Lėktuvas išvertė iš lovų kauniečius

Lėktuvas išvertė iš lovų kauniečius

2012-05-29 23:59

Nemažai miestiečių vakar ankstų rytą puolė išsigandę prie langų, kai arti jų stogų praskrido krovinius į Afriką iš Karmėlavos gabenęs griaudžiantis orlaivis.

Išgąsdino griausmas

Anksti ryte vakar ne vieno Kauno mikrorajono gyventojai buvo prižadinti griaudėjančio didžiulio lėktuvo, rėžusio dangų visai netoli namų stogų. Nuo dangų skrodžiančio triukšmo kai kuriuose kiemų pradėjo kaukti automobilių signalizacijos.

Socialiniuose tinkluose, portale kaunodiena.lt miestiečiai puolė dalytis savo įspūdžiais. "Gyvenu Partizanų gatvės gale. Garsas tikrai buvo nežmoniškai didelis. Lėktuvas skrido taip žemai, kad atrodė, jog savo pilvu nubraukys ant namų esančias antenas", – teigė viena skaitytoja.

Gaudesys labiausiai išgąsdino Dainavos mikrorajono gyventojus. Orlaivio gaudesys prižadino arba nuginė prie langų jau atsikėlusius ir daugelio kitų miesto vietų gyventojus. Neįprastas triukšmas atkreipė žmonių dėmesį užmiestyje: Garliavoje, Mastaičiuose.

Išskrido į Afriką

Kauno oro uosto generalinio direktoriaus asistentė Kristina Česnaitė "Kauno dienai" pasakojo, kad krovininis lėktuvas "IL–76" iš Karmėlavos pakilo 6.25 val. "Jis buvo techniškai tvarkingas. Galbūt dėl giedro oro garsas buvo stipresnis nei paprastai", – svarstė ji.

Lėktuvas krovinius gabeno į Afriką, Kongo respubliką. Orlaiviu naudojosi bendrovė "Hoptrans". Dažniausiai bendrovė užsakovams organizuoja brangios elektroninės technikos gabenimą. Paskambinus į bendrovę, jos atstovė sakė negalinti komentuoti situacijos be akcininko žinios, o jis išvykęs į užsienį.

Kauno skrydžių valdymo centro direktorius Kęstutis Jurkėnas aiškino, kad virš Kauno lėktuvai privalo skristi ne žemiau kaip 500 m aukštyje. Jei orlaivis planuoja leistis netoli miesto esančiame oro uoste ar pakyla iš jo, leidžiama šios taisyklės nesilaikyti.

"Lėktuvui būtina tam tikra pakilimo trajektorija – jis juk negali statmenai šauti į viršų. Pilnai prikrauti sunkūs krovininiai lėktuvai kyla arba leidžiasi lėkšta trajektorija, reikiamą aukštį pasiekia po daug ilgesnės distancijos nei keleiviniai, todėl ir šiuo atveju žmonėms galėjo pasirodyti, kad jis skrenda per žemai", – kalbėjo jis.

K.Jurkėno teigimu, dauguma lėktuvų stengiasi aplenkti gyvenamuosius kvartalus, tačiau krovininiai orlaiviai yra mažiau manevringi.

Siūlo nebijoti

Rusų gaminami lėktuvai "IL–76" gali skraidinti iki 40 t krovinių. Kauno oro uoste kyla bei leidžiasi ir dar didesni lėktuvai: "AN–124 "Ruslan" ir "Boing 747". Jie gali gabenti iki 100 t daiktų.

"Daugiausia Kauno oro uoste skraido keleiviniai lėktuvai, o krovininiai jau tampa egzotika. Kauniečiai neturėtų bijoti, jei kuris jų praskrenda garsiai gausdamas. Rytais, kai miestas dar tylus, garsas atrodo stipresnis", – sakė K.Jurkėnas.

Daugiausia krovinių per Kauno oro uostą buvo gabenama 2001 m. – 9,5 tūkst. tonų, o pernai – 4,2 tūkst.

Užtat keleivių skaičius nuo praėjusio dešimtmečio pradžios padidėjo įspūdingai: 2001-aisiais jų buvo tik 20 tūkst., o pernai – 872,6 tūkst.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų