- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniuje susiformavo specifinė vairavimo kultūra, kuri ne juokais trikdo miesto svečius ir naujokus. Staigus, greitas manevravimas nerodant posūkių – sostinės vairuotojų kasdienybė, todėl jie patys pripažįsta gana tolerantiškai žiūrintys į tokį Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimą, atskleidė draudimo bendrovės BTA užsakymu „Vilmorus“ atlikta apklausa.
Vairuotojai dėl nerodomų posūkių pykti nelinkę
Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis teigia, kad Vilniaus transporto sistemos intensyvumo keliamos problemos praktikoje netruko pavirsti nerašytomis taisyklėmis.
„Panašu, kad sostinėje susiformavo specifinė vairavimo kultūra. Skubama, važiuojama pakankamai chaotiškai ir apie tai nesivarginama perspėti kitų eismo dalyvių. Mieste daug reguliuojamų sankryžų, prieš metus pakeistas ženklinimas pagrindiniuose žieduose. Pastebiu, kad posūkio svirtelė paprastai naudojama tik tada, kai iš tiesų norima informuoti apie potencialiai pavojingą ar sunkiai nuspėjamą manevrą. Tai, kad vilniečiai labiau nei kitų miestų gyventojai pripranta prie posūkio nerodymo, yra prastas signalas, nes dingsta vienas svarbiausių tarpusavio komunikacijos elementų“, – aiškina BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.
Panašu, kad sostinėje susiformavo specifinė vairavimo kultūra. Skubama, važiuojama pakankamai chaotiškai ir apie tai nesivarginama perspėti kitų eismo dalyvių.
Jo teigimu, prigijus tokiam pavojingam įpročiui, drauge su vairuotojais jis persikelia ne tik į kitas Lietuvos vietoves ar užsienio šalis, bet ir atvykusiems į sostinę joje vyraujanti eismo kultūra neretai tampa tikru iššūkiu.
Apklausos duomenimis, labiausiai posūkių nerodymo netoleruoja regionų gyventojai (70,8 proc.), nedaug nuo jų atsilieka Kaunas, Klaipėda, Šiauliai ir Panevėžys (66,1 proc.) bei kiti miestai (68,3 proc.). O štai Vilniuje tokią problemą įžvelgia ir stresą dėl jos patiria mažiausia dalis – 47,2 proc. vairuotojų.
Bendrai Lietuvoje netolerancija posūkių ignoravimui siekia 64,4 proc.
Pėstieji – irgi Vilniaus problema
Vilniaus ir kitų gyvenviečių vairuotojų nuomonės išsiskyrė ir vertinant reakciją į pėsčiųjų elgesį. Netikėtai į perėją išeinantys pėstieji erzina net 69,8 proc. vilniečių, nors likusioje šalyje kaip problemą tai įvardijo 54 proc. vairuotojų.
„Vilniuje vairuotojai daugiausiai laiko visoje šalyje praleidžia spūstyse, kurios susiformuoja ne tik piko metu ryte ir vakare, bet ir dėl nepalankių oro sąlygų, didesnių ar mažesnių avarijų, kelio remonto darbų. Skubama judėti, kai tik yra galimybė, staigiai manevruojama, o tai ypač sustiprina nepakantumą atsirandantiems net menkiausiems trikdžiams. Be to, Vilniuje dėl paties miesto dydžio yra sąlyginai daug perėjų, kurios kerta važiuojamąją dalį, o tai lemia būtinybę dažniau mažinti greitį dėl gatvę pereiti norinčio žmogaus ar prevenciškai“, – teigia A. Žiukelis.
Jo nuomone, ir pėstieji turėtų daugiau galvoti, ar netaps netikėtumu vairuotojams, ar yra gerai matomi, ypač, jei perėja nėra specialiai apšviesta.
„Neramina tendencija, kad pėstieji perėjoje neretai praranda budrumą, elgiasi taip lyg tai būtų jiems priklausanti teritorija, kurioje nereikia laikytis saugaus elgesio taisyklių. Į perėją žengiama drąsiai, net neapsidairius ar aplink nėra transporto priemonių. Itin pavojinga situacija, į kurią pėstieji neatsižvelgia, – žengimas į perėją iš už autobuso ar kitos transporto priemonės. Tokiu atveju būti pastebėtam labai sudėtinga ir visgi įsitikinti, kad į važiuojamąją dalį žengti saugu, yra pėsčiojo atsakomybė“, – dažniausias pėsčiųjų klaidas vardina ekspertas.
Regionuose gestais pykstamasi mažiau
Regionų gyventojai mažiau už miestiečius jaudinasi dėl neatsakingų pėsčiųjų, kitus automobilius užstatančių vairuotojų ar tų eismo dalyvių, kurie nepasitenkinimą reiškia gestais bei žodžiais.
