Daugiau tvarkos, jokių benamių viešajame transporte ir papildomi 8 mln. litų – tokius keleivių laipinimo pro priekines duris rezultatus regi Vilniaus valdžia.
Sumažins zuikių skaičių
Vilniaus vicemeras Romas Adomavičius ir viešojo transporto įmonių vadovai pristatę viešojo transporto viziją sutartinai tvirtino, kad nuo liepos 15 d. įsigaliosianti nauja tvarka, kai keleiviams į autobusus ir troleibusus bus galima įlipti tik pro priekines duris, bus tik į naudą.
R.Adomavičius akcentavo, kad nauja tvarka leis sumažinti viešojo transporto kontrolierių skaičių. Esą gyventojai įlipdami turės vairuotojui matant pažymėti vienkartinį bilietą arba jį įsigyti, arba parodyti mėnesinį bilietą. Taip, vicemero manymu, gerokai sumažės zuikių, o kontrolierius vairuotojai kvies tik tokiais atvejais, kai prireiks pagalbos aiškinantis santykius su piktybiškais ar nedrausmingais keleiviais.
Transporto įmonių vadovai ramino, kad vairuotojams nereikės po vieną tikrinti kiekvieno vilniečio elektroninio bilieto. Esą jau netrukus autobusuose ir troleibusuose bus sumontuota įranga, leisianti kiekvienam keleiviui pačiam parodyti, kad jo elektroninis bilietas galioja.
Per piką – kitos taisyklės
Vicemeras ir transporto įmonių vadovai vienbalsiai tvirtino, kad laipinimo tik pro priekines duris taisyklė bus taikoma lanksčiai. Esą per piką, kai daugiau gyventojų naudojasi viešuoju transportu, vairuotojai galės keleiviams leisti įlipti ir pro kitas duris.
Be to, taisyklė įlipti pro priekines duris negalios tėvams su kūdikiais vežimėliuose ir neįgaliesiems. Juos vairuotojai privalės įleisti pro kitas duris.
R.Adomavičiaus teigimu, nauja tvarka turi būti suinteresuoti tiek keleiviai, tiek vairuotojai. Juolab kad, kaip žadama, vairuotojų algos netrukus priklausys nuo to, kiek keleivių jie veža.
Liepos vidurys tvarkai pakeisti pasirinktas neatsitiktinai. Būtent nuo trečios liepos savaitės prasideda laikotarpis, kai Vilniaus viešuoju transportu naudojasi mažiausiai žmonių. Taigi tikimasi, kad miestiečiai apsipras su nauja tvarka iki rugsėjo, kai sostinėje vėl pradės virti gyvenimas.
Paskelbė karą benamiams
R.Adomavičiaus žodžiais, nauja tvarka leis iš viešojo transporto išgyvendinti benamius, kurie ne tik nemokamai naudojasi keleivių vežimo paslaugomis, bet ir atgraso daugelį žmonių nuo naudojimosi autobusais bei troleibusais. "Nenorime, kad į transporto priemones pakliūtų žmonės, kurių, bendru sutarimu, neturėtų ten būti. Gana dažnai pasitaiko tokių, kurie transporto priemonę pasirenka vos ne kaip savo gyvenamąją vietą. Nekalbu apie jų išvaizdą, elgesį. Visa tai atstumia padorius, tvarkingus žmones nuo naudojimosi viešuoju transportu", – kalbėjo mero pavaduotojas.
R.Adomavičius taip pat žadėjo, kad naujovė – vienas iš veiksnių, galinčių leisti sumažinti viešojo transporto bilietų kainas sostinėje. "Esame tikri, kad ta kaina, kuri yra šiuo metu, galėtų būti mažesnė, jeigu daugiau miestiečių naudotųsi viešuoju transportu", – sakė politikas.
Vicemero skaičiavimais, keleiviai be bilietų miesto viešajam transportui kasmet pridaro 11–14 mln. litų nuostolių. Esą nauja tvarka gerokai sumažins šiuos nuostolius, tikimasi, kad naujovės nauda sudarys net 8 mln. litų.
Viešasis transportas grįžta į sovietmetį?
Buvęs sostinės meras Artūras Zuokas kritikuoja dabartinės miesto valdžios sprendimą keleivius į viešąjį transportą laipinti tik pro priekines duris.
Jo teigimu, tokia praktika neabejotinai nepasiteisins, o priimtas sprendimas viešojo transporto sistemą grąžina į sovietmetį.
"Absurdas. Visame normaliame pasaulyje įlipama pro galines autobuso ar troleibuso duris. Per priekines lipa tik žmonės, turintys negalią, arba mamos su vaikais. Tik sovietmečiu būdavo draudžiama įlipti pro kitas duris, nes taip būdavo patogiau vairuotojui arba kontrolieriui. Susidarydavo eilės. Tai negali turėti nieko bendra su viešojo transporto kokybės gerinimu. Miestas žengia žingsnį atgal į gūdų sovietmetį", – kritikos negailėjo politikas.
Pasak jo, įlipantiems keleiviams užverdama galines autobusų ir troleibusų duris, Vilniaus valdžia tikrai nepagerins viešojo transporto paslaugų kokybės, o ją greičiausiai tik pablogins.
"Negalvojama apie patogumą keleiviams, klientams. Keista girdėti, kai rimti žmonės rimtais veidais kalba, kad tai pagerins viešojo transporto kokybę. Viskas pareina iš sovietmečio. Suprantama, kad klientas yra galimas priešas. Jeigu jūs atidarėte kino teatrą, į jį geriau neleisti žiūrovų, nes žiūrovai gali ką nors sugadinti. Jeigu paleidote naują autobusą ar troleibusą, geriau, kad jame nebūtų keleivių, nes jie taip pat gali ką nors sugadinti, išpurvinti. Čia sovietmečio ideologija", – ironizavo A.Zuokas.
Anot jo, viešojo transporto problemas spręsti galima kur kas geresniais būdais. O šis sprendimas tiesiog privers vilniečius grūstis eilėse prie vienintelių durų.
Ar važinės Vilniuje "Vytautai"?
Sostinės valdžia planuoja gerokai atnaujinti troleibusų parką. Gali būti, kad sostinėje kursuos Baltarusijoje pagaminti troleibusai lietuvišku vardu "Vytautas".
Miesto valdžia nagrinėja kelis pasiūlymus, tačiau neslepiama, kad baltarusių gaminami troleibusai "Vitovt", pavadinti Lietuvos didžiojo kunigaikščio Vytauto garbei, yra pigiausi.
R.Adomavičiaus teigimu, baltarusiški "Vytautai" savo galimybėmis lenkia ne tik senutes "Škodas", – jų ketinama pamažu atsisakyti, – bet ir modernesnius žemagrindžius "Solaris". Esą vienas didžiausių "Vytautų" pranašumų – manevringumas. Mat dabar Vilniuje važinėjantys troleibusai sunkiai laviruoja posūkiuose, dažnai "pameta" ūsus, o baltarusiškos mašinos gali atsijungti nuo elektros tinklo ir greičiau įveikti posūkį.
Jau pirmadienį į Vilnių turėtų būti atgabentas pirmasis "Vytautas". Kol kas tai bus tik bandomasis troleibusas ir jis sostinėje neužsibus.
Nei V.Striška, nei R.Adomavičius nesiėmė pranašauti, kada bus pradėta atnaujinti troleibusų parką. Esą tai priklausys nuo sostinės savivaldybės skolas perpirkusių bankų politikos ir pačių "Vilniaus troleibusų" finansinės padėties.
Naujausi komentarai