Premjeras: Vilniaus prijungimas prie „Rail Baltica“ - tik finansuojant ES

  • Teksto dydis:

Premjeras Algirdas Butkevičius sako, jog vienai Lietuvai būtų per sunku finansuoti europinės vėžės "Rail Baltica" atšakos nuo Kauno iki Vilniaus statybą, todėl būtina susitarti dėl europinės paramos milijardinės vetės projektui.

"Jei kalbėti ekonominiu vertinimu, jei būtų susitarta, kad Lietuva pati iš nacionalinio biudžeto finansuoja geležinkelio vėžę nuo Kauno iki Vilniaus, tikrai būtų neišmintinga, nes tai brangiai kainuotų. Mums reikia pasiekti galutinį susitarimą, kad ši atšaka nuo Kauno iki Vilniaus būtų finansuojama irgi Europos Sąjungos biudžeto lėšomis, nes tam projektui planuojama skirti 85 procentus lėšų iš Europos Sąjungos biudžeto. Jei bus skirta mažesnė suma, šis projektas ekonomiškai bus neracionalus", - interviu LRT radijui sakė premjeras.

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius sakė, kad paraiškas Europos Komisijai dėl projekto finansavimo bus galima teikti iki 2016 metų.

"Paraiškų pridavimo terminas, aišku, kuo anksčiau, tuo geriau,bet riba yra 2016 metai, nes paskui gali būti tas kapšiukas perskirstytas tarp šalių ir galima tų lėšų netekti", -  antradienį susitikime su Seimo Liberalų sąjūdžio frakcija sakė R.Sinkevičius.

Premjero teigimu, "Rail Baltica" turėtų įgyvendinti Baltijos šalys kartu su Suomija ir Lenkija. Premjeras priminė, jog šių šalių transporto ministrų pasirašytame memorandume yra numatyta geležinkelio atšaka nuo Kauno iki Vilniaus.

A.Butkevičius pripažino, jog jį nustebino pastarieji Estijos atstovų pareiškimai dėl "Rail Baltica" projekto, tačiau, jo manymu, jie buvo pagrįsti emocijomis.

"Šiek tiek mane nustebino paskutiniu metu padaryti kai kurie pareiškimai, kurie daugiau pagrįsti emocijomis, nes praeitame Baltijos šalių ministrų tarybos posėdyje buvo susitarta, kad bus įtrauka vėžė nuo Kauno iki Vilniaus, kaip tam tikras pasiektas derybų rezultatas", - sakė jis.

Jo teigimu, geležinkelio atšakos nuo Kauno iki Vilniaus statybos klausimas bus aptariamas vasario 3 dieną Baltijos šalių ministrų pirmininkų susitikime, kuriame turėtų dalyvauti ir Lenkijos premjeras.

Premjeras atmetė teiginius, jog "Rail Baltica" projektas naudingas tik žemės, per kurią eis "Rail Baltica" trasa, savininkams. Anot jo, specialiu įstatymu bus užkirstas kelias spekuliacijoms.

"Tie, kurie turėjo tokius ketinimus ir įsigijo žemę, galvodami stipriai pasipelnyti - to nebus, žemė bus išperkama, sumokant rinkos kaina, nes tam bus priimtas specialus įstatymas. Jeigu jie bus nepatenkinti, jie galės kreiptis į teismą, bet teismas, aš manau, vadovausis galiojančiais įstatymais. Mes užkirsime kelią spekuliacijai", - kalbėjo A.Butkevičius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

2 Galvos

2  Galvos portretas
pas tave aiskiai moliugine. dar 2007 metais Zuokui panorejus Zvaliauskas padare studija per Varena ir Alytu - tai berods 4,5 milijardo kainyte. del labai prasto reljefo. ot tie vilnieciai - niekaip negali suvokti, kad nera pateptieji. neuztenka valdovu rumu? nac.stadiono? VRM pastato? kiek dar kisime i ta prakeikta skyle?

Galvos Jus kopustines

Galvos Jus kopustines portretas
Palikite ramybeje gelezinkeli tarp Kauno ir Vilniaus- geriau tieskite nuo Sestoku pro Alytu ir Varena: bus greiciau ir paprasciau- buvo gelezinkelis tarp Alytaus ir Varenos tik Pilsuckio laikais lenkai isarde.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių