkų asociacijų atstovai, dalyvaudami dviračių takų projektinių pasiūlymų svarstymuose.“ – sako „Susisiekimo paslaugų“ Tvaraus susisiekimo skyriaus projektų vadovas Antonas Nikitinas.

Skaičiuojama, kad vien šiuo metu projektuojamiems takams, kurių rangos darbai prasidės 2018 m. antroje pusėje ir 2019 metais, tokių bortelių prireiks daugiau kaip 10 km. Naujieji borteliai numatomi ne tik Žirmūnų, Minties, Tuskulėnų, Kernavės, T. Narbuto, Rinktinės, Žirmūnų, Algirdo, Geležinkelio, Dariaus ir Girėno gatvėse projektuojamuose takuose, bet ir kituose ateityje įrengiamoje ir remontuojamoje dviračių infrastruktūroje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių