- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniuje susiformavo specifinė vairavimo kultūra, kuri ne juokais trikdo miesto svečius ir naujokus. Staigus, greitas manevravimas nerodant posūkių – sostinės vairuotojų kasdienybė, todėl jie patys pripažįsta gana tolerantiškai žiūrintys į tokį Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimą, atskleidė draudimo bendrovės BTA užsakymu „Vilmorus“ atlikta apklausa.
Vairuotojai dėl nerodomų posūkių pykti nelinkę
Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis teigia, kad Vilniaus transporto sistemos intensyvumo keliamos problemos praktikoje netruko pavirsti nerašytomis taisyklėmis.
„Panašu, kad sostinėje susiformavo specifinė vairavimo kultūra. Skubama, važiuojama pakankamai chaotiškai ir apie tai nesivarginama perspėti kitų eismo dalyvių. Mieste daug reguliuojamų sankryžų, prieš metus pakeistas ženklinimas pagrindiniuose žieduose. Pastebiu, kad posūkio svirtelė paprastai naudojama tik tada, kai iš tiesų norima informuoti apie potencialiai pavojingą ar sunkiai nuspėjamą manevrą. Tai, kad vilniečiai labiau nei kitų miestų gyventojai pripranta prie posūkio nerodymo, yra prastas signalas, nes dingsta vienas svarbiausių tarpusavio komunikacijos elementų“, – aiškina BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.
Panašu, kad sostinėje susiformavo specifinė vairavimo kultūra. Skubama, važiuojama pakankamai chaotiškai ir apie tai nesivarginama perspėti kitų eismo dalyvių.
Jo teigimu, prigijus tokiam pavojingam įpročiui, drauge su vairuotojais jis persikelia ne tik į kitas Lietuvos vietoves ar užsienio šalis, bet ir atvykusiems į sostinę joje vyraujanti eismo kultūra neretai tampa tikru iššūkiu.
Apklausos duomenimis, labiausiai posūkių nerodymo netoleruoja regionų gyventojai (70,8 proc.), nedaug nuo jų atsilieka Kaunas, Klaipėda, Šiauliai ir Panevėžys (66,1 proc.) bei kiti miestai (68,3 proc.). O štai Vilniuje tokią problemą įžvelgia ir stresą dėl jos patiria mažiausia dalis – 47,2 proc. vairuotojų.
Bendrai Lietuvoje netolerancija posūkių ignoravimui siekia 64,4 proc.
Pėstieji – irgi Vilniaus problema
Vilniaus ir kitų gyvenviečių vairuotojų nuomonės išsiskyrė ir vertinant reakciją į pėsčiųjų elgesį. Netikėtai į perėją išeinantys pėstieji erzina net 69,8 proc. vilniečių, nors likusioje šalyje kaip problemą tai įvardijo 54 proc. vairuotojų.
„Vilniuje vairuotojai daugiausiai laiko visoje šalyje praleidžia spūstyse, kurios susiformuoja ne tik piko metu ryte ir vakare, bet ir dėl nepalankių oro sąlygų, didesnių ar mažesnių avarijų, kelio remonto darbų. Skubama judėti, kai tik yra galimybė, staigiai manevruojama, o tai ypač sustiprina nepakantumą atsirandantiems net menkiausiems trikdžiams. Be to, Vilniuje dėl paties miesto dydžio yra sąlyginai daug perėjų, kurios kerta važiuojamąją dalį, o tai lemia būtinybę dažniau mažinti greitį dėl gatvę pereiti norinčio žmogaus ar prevenciškai“, – teigia A. Žiukelis.
Jo nuomone, ir pėstieji turėtų daugiau galvoti, ar netaps netikėtumu vairuotojams, ar yra gerai matomi, ypač, jei perėja nėra specialiai apšviesta.
„Neramina tendencija, kad pėstieji perėjoje neretai praranda budrumą, elgiasi taip lyg tai būtų jiems priklausanti teritorija, kurioje nereikia laikytis saugaus elgesio taisyklių. Į perėją žengiama drąsiai, net neapsidairius ar aplink nėra transporto priemonių. Itin pavojinga situacija, į kurią pėstieji neatsižvelgia, – žengimas į perėją iš už autobuso ar kitos transporto priemonės. Tokiu atveju būti pastebėtam labai sudėtinga ir visgi įsitikinti, kad į važiuojamąją dalį žengti saugu, yra pėsčiojo atsakomybė“, – dažniausias pėsčiųjų klaidas vardina ekspertas.
Regionuose gestais pykstamasi mažiau
Regionų gyventojai mažiau už miestiečius jaudinasi dėl neatsakingų pėsčiųjų, kitus automobilius užstatančių vairuotojų ar tų eismo dalyvių, kurie nepasitenkinimą reiškia gestais bei žodžiais.
