Skelbimų lentos mirga nuo religinių bendruomenių kvietimų ateiti į susibūrimus ir pažinti tikrąsias gyvenimo tiesas. Nepasiklysti tikėjimų džiunglėse gali padėti tik sveika nuovoka.
bernardinai.lt nerėmė
Rytinio kroso metu netoli Ąžuolyno parko akys užkliuvo už skelbimo, kviečiančio susitikti su egzotiškos išvaizdos pamokslininku iš Nigerijos - egzorcistu prisistatančiu Anselmu Madubuku. Labiausiai plakate suintrigavo susitikimo rėmėjai - katalikiškos pakraipos internetinis dienraštis bernardinai.lt.
bernardinai.lt redakcijoje ši žinia buvo sutikta su didele nuostaba. "Ačiū, kad pasakėte, nežinojome. Taip, keli pokalbiai telefonu su "Naujosios Kartos" atstovais buvo, tačiau atsisakėme remti jų renginį.
Tai prasilenkia su tam tikrais įsitikinimais, - kalbėjo bernardinai.lt darbuotoja. - Organizatoriai skelbia, kad pamokslininkas A.Madubukas yra egzorcistas, tačiau juo vadintis gali tik žmogus, gavęs Bažnyčios įgaliojimą atlikti šią tarnystę. Minėtas pamokslininkas jo neturi."
"Girstutis" tapo bažnyčia
Rankoje spausdama skrajutę apie A.Madubuko vizitą Kaune, pravėriau "Girstučio" kultūros ir sporto centro duris. Artėjant 18 val., laisvų vietų salėje vis mažėjo.
Auditorija įvairi: ir brandaus amžiaus moterys, ir jaunos šeimos.
"Atėjau čia, nes tikiu Biblija, nereliginiu Dievu ir jo stebuklu, - įsitaisiusi paskutinėje eilėje tikino Roma.
Netoliese pastebėjau tris mokyklinio amžiaus merginas. "Draugė pasiūlė išklausyti pamokslą, sutikau", - sakė viena jų. Moksleivės tikino apie A.Madubuką girdinčios pirmą kartą ir atėjusios čia tik iš smalsumo.
Kartu su fotografu laiptais nusileidome arčiau scenos. Gal pavyks rasti vietą, iš kurios matytųsi ir minia, ir pamokslininkas Anselmas?
"Fotografuoti draudžiama. Čia yra bažnyčia", - du švarkais vilkintys vyriškiai nepaliko jokios vilties. Jie aiškino, esą žurnalistai juos nuolatos apipila purvais, todėl fotografuoti neleis.
Nesiginčijome. Fotografui paslapčiomis ieškant kampelio užkulisiuose, įsitaisiau vienoje laisvų vietų, nuolat jausdama "globojančius" žvilgsnius.
Aukai - vertės cenzas
"Dievas su jumis. Aleliuja!" - įžengęs į sceną suriko žilstelėjęs vyras. Užmerktomis akimis keldami į viršų rankas, susirinkusieji jam atsakė taip pat. Netrukus ausis užgulė rusiškos dainos apie Lietuvos išgelbėjimą, o įsiaudrinę maldininkai nepaliaujamai kartojo - "aleliuja" ir "amen".
Pamaina pasikeitė - prie stiklinės sakyklos stojo Vaidas. Taip žmonių miniai buvo pristatytas apkūnus švarką vilkintis vyras. Po kelių kritiškų pastabų apie žiniasklaidą ir komunistus, jis prabilo apie pinigus.
"To, ko negali įsigyti už pinigus, gali gauti aukodamas. Paradoksas: skaičiuojantieji turtus - skursta, o dalijantys - praturtėja. Buvau nustebęs, kai vienos konferencijos metu žmonės Dievui aukojo auksines grandinėles ir žiedus su deimantais", - sakė Vaidas ir maldininkams priminė, kad Dievui aukoti kelis centus arba dešimt litų būtų juokinga.
Po salę ėmė keliauti keli kibirėliai, į kuriuos vienas po kito žmonės metė monetas ir popierines kupiūras. Siūlymo paaukoti sulaukiau ir aš, o mano neigiamas atsakymas buvo palydėtas pašaipiomis replikomis.
Kalbas apie materialines vertybes vėl nutraukė dainos, po kurių lydimas plojimų ant scenos pakilo pamokslininkas iš Nigerijos.
"Dieve, mums reikia tavęs labiau nei bet kada. Padėk rasti atsakymus jų nerandantiesiems, pagydyk sergančiuosius", - klysdama A.Madubuko žodžius vertė šalia atsistojusi mergina.
Kitaip nei anksčiau scenoje stovėję ir garsiais šūksniais aukoti raginę vyrai, svečias atrodė ypač ramus. Jo klausydami susirinkusieji ir toliau kartojo "Aleliuja" bei "amen", tačiau ne taip isteriškai kaip prieš pusvalandį.
Atiduodamas užsidirbsi?
Smalsumą patenkinau, tačiau klausimų apie į Lietuvą iš egzotiškos šalies atvykusį žmogų liko. Kaip ir apie pačią bažnyčią.
"Naujoji Karta" - šiuolaikinė progresyvi bažnyčia, kurioje puoselėjamas praktinis biblinis tikėjimas, duodantis realius atsakymus iš Dievo į pačius sudėtingiausius žmogaus sielos klausimus.
Čia sudarytos sąlygos kiekvienam žmogui keistis ir išsilaisvinti iš naivių religinių prietarų." Taip apie bažnyčią rašoma jos tinklalapyje. Čia pat galima rasti ir dešimt sėkmės principų. Viename jų pabrėžiama: "Jei negali duoti dešimtinės ir paaukojimų nuo 10 tūkst. per metus, niekada neuždirbsi 100 tūkst., nes Dievas tau to niekada neleis."
