- Monika Grigutytė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius džiaugiasi, kad Vilnius yra vienas iš nedaugelio miestų, kuriame stebimas viešojo transporto keleivių srautų didėjimas. Jis taip pat teigė, kad tikisi, jog iki 2030 metų ketinama pertvarkyti miesto viešojo transporto sistema sukurs paskatą keleivių srautams dar labiau augti.
„Noriu pasidžiaugti, kad jau esame visiškai kitokioje situacijoje nei prieš ketverius metus. Esame vienas iš nedaugelio miestų (...), kur viešasis transportas egzistavo dar prieš 100 metų ir seniau. Beveik visur viešojo transporto keleivių srautas krinta, tuo metu pas mus jis nuo 2017 metų kyla (...), nes buvo diegiamos atnaujinimo priemonės. Žinoma, 2020 metų pandemija padarė savo darbą, bet tikimės, kad jai pasibaigus viskas sugrįš į gerą tendenciją“, – pristatydamas ilgalaikę miesto viešojo transporto strategiją, penktadienį teigė R. Šimašius.
Anot Vilniaus miesto mero, viena iš Vilniaus viešojo transporto pertvarkos ambicijų iki 2030 metų yra perėjimas prie troleibusų su autonomine rida tinklo.
„Pereiname prie troleibusų su autonomine rida. Tai reiškia, kad dalyje miesto tinklo troleibusų neliks, o dalyje, ten, kur jų tinklo nebuvo, troleibusai su autonomine rida pradės važiuoti. Tai reiškia, kad iš principo troleibuso tinklas plėsis, o laidų mažės“, – tikino jis.
R. Šimašius taip pat pabrėžė, kad planuojama, jog iki 2030 metų daugiau nei pusė viešojo transporto bus varoma elektra, o kita pusė turės atitikti visus ES ekologinius standartus transportui.
Taip pat planuojamas ir viešojo transporto greičio didėjimas, teigė Vilniaus meras.
„Planuojame ryškų viešojo transporto greičio padidėjimą – apie 10–12 proc. Tai lems naujas tinklas, troleibusų pertvarkymas ir tai, kad yra bent 10 didelių projektų, kur A juostų (tinklas – ELTA) numatomas žymiai rimtesnis“, – sakė jis.
Anot R. Šimašiaus, tokia viešojo transporto sistemos pertvarka mokesčių mokėtojams per metus atsieis apie pusę milijono eurų.
„Šiam tikslui reikės nemažų investicijų, bet investicijos bus ir viešos, ir privačios. Natūralu, kad tai bus vežėjų investicijos, galiausiai pritrauksime naujų keleivių, iš kurių taip pat pasidengs dalis investicijų. Planuojame, kad mokesčių mokėtojams visa tai papildomai per metus kainuos apie pusę milijono eurų šalia dabartinės mokamos subsidijos. Tačiau turint omenyje visą socialinę grąžą (...), tai, be abejo, yra viena iš geriausių investicijų, kurią galima padaryti miestui, kad jis klestėtų ir kad jame būtų galima sklandžiai judėti“, – tikino R. Šimašius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą11
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...