„Pastarasis faktorius eismo kultūros skirtumus atspindi bene labiausiai – jei miestuose kas trečias vairuotojas (31,2 proc.) patiria stresą dėl rodomų gestų, tai regionuose – vos kas penktas (21,9 proc.). Tiesiog regionuose žmonės daugiau bendrauja, geriau vienas kitą pažįsta, o kelti balsą ar nepagarbiais gestais rodyti nepasitenkinimą kad ir iš matymo pažįstamam žmogui yra kur kas sunkiau. Užtat miestuose, kuriuose daugelis vairuotojų vienas kitą mato galbūt pirmą ir paskutinį kartą, gyvenimo tempas skubus, o eismas intensyvus – toks nepagarbus elgesys yra dažnesnis“, – teigia BTA ekspertas.
Tyrimą, kurio metu apklausti 1005 žmonės, birželio 2–10 d. atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centro „Vilmorus“, draudimo bendrovės BTA užsakymu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Apdovanotos aktyviausios sostinės mokyklos
Penktadienį 10 sostinės mokyklų buvo apdovanotos už aktyvų įsitraukimą ir nuoseklų dalyvavimą projekte „Vilnius yra mokykla“ bei už ambiciją imtis novatoriškų ugdymo formų, pranešė Vilniaus miesto savivaldybės įstaiga ...
-
„Oro navigacija“: vis dažniau lėktuvai nenusileidžia dėl GPS ryšio sutrikimų
Lėktuvų įgulų pranešimų apie GPS ryšio trikdžius kiekis tarp 2023 m. ir 2024 m. išaugo daugiau nei 6 kartus, teigia bendrovės „Oro navigacija“ Operacinės veiklos departamento vadovas Tomas Montvila. Pasak jo 2023 m. pas...
-
Šakalienė: dėl Vilniuje nenusileidusio lėktuvo – specialus tyrimas2
Krašto apsaugos ministrė Dovilė Šakalienė teigė, kad dėl Vilniuje negalėjusio nusileisti lėktuvo bus laukiama tyrimo išvadų, tuomet bus sprendžiama, kokių veiksmų reikėtų imtis. ...
-
Valdovų rūmuose apdovanoti Lietuvai tarptautinėse olimpiadose atstovavę mokiniai
Penktadienį Valdovų rūmuose apdovanoti Lietuvai tarptautinėse olimpiados ir konkursuose atstovavę mokiniai, jų mokytojai bei komandų vadovai. ...
-
Vilniuje vyks tradicinė užsienio ir saugumo politikos konferencija „Sniego susitikimas“2
Vilniuje, Valdovų rūmuose, penktadienį vyks kasmetinė užsienio ir saugumo politikos konferencija „Sniego susitikimas“. ...
-
Žiniasklaida: Vilniuje turėjęs nusileisti lėktuvas buvo nukreiptas į Varšuvą3
Ketvirtadienio vakarą Vilniuje nenusileido iš Londono skridęs „Ryanair“ lėktuvas. Kaip praneša naujienų portalas Delfi.lt, orlaivis buvo nukreiptas į Varšuvą. ...
-
Šiukšlių krūvoje – ne tik vestuvių akimirkos: kokios baudos gresia už įžūlias „dovanas“ gamtai?
Grigiškėse, visai netoli Vilniaus, miške aptikti kalnai šiukšlių. Tarp jų ne tik seni baldai, bet ir asmeninės nuotraukos – vestuvių akimirkos ir šeimos portretai. Apie susidariusią situaciją pasakota LNK reporta...
-
„Wizz Air“ atnaujina skrydžius iš Vilniaus: ši kryptis buvo nesaugi2
Vengrijos pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air“ atnaujina pernai spalį sustabdytus skrydžius iš Vilniaus į Tel Avivą. ...
-
Žiniasklaida: Seimo viešbutyje nebeliko karo pabėgėlių iš Ukrainos
Šalia Seimo esančiame parlamentarams skirtame viešbutyje iš viso gyvens 70 parlamento narių. Tiesa, iki šiol čia laikinai glaudęsi 60 karo pabėgėlių iš Ukrainos iš viešbučio buvo priversti išsikel...
-
Vilniaus meras apie rekordinius kelių remonto darbus: per metus – dar 121,3 km atnaujintų gatvių
Praėjusiais metais Vilniuje tęsti ypač ambicingi gatvių remonto darbai. 2024 m. atnaujinta 121,3 km sostinės gatvių, iš kurių žvyrkelių – beveik 5 km, atnaujinta 61,6 km šaligatvių ir įrengta 13,7 km dviračių takų. ...