„Pastarasis faktorius eismo kultūros skirtumus atspindi bene labiausiai – jei miestuose kas trečias vairuotojas (31,2 proc.) patiria stresą dėl rodomų gestų, tai regionuose – vos kas penktas (21,9 proc.). Tiesiog regionuose žmonės daugiau bendrauja, geriau vienas kitą pažįsta, o kelti balsą ar nepagarbiais gestais rodyti nepasitenkinimą kad ir iš matymo pažįstamam žmogui yra kur kas sunkiau. Užtat miestuose, kuriuose daugelis vairuotojų vienas kitą mato galbūt pirmą ir paskutinį kartą, gyvenimo tempas skubus, o eismas intensyvus – toks nepagarbus elgesys yra dažnesnis“, – teigia BTA ekspertas.
Tyrimą, kurio metu apklausti 1005 žmonės, birželio 2–10 d. atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centro „Vilmorus“, draudimo bendrovės BTA užsakymu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
A. Paukštys: stabdomos „Teltonikos“ aukštųjų technologijų parko statybos Vilniuje2
Lietuvos technologijų įmonių grupės „Teltonika“ pagrindinis akcininkas Arvydas Paukštys pareiškė, kad stabdo Vilniuje, Liepkalnyje plėtoto „Teltonika High-Tech Hill“ parko statybas. ...
-
Traukinys Vilnius–Ryga stos Radviliškyje, Vilnius–Šiauliai – Baisogaloje1
Nuo gruodžio 15 dienos įsigaliosiant naujam metiniam traukinių tvarkaraščiui, traukinys Vilnius–Ryga stos Radviliškyje, o Vilnius–Šiauliai – Baisogaloje, taip pat trumpės kai kurių maršrutų reisai, keisis j...
-
Prie Seimo protestuotojai gėdina socialdemokratus dėl koalicijos su „Nemuno aušra“127
Antisemitiniais pareiškimais parlamentaro priesaiką sulaužiusio Remigijaus Žemaitaičio partijai „Nemuno aušra“ prisijungus prie valdančiosios koalicijos, ketvirtadienį prie Seimo vyksta protestas „Dešimt tylos minu...
-
Dėl vandentiekio avarijos dalyje sostinės Kalvarijų gatvės laikinai draudžiamas eismas
Dėl įvykusios vandentiekio avarijos dalyje Kalvarijų gatvės trečiadienį laikinai draudžiamas visų transporto priemonių, išskyrus viešąjį transportą, eismas. ...
-
V. Landsbergis: idėjai oro uostui suteikti Čiurlionio vardą priešintis gali tik „prietrankos“33
Vyriausybei ketinant Vilniaus oro uostui suteikti Čiurlionio vardą, idėją palaikantis atkurtos Lietuvos vadovas profesorius Vytautas Landsbergis sako, kad kompozitoriaus, dailininko vardo įprasminimas būtų gražus paskutinis nueinančios Vyriausybės ka...
-
V. Benkunskas: Viršuliškių daugiabutis atstatytas, bet darbai pabrango2
Metų pradžioje sprogęs daugiabutis Viršuliškėse atstatytas, bet jo atstatymo darbai pabrango, sako Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas. ...
-
Policija ruošiasi protesto akcijai prie Seimo: budės sustiprintos pajėgos1
Ketvirtadienį prie Seimo planuojamo protesto metu Vilniaus policija pasitelks ir Viešojo saugumo tarnybos (VST) pareigūnus. Policija teigia kol kas nefiksuojanti signalų apie galimus neramumus protesto metu. ...
-
Vilniuje steigsis JAV mokslinių tyrimų bendrovė „BioPharmaSpec“
JAV užsakomųjų mokslinių tyrimų bendrovė „BioPharmaSpec“ kitų metų pradžioje įsteigs padalinį Vilniuje. ...
-
Vilniaus rajono savivaldybė Bezdonių aikštelę ir sklypus Riešėje skirs gyventojų poreikiams
Vilniaus rajono savivaldybės taryba nusprendė Bezdonyse esančios aikštelės teritoriją ir du Riešės žemės sklypus pritaikyti visuomenės poreikiams. ...
-
LTOU: naują atvykimo terminalą Vilniaus oro uoste ketinama pastatyti iki 2028 m. pabaigos
Vilniaus oro uostas dar lapkritį skelbs architektūrinės idėjos konkursą naujo atvykimo terminalo projektui, kurį pastatyti tikimasi per 2028 metus, sako Lietuvos oro uostų (LTOU) Plėtros departamento vadovas Arnas Dūmanas. ...