V. Benkunskas apie naująjį Vilniaus oro uosto išvykimo terminalą: dedam labai daug vilčių

Pristatytas 50 mln. kainavęs Vilniaus oro uosto išvykimo terminalas. Pastarasis ne tik dvigubai didesnis, bet ir keleivių galės aptarnauti kone dvigubai daugiau, beveik 2,5 tūkst. per valandą. Tiesa, keleiviams dar teks palaukti, terminalu naudotis galės tik nuo vasario. Artimiausius keturis mėnesius čia dar bus testuojama įranga už dar 20 mln. eurų.

Artimiausiu metu bus tikrinama bagažo rūšiavimo sistema, testuojama naujovė – bagažo savitarna, diegiama aviacinio saugumo įranga.

Naujausioms technologijos skirta dar maždaug 20 mln. eurų.

Sausį planuoja imituoti terminalo darbą su savanoriais.

„Kurie būtų to oro uosto keleiviai ir testuotojai, ir realiai būtų imituojami skrydžiai, keleiviai atliktų tam tikrus scenarijus“, – kalbėjo Lietuvos oro uostų vadovas Simonas Bartkus.

Tam netrukus planuoja atidaryti registracijos sistemą.

Naujasis išvykimo terminalas ne tik kone dvigubai didesnis, bet ir beveik dvigubai pajėgesnis, per valandą šis terminalas gali aptarnauti kone 2,5 tūkst. keleivių.

Naujajame išvykimo terminale patikrą keleiviai turėtų praeiti greičiau, mat nebereikės išiminėti kompiuterių ir kitos elektronikos.

Krypčių skaičius didėja ir jų gali būti dar daugiau, tai mes turime tą rezultatą ir nebūdami akcininkai.

Sumontuota įranga leistų neištraukti ir skysčių, tačiau kol kas to neleidžia nuo rugsėjo įsigaliojęs naujas Europos Sąjungos reguliavimas.

„Laukiame, kada Europos Komisija iš esmės leistų ir skysčių nebeišimti. Kol kas tas reikalavimas yra, sunku spėlioti, ar iki vasario mėnesio Europos Komisiją šį leidimą suteiks visiems Europos oro uostams“, – sakė S. Bartkus.

Vien rugpjūtį per Vilniaus oro uostą keliavo beveik pusė milijono keleivių. Tai 7 proc. daugiau nei pernai.

Per vasarą apskritai pagerinti visų laikų per mėnesį aptarnautų keleivių rekordai.

„Dedam labai daug vilčių, kad su šiuo oro uosto nauju terminalu galėsime Vilniaus pasiekiamumą ir Vilniaus turizmo sektorių išvystyti dar labiau“, – vylėsi Vilniaus meras Valdas Benkunskas.

Metų pradžioje susisiekimo ministras Marius Skuodis aiškino, kad Lietuva svarsto galimybę įsigyti Latvijos nacionalinės oro bendrovės „Air Baltic“ akcijų.

„Krypčių skaičius didėja ir jų gali būti dar daugiau, tai mes turime tą rezultatą ir nebūdami akcininkai“, – teigė M. Skuodis.

Esą skrydžių krypčių iš Vilniaus oro uosto galėtų būti ir daugiau, tačiau koją kiša orlaivių trūkumas.

Kad atsirastų daugiau skrydžių, anot Vilniaus mero, sostinės savivaldybė skiria nemažą dalį surenkamo pagalvės mokesčio.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

Tiesa, atidarius naują išvykimo terminalą, statybos oro uosto teritorijoje nesibaigs, imsis senųjų pastatų rekonstrukcijos.

Ir naujo atvykimo terminalo statybų. Čia jis iškilti turėtų per artimiausius ketverius metus.

O dabartinį sovietinį atvykimo terminalą norima arba visai nugriauti, arba rekonstruoti neatpažįstamai.

Tačiau, kiek jį bus galima transformuoti, priklausys nuo paveldosaugininkų.

„Tas pastatas funkciškai – netinkamas. Tai pirmas darbas – surasti pastatą, kuriame tą funkciją galėtume iškraustyti. Tą galimybę matome pasistačius naują atvykimo terminalą“, – kalbėjo Lietuvos oro uostų vadovas.

Iki 2030 metų po dabartiniu atvykimo terminalu turėtų atsirasti ir požeminė europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ stotis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių