- Giedrius Gaidamavičius, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Rudenį Vilniaus Užupio rajone du mėnesius reguliariai kursuos be vairuotojo važiuojantis autonominis autobusas.
Vilniaus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atstovė Solveiga Stankevičienė sako, kad išbandyti reguliarų maršrutą savavaldžiu autobusu įsipareigota įmonei dalyvaujant europiniame viešojo transporto integracijos projekte.
„Iki“ (prekybos tinklo – BNS) programa su „LastMile“ ir, žinoma, bendradarbiavimas su Europos partneriais Suomijoje ir Norvegijoje, kurie jau turi reguliarius maršrutus su tokia viešojo transporto paslauga paskatino mus pasirinkti tokį variantą“, – BNS teigė S. Stankevičienė.
„Ir mūsų vairuotojų trūkumas verčia mus svarstyti apie kažkokias kitokias viešojo transporto paslaugas mieste“, – pridūrė „Susisiekimo paslaugų“ atstovė.
Pasak S. Stankevičienės, 6–8 sėdimų vietų bei iki 12 keleivių galintis gabenti autobusas rudenį du mėnesius turėtų kursuoti vidinėmis Užupio gatvėmis ir nemokamai privežti keleivius prie judresnėse aplinkinėse gatvėse esančių stotelių.
„Susisiekimo paslaugų“ atstovės teigimu, autonominio autobuso bandymas turėtų prasidėti rugsėjo antroje pusėje.
Transporto priemonės nuomai, dėl kurios gegužės pabaigoje–birželio pradžioje konsultuotasi su rinka, taip pat jai reikalingų laikinų stotelių įrengimui Užupyje savivaldybė yra numačiusi 80 tūkst. eurų.
Pasak S. Stankevičienės, bandomasis projektas parodys, ar tokie autobusai ateityje galėtų nuolat papildyti sostinės viešojo transporto sistemą.
„Šiuo projektu mes ir siekiame pasitikrinti tiek Vilniaus miesto infrastruktūrą, tiek esamą viešojo transporto sistemą, ar mums pasiteisintų investuoti pinigus į tokio tipo transporto priemones“, – teigė S. Stankevičienė.
Pasak jos, autobusas greičiausia bus nuomojamas iš užsienio įmonių, nes Lietuvoje galinčių išnuomoti jį nėra.
Pasak S. Stankevičienės, šiuo metu autonominiai autobusai reguliariai kursuoja Suomijos sostinėje Helsinkyje, taip pat šios šalies Tamperės universiteto teritorijoje, Norvegijos mieste Stavangeryje, anksčiau buvo išbandyti ir Vokietijos miestuose.
Pernai nuo birželio pabaigos iki rugsėjo pabaigos startuolio „LastMile“ klientus Vilniaus Senamiesčio, Naujamiesčio bei Žvėryno rajonuose aptarnavo trys be vairuotojo veikiantys Estijos įmonės „Clevon“ sukurti automobiliai. 2022 metais startuolis juos išbandė ir Vilniaus užmiesčio rajone Balsiuose.
Susisiekimo ministerija pernai nuo rugsėjo supaprastino autonominių automobilių techninių parametrų bei maršrutų derinimą, tačiau numatė daugiau atsakomybių savivaldžių transporto priemonių gamintojams, jei šios patektų į eismo įvykį.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Teisme – VKI ir Vilniaus rajono mero ginčas dėl užrašų lenkų kalba
Valstybinė kalbos inspekcija (VKI) siekia, kad Vilniaus rajone esančiuose Ažulaukės ir Bieliškių kaimuose nebūtų naudojami vieši užrašai lenkų kalba. ...
-
Nupuoštoms eglutėms Vilniuje – virš šimto surinkimo taškų
Nors šventės dar nesibaigia, bet jau verta pagalvoti, kur teks dėti po švenčių nupuoštą eglutę. Nuo sausio 4 d. vilniečiai jau galės nupuoštas eglutes nešti į artimiausią jų surinkimo vietą. Kaip pranešė s...
-
LTG: šis maršrutas – ypač populiarus ir pasiteisino su kaupu
2023 metų gruodžio 27 d. pradėjusiu veikti traukinių maršrutu Vilnius–Ryga–Vilnius per 12 mėnesių važiavo kone 62 tūkst. keleivių, praneša LTG grupė. ...
-
Vilniaus savivaldybė teisme siekia gauti tarp A. Tumėno ir Gynėjų gatvių einantį kelią
Vilniaus miesto savivaldybė teisme siekia gauti tarp A. Tumėno gatvės 4 ir Gynėjų gatvės 14 einantį pagalbinį kelią. ...
-
Svarstoma kitąmet Vilniuje pradėti Veiklių senjorų programą6
Vilniaus miesto savivaldybės taryba svarsto apie galimybę kitąmet sostinėje pradėti Veiklių senjorų programą, skirtą didinti vyresnio amžiaus gyventojų užimtumą, skatinti verslumą bei didinti įsitraukimą į kultūrinį bei kūrybinį gyvenimą....
-
Nuo vasario 1 d. keičiasi „Vilniaus vandenų“ kai kurių paslaugų kainų tarifai
Nuo 2025 m. vasario 1 d. Vilniaus miesto ir rajono, Šalčininkų ir Švenčionių rajonų butų gyventojams didės geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kainos, praneša Vilniaus vandenys. ...
-
Vilnius traukia investuotojus: kaip suderinti plėtrą ir mažinti biurokratiją?1
Vilnius – sparčiausiai augantis Baltijos regiono miestas, kuriame pernai buvo išduota daugiausia, net 12 proc., visų statybos leidimų, kai tuo tarpu Kaune – 7 proc., Klaipėdoje – 2 proc. Visuomenėje vyksta diskusijos, kad Vilniuje...
-
Vilniaus svečius pasitinka nauji riboženkliai su svarbia žinute1
Besidžiaugdamas prestižiniu Europos Komisijos titulu „Vilnius – Europos žalioji sostinė 2025“, miestas atnaujina savo riboženklius. Kaskart įvažiuodami į sostinę svečiai ir grįžusieji namo vietiniai išvys šalia miest...
-
Šventiškai pasipuošusiems verslams ir įstaigoms Vilnius padėkojo choro kalėdinėmis dainomis
Prieš šventes kitų metų Europos Kalėdų sostinės titulą iškovojęs Vilnius nepraleido progos padėkoti verslams ir įstaigoms, mieste kuriantiems ypatingą Kalėdų atmosferą. Išskirtinai pasipuošusias ar šventin...
-
Sostinė ruošiasi paleisti viešąjį vandens transportą: kas naujo?
Nuo 2025-ųjų metų vasaros Vilniuje planuojant pradėti visuomeninę laivybą Nerimi, sostinės taryba pritarė specialiojo upės prieplaukų plėtros plano parengimui. ...