Kauno savivaldybės skelbtas požeminės aikštelės Vienybės aikštėje konkursas ir antrą kartą baigėsi be rezultatų. Trečio konkurso gali ir nebūti.
Išgąsdino kaina ir sąlygos
"Kitaip negalėjo būti, nes kaina nereali. Negali garažas miestui kainuoti daugiau nei 200 mln. litų", – apie požeminės aikštelės įrengimo ir eksploatavimo konkurso baigtį pranešė Kauno meras Andrius Kupčinskas.
A.Kupčinskas laiminga konkurso pabaiga suabejojo iškart atplėšus voką su pasiūlymu – daugiau nei prieš dvi savaites. Vienybės aikštėje požeminę aikštelę įrengti, o vėliau 22 metus ją eksploatuoti pasisiūliusio "Kauno tiltų", "Invalda Construction management" ir "COWI Lietuva" konsorciumo atstovai tada prašė miesto valdžios neskubėti ir įsigilinti į pasiūlymą, tačiau tai padariusi komisija pritarė mero nuomonei. Vakar konsorciumo pasiūlymas pripažintas neatitinkančiu konkurso sąlygų.
"Koncesijos mokesčio dydis turėjo būti pasiūlytas pagal mūsų nustatytas sąlygas, o jie iškėlė sąlygas savivaldybei. Todėl buvo tik vienas kelias – pripažinti, kad pasiūlymas neatitinka konkurso sąlygų", – aiškino savivaldybės Viešųjų pirkimų ir koncesijų skyriaus vedėjo pavaduotojas Antanas Mockus. Konkretus koncesijos mokesčio dydis niekur nebuvo viešai pateiktas.
Nepavyko antrą kartą
Savivaldybės vadovai ne vienus metus įsivaizdavo, kad įrengti ir eksploatuoti požeminę aikštelę bus patrauklus kąsnelis daugybei Lietuvos ir užsienio bendrovių. Tačiau subliūško jau antras konkursas per dvejus metus. Pernai pirmą kartą skelbtu konkursu susidomėjo išties daug bendrovių, tačiau paskutinę minutę dokumentus su pasiūlymu atnešė tik "Kamesta". Tačiau ir jos pasiūlymas nesugebėjo atitikti griežtų konkurso sąlygų.
Savivaldybė nusileido ir prieš antrąjį konkurso startą sąlygas šiek tiek supaprastino, tačiau rezultatas – tas pats: gautas vos vienas pasiūlymas, kuris, kaip paaiškėjo vakar, taip pat netinkamas.
Daugelis kitų potencialių dalyvių teigė, kad dalyvauti konkurse nebuvo įmanoma, nes savivaldybėmis nepasitikintys bankai nesutinka duoti didelių paskolų. Kiti rėžė, kad savivaldybės konkursas apskritai jų nesudomino, nes su varganai gyvenančiomis savivaldybėmis nenori turėti jokių reikalų.
Garažas nebeplanuojamas?
Kauno miesto savivaldybės tarybos nariai turės apsispręsti, ar požeminio garažo konkursą skelbti trečią kartą. A.Mockus suabejojo, ar tai įvyks artimiausiu metu.
"Tai jau ne mano ar komisijos kompetencija, bet kažin ar konkursas bus skelbiamas. Jau buvo ir sąlygos lengvinamos, ir atsižvelgiama į dalyvių pageidavimus, bet vis tiek atsirado tik vienas dalyvis su pasiūlymu, kuris neatitinka konkurso sąlygų", – nusivylimo, kad menkai susidomėta konkursu, neslėpė A.Mockus.
Apskaičiuota, kad 750 automobilių galinti talpinti požeminė aikštelė Vienybės aikštėje būtų didelė atgaiva Kauno centrui, kuriame palyginti nedaug automobilių stovėjimo vietų. Ypač aikštelės nauda pasijustų vykstant dideliems renginiams.
Vitoldas Sapožnikovas
"Kauno tiltų", "Invalda Construction management" ir "COWI Lietuva" konsorciumo atstovas
Konkurso sąlygose aprašytą projektą sudarė kone du atskiri objektai – pačios aikštelės statyba ir miesto infrastruktūros sutvarkymas. Pastaroji numatė, kad konkurso nugalėtojas turės pakeisti Vienybės aikštės dangą, pasirūpinti aikštės apšvietimu, įrengti joje fontaną ir atlikti daug kitų Kauno viešosios erdvės sutvarkymo darbų. Visi jie sudarė beveik pusę viso projekto investicijų.
Nors manome, kad toks projektas naudingas Kauno miestui, nes čia trūksta ir automobilių stovėjimo aikštelių, ir modernių, gražiai sutvarkytų viešųjų erdvių, tačiau akivaizdu, kad šiuo metu miesto savivaldybei jis per brangus.
Vis dėlto mūsų pasiūlyta kaina yra reali, ekonomiškai pagrįsta ir pasiūlymas atitiko visas griežtas konkurso sąlygas. Pagal jas konkurso dalyvis galėjo teikti komentarus dėl koncesijos sutarties sąlygų, siūlyti joms išlygas ir teikti siūlymus, kurie gali būti aktualūs įgyvendinant koncesiją.
Naujausi komentarai