Ar ne dėl to pastorius Vaidas renginio metu taip stengėsi įtikinti, kad Dievui nereikia kelių centų arba dešimties litų?
Judėjimo "Naujoji Karta" pradininkė - Rygoje esanti bažnyčia, kuriai vadovauja pastorius Aleksejus Lediajevas. 2002 m. Vilniuje susikūrusiai bažnyčiai "Naujoji Karta" šiuo metu vadovauja pastorius Vaidas Vyšniauskas, kurio vardas dar neseniai šmėžavo pranešimuose apie "Tikėjimo žodžio" bažnyčią.
"Anksčiau krikščionių bendrija "Tikėjimo žodis" ir bažnyčia "Naujoji Karta" palaikė glaudžius santykius, tačiau po kiek laiko jų keliai išsiskyrė, o dalis "Tikėjimo žodžio" narių perėjo į "Naujosios Kartos" judėjimą", - pasakojo Teisingumo ministerijos Religijų reikalų ir teisinio registravimo skyriaus specialistas Donatas Glodenis.
Bendruomenės nestebimos
"Naujoji Karta" kaip religinis judėjimas Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre oficialiai įregistruotas 2004 m. pabaigoje.
D.Glodenio teigimu, norint įregistruoti religinę bendruomenę būtina pateikti religinės bendruomenės steigiamojo susirinkimo protokolą, bendruomenės įstatus, narių sąrašą. Visi dokumentai patvirtinami Teisingumo ministerijoje, o vėliau keliauja į registrų centrą. Čia naujoji bendruomenė palaiminama arba jos dokumentai grąžinami taisyti.
Įregistravus naują bendruomenę, jos veikla nesidomima, kol negaunama nusiskundimų dėl pažeidžiamų žmonių teisių, laisvių arba viešosios tvarkos trikdymo. Teisingumo ministerija turi teisę įspėti bendruomenę, o jei pažeidimai kartojasi - kreiptis į teismą dėl bendruomenės likvidavimo.
"Tačiau, net ir likvidavus bendruomenę, niekas negali sutrukdyti žmonėms rinktis tam tikrose vietose", - pastebėjo D.Glodenis.
Judėjimai - ne sektos
Jei registruota Teisingumo ministerijoje, vadinasi, veikia teisėtai. Tačiau ar ši registracija garantuos, kad ieškodama atsakymo į gyvenimo klausimus, nenuklysiu į kokios sektos globą? Kaip suprasti, kurie religiniai naujokai pajėgūs duoti dvasios peno, o kurie - suburti vien tam, kad išviliotų aukų?
Religijos studijų ir tyrimo centro lektorė Aušros Pažėraitė sakė, kad atsakyti į klausimą, kuris religinis judėjimas teisingiausias - sunku.
"Viskas priklauso nuo to, kas esi: stačiatikis, katalikas ar protestantas. Renkantis judėjimą svarbu susipažinti su jo skleidžiamomis tiesomis ir spręsti, kiek tai atitinka atstovaujamos krikščionybės formą", - patarė lektorė.
Tyrėjai sako, kad naujieji religiniai judėjimai - bendrinis terminas, naudojamas apibrėžti neįprastiems, nuo tradicinių religinių organizacijų atskilusiems arba iš kitų šalių atkeliavusiems tikėjimams. Neretai naujieji religiniai judėjimai tapatinami su sektomis. Tačiau religijotyrininkai pataria tokių palyginimų vengti.
Sektomis vadinamos tam tikro pobūdžio religinės grupės, susiformavusios tradicinės religijos viduje, bet dar netapusios savarankišku judėjimu. A.Pažėraitės aiškino, kad naujų religinių bendruomenių pabrėžiama aukojimo svarba yra normalus reiškinys, būdingas ne tik protestantų bažnyčiai.
"Visiškai suprantama, kad kuriantis naujai religinei bendruomenei reikalinga parama. Svarbiausia, kad paaukoti pinigai ar kitos materialinės vertybės būtų naudojamos pagal paskirtį", - lektorės nuomone, kiekvienas aukojantysis turėtų pasidomėti paaukotų pinigų likimu.
Raimundas Alekna, psichoterapeutas:
Priklausomybė nuo sektos arba tam tikros religinės bendruomenės vystosi pagal tuos pačius principus kaip ir kitos priklausomybės: nuo alkoholio, narkotikų, apsipirkimo. Į sektas dažniausiai stoja psichologinių problemų turintys žmonės. Tačiau to negalima pasakyti apie religinėse bendruomenėse vadovaujančius postus užimančius asmenis.
Pajutus priklausomybę, būtina prašyti specialisto pagalbos arba bandyti pačiam išsivaduoti.
Visos priklausomybės veda autodestrukcijos link. Priklausomybė nuo sektų arba tam tikrų religinių bendruomenių - ne išimtis. Paprastai problemą labiau supranta artimieji nei į sektų veiklą įsitraukęs žmogus. Pastarąjį dažnai tik erzina, jo nuomone, nepagrįstas artimųjų rūpestis.
Teisingumo ministerijoje užregistruotos:
1058 tradicinės religinės bendruomenės ir bendrijos.
168 netradicinės religinės bendruomenės ir bendrijos, skirstomos į 26 religines kryptis.
Šiemet:
Negauta nė vienas skundo dėl religinės bendruomenės veiklos.
Nebuvo įspėta nė viena religinė bendruomenė ir bendrija.
Užregistruota viena religinė bendruomenė - Vilniaus šlovinimo namai.
Šaltinis: Teisingumo ministerija
Naujausi komentarai