Viešasis transportas tarnauja valdžiai?

Kol miesto ir rajono savivaldybės nesugeba susitarti, kaip tinkamai sureguliuoti viešojo transporto maršrutus ir grafikus, gyventojai patys priversti ieškoti būdų, kaip nuvažiuoti ten, kur reikia.

Žmonės patiria nepatogumų

"Daug mūsų studentų, gyvenančių Šilainiuose, nebegali normaliai pasiekti universiteto, nes tokiu maršrutu nevažiuoja nei mikroautobusai, nei autobusai", – piktinosi Lietuvos žemės ūkio universiteto studentų atstovybės prezidentė Živilė Vyštartaitė.

Nusprendusi taupyti miesto savivaldybė nuo balandžio 1-osios sutrumpino 9-ojo autobuso maršrutą. Anksčiau važiavęs iš Šilainių į Žemės ūkio universitetą, dabar šis autobusas į rajoną nebevažiuoja ir keleivius atveža tik iki Lampėdžių.

"Paliko tą patį 46-ojo autobuso grafiką kaip žiemą. Jeigu atvažiuoja ilgas autobusas, dar įmanoma pasiekti miestą, o jei standartinis, gali ir netilpti", – guodėsi Girionyse gyvenanti Snieguolė. Aplink Girionis daug kolektyvinių sodų, todėl šiltuoju metų laiku keleivių gerokai padaugėja. Kai kurie kauniečiai vasarą persikelia ten gyventi. Savaitgaliais, nors keleivių ypač daug, autobusas važiuoja maždaug kas 2,5 val.

Kai kurie garliaviečiai skundžiasi, kad 6-ojo maršruto autobusas į Garliavą užsuka rečiau nei anksčiau. Mieste nuo balandžio 1-osios sustabdytas 45-ojo maršruto autobusas, gerokai sutrumpėjo 20 ir 16 maršrutai. Sutrumpinus 27-ojo autobuso maršrutą, pablogėjo Kleboniškyje gyvenančių žmonių susisiekimas su miestu.

Pasiklydo biurokratijoje

Paklaustas, ar miesto viešojo transporto maršrutai ir grafikai derinami su rajono savivaldybe, Kauno savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras tikino, kad nė vienas autobusas negali išvažiuoti iš miesto į rajoną be rajono savivaldybės parašų. Tačiau tai daugiau biurokratinė priežastis, nei bandymas realiai spręsti klausimus. Transporto skyriaus vedėjas išsisuko nuo klausimo, ar bandyta prie vieno stalo kalbėti apie tai, kaip pagerinti žmonėms susisiekimą.

"Viskas atsiremia į galimybes. Siūlėme rajono savivaldybei prisidėti prie mūsų viešojo transporto subsidijavimo, bet šie siūlymai buvo atmesti", – pareiškė P.Keras. Miesto savivaldybė tikina, kad transporto maršrutus reikėjo peržiūrėti dėl lėšų trūkumo.

Anot P.Kero, 46-ojo maršruto autobusas važiuoja kolektyvinių sodų link tik todėl, kad Žiegždriuose yra Psichiatrijos ligoninė. Transporto skyriaus vedėjo teigimu, miesto savivaldybė pratęsė 43-iojo autobuso maršrutą, kad Vaišvydavoje gyvenantys moksleiviai galėtų pasiekti mokyklą Kaune, o kelionėmis į sodus turėtų rūpintis rajono savivaldybė.

Rajonas problemos nemato

"Rajono gyventojai, važinėjantys į Kauną, norėtų, kad būtų atsižvelgta į jų pageidavimus, bet mes negalime nurodinėti miestui. Su įvairiais pasiūlymais į miesto savivaldybę kreipėmės ne kartą, tačiau jie buvo atmesti", – aiškino rajono savivaldybės Kelių ir transporto skyriaus vedėjas Kęstutis Povilaitis. Apie tai, kad 9-ojo maršruto autobusas nebevažiuos į rajoną, K.Povilaitis sakė sužinojęs tik Kaunui priėmus sprendimą.

"Buvo užuominų, kad mes prisidėtume prie miesto transporto subsidijavimo. Bet čia jau reikia politinio sprendimo. Kita vertus, kas sumokės mums, kai mes kauniečius vežame į sodus? Tokių maršrutų – ne vienas ir ne du", – pastebėjo K.Povilaitis. Jis džiaugėsi, kad kai kurie maršrutai išliko nepakitę, o miesto savivaldybė nesiėmė žadėtų drastiškų sprendimų.

Rajono meras Valerijus Makūnas nemato problemų sprendžiant viešojo transporto klausimus tarp miesto ir rajono. Jo nuomone, dialogo pakanka, o miestas neprivalo visko derinti su rajonu. "Ir žmonių nuomonės gana skirtingos. Kai kurie Garliavos gyventojai džiaugiasi, kad 6-asis autobusas važiuoja tokiu grafiku, kaip yra dabar", – įtikinėjo V.Makūnas.

Nors viešojo transporto paslaugų kokybė suprastėjo, bilietų kainos nuo gegužės 1-osios padidėjo ir mieste, ir rajone. Miesto autobusuose ir troleibusuose bilietas kainuoja 10 centų brangiau. Rajone už keliones reikia mokėti maždaug 5 proc. brangiau. K.Povilaičio nuomone, rajone kasdien važinėjantiems žmonėms išlaidos padidės apie 20 litų. Jeigu keleiviai įsigis nuolatinius mėnesinius bilietus, kelionės bus brangesnės apie 10 litų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

vidonis

vidonis portretas
Jauiu jei laikraštis parašytų gerą/linksmą/džiugią naujieną miestiečiams ir rajonui, greičiausiai jį tiesiog uždarytų :/

keleivė

keleivė portretas
Dėl vežimo kokybės priekaištų neturiu, bet autobusų važiavimografiko į Garliavą ir atgal 6- am autobusui už Nemuno ir tolyn TIKRAI NĖRA .(Ne tik 6-am).Važiuoju su elektroniniu billietu ir ,kaip į galvą trenkta, sėdžiu ,dairausi ir nežinau-stabdyti mikrių ar dar palaukti...Jei jau tų skridinėlių su maršrutų grafiku išsaugoti negalite, tai nors paprastais aliejiniais dažais ant stulpo sužymėkite kukliai. Kaip keleivė, manau, turiu teisę šito reikalauti, o paslaugos tiekėjas PRIVALO tai padaryti

ne kauniečiams

ne kauniečiams portretas
Naujas tandemas Kupčinskas - Keras dirba bet kam, tik ne kauniečiams
VISI KOMENTARAI 15